May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۹۵۰
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
0
معاون مهندسی سازمان بنادر گفت : در همایش هفته آینده طرح توسعه اقتصاد دریا محور و بررسی تراز سنجی دریا بررسی خواهد شد.

تهیه سند بالا دستی برای طرح توسعه اقتصاد دریا محور

علی فتحی گفت: در کشور باید بتوانیم بین بخش علمی و دانشگاهی در حوزه صنعت ارتباط رو برقرار کنیم و در بخش نیازمندی و چه در حوزه ارتباطات باید بتوانیم گام‌های بلندی برداریم.

به گفته معاون مهندسی و توسعه زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، ایران تنها عضو رسمی انجمن بین المللی دریانوردی است و ما جزء ۶۵ عضو اصلی آن هستیم.

او می‌گوید: توسعه اقتصاد دریا محور را از سال ۸۳ دنبال کرده ایم و این یک طرح مطالعاتی است که در شورای عالی شهرسازی سند بالا دستی برای آن ایجاد شده داشته باشیم ودر همایش هفته آینده در این خصوص بحث و بررسی می‌شود.

فتحی ادامه داد: امروز یک شبکه ملی در حوزه جزر مد و تراز سنجی تشکیل شده و در این حوزه از تجربیات بین المللی استفاده شده و در این زمینه هم از کل نوار ساحلی بخش داده‌ها و پایگاه داده‌ها تشکیل شده و پارامتر‌های دریایی در کل کشور مستقر است و از این پایگاه ملی بهره‌مند خواهیم شد و تمام رفت‌های بخش ساحل و دریا با ساحل را در هدف رصد داریم.

او گفت: در بخش تولید و توسعه نرم افزار‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و برای آن هم یک فضای ایمن در بخش دریا ایجاد شده است و شرکت‌های دانش و در بخش نرم افزار در مجموعه و در کل بنادر یه صورت بومی اقداماتی انجام می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: