اسدی جوزانی از بی اعتمادی مردم به مدیریت اقتصادی خبرداد
کد خبر: ۳۹۵۸۰۸
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
رییس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر گفت: بدلیل اینکه مردم اعتمادی به مدیریت اقتصاد و کنترل قیمت‌ها ندارند، با خرید طلا و دلار سعی می‌کنند از بی ارزش شدن روز افزون پول شان جلوگیری کنند.

یکه تازی طلا در کورس گرانی

محمد اسدی جوزانی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز در پاسخ به اینکه چرا قیمت طلا بالا می‌رود گفت: مردم هیچ امیدی به کاهش قیمت‌ها و ثبات بازار ندارند و بدتر اینکه ایمان دارند پولشان روز به روز بی ارزش‌تر می‌شود، بنابراین ریال را به هر کالایی تبدیل میکنند، زیرا ایمان دارند همه چیز بالا می‌رود در حالی که ریال بی ارزش‌تر میشود.

بیشتر بخوانید:

شباهت اقتصاد به قمار



وی از طلا به عنوان یکی از گزینه‌های مهم و تاثیر گذار برای حفظ ارزش پول ملی یاد کرد و گفت: در حالی که ریال رو به روز بی ارزش‌تر می‌شود، قیمت کالا‌ها بالا می‌رود، بنابر این باید به مردم حق بدهیم که برای خرید طلا و دلار یا هر کالای دیگری به بازار هجوم بیاورند.

رییس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر با تاکید بر اینکه تبدیل ریال به هر کالا، سیاستی است که امروزه مردم با جدیت دنبال می‌کنند گفت: مردم برای آنکه توان مالی خود را حفظ کنند، به سمت خرید دلار رفته اند و به جای آنکه ریال را در بانک‌ها پس انداز کنند، دلار‌ها و سکه‌ها را در خانه هایشان نگه می‌دارند.

اسدی جوزانی با اعلام اینکه سیاست گذاری‌های دولت‌ها تعیین کننده شرایط است گفت: اگر قرار باشد در یک دولت یا کشور، نظام اقتصادی بر مبنای تورم و گرانی برنامه ریزی و مدیریت شود، همه کالا‌ها را درگیر میکند و اگر سیاست گذاری بر ارزانی باشد نیز همه کالا‌ها ارزان می‌شود.

یکه تازی طلا در کورس گرانی

وی با ابراز تاسف از اینکه دولت سیزدهم بنا را بر گرانی گذاشته گفت: دولت سیزدهم در شرایطی ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد که هیچ برنامه‌ای برای مدیریت بازار و کنترل قیمت‌ها نداشت، در نتیجه قیمت‌ها به یک باره بالا رفت و هجوم مردم برای خرید همه چیز افزایش یافت، وضعیتی که همچنان ادامه دارد.

رییس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر با اعلام اینکه امروزه مردم حتی پول‌های اندکشان را تبدیل به کالا به ویژه طلا و ارز می‌کنند گفت: اگر عملکرد حقوق بگیران را توجه کنید به محض آنکه حقوق شان را دریافت می‌کنند، به بازار‌ها می‌روند تا برای جلوگیری از بی ارزش‌تر شدن حقوقشان، کالا تهیه کنند، به همین دلیل شاهد کمبود برخی کالا‌ها و گرانی بیشتر هستیم.

وی در پاسخ به اینکه روند افزایش قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد گفت: این سوالی است که باید دولت پاسخ دهد. دولت تمامی ابزار‌های کنترل قیمت‌ها را دارد، اما تصمیماتی که می‌گیرد، در مسیر دامن زدن به گرانی و تورم است.

اسدی جوزانی با طرح این پرسش که کدام کالایی تا به امروز ارزان شده گفت: مدیریتی اقتصادی کشور بر پایه تورم و گرانی بنا نهاده شده و متاسفانه هیچ اقدامی برای مهار تورم و گرانی صورت نمی‌گیرد.

رئیس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر با تاکید بر اینکه دولت باید برای آینده تضمین بدهد گفت: اگر دولت قول بدهد قیمت‌ها را کنترل کند و همه چیز به اولین روز دولت سیزدهم باز می‌گردد و البته بتواند این قول خود را عملی کند، می‌توان به آینده امیدوار بود، اما با روند کنونی، نباید انتظار پایین آمدن قیمت‌ها از جمله دلار و طلا را داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: