April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۹۵۹
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
سخنگوی صنعت برق گفت: امسال اقدامات در توسعه ظرفیت نیروگاهی در حال انجام بوده و ۹۰ درصد تعمیرات نیروگاهی تمام شده است.

تکمیل تعمیرات نیروگاهی به ۹۰ درصد رسیده است

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: برای اینکه بتوانیم بر ناترازی تولید و مصرف غلبه کنیم برنامه ۱۴۰ اقدامی را تنظیم کردیم که سه محور اصلی دارد و محور اصلی آن توسعه ظرفیت نیروگاهی، تعمیرات نیروگاهی و آمادگی بخش تولید است. در بخش دوم ۴۷ برنامه خطوط توزیع برای مناطق مشکل دار انجام شد و محور سوم اقدامات مدیریت مصرف است.

او افزود: تجربه سال گذشته ما پاداش کاهش مصرف فقط برای مشترکان زیر الگو بود، کاهش ۴ درصدی مصرف برق در اوج بار را شاهد بودیم و ۱۳۶۰ میلیارد تومان پرداخت شد. ۴۰ درصد مشترکین در آن دوره با صنعت برق همراهی کردند. بیش از ۸ میلیون مشترک قبض رایگان دریافت کردند که باعث شد طرح‌های مدیریت مصرف را در بخش خانگی توسعه دهیم.

رجبی مشهدی می‌گوید: امسال اقدامات در توسعه ظرفیت نیروگاهی در حال انجام است. ۹۰ درصد تعمیرات نیروگاهی تمام شده و بقیه واحد‌های نیروگاهی نیز تا پایان ماه به اتمام خواهد رسید. در جا‌هایی که مشکلات شبکه داشتیم توسعه شبکه‌ها در دست اقدام قرار گرفته و مشکل‌های سال گذشته را نخواهیم داشت.

رجبی مشهدی گفت: طرح تشویقی هیچ محدودیتی ندارد و مشترکان می‌توانند در این طرح مشارکت کنند. میزان محاسبه کاهش مصرف به این گونه است که هر چقدر کمتر از الگوی مصرف می‌رسد، میزان پاداش افزایش پیدا می‌کند. سال گذشته بابت هر کیلووات ۵۰۰ تومان بود که امسال به ۲ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی برق در خصوص منابع تأمین کننده پاداش صرفه جویی گفت: منابعی که برای این طرح تعریف شده از منابع قانونی بودجه است که میتوانیم برای مشترکان پرمصرف افزایش پلکانی داشته باشیم و آن را به مشترکان خوش مصرف بدهیم.

او در خصوص پیش بینی‌ها برای کاهش مصرف امسال گفت: عددی که برای میزان کاهش مصرف برآورد شده حدود ۵ درصد به طور متوسط است. سال گذشته ۴ درصد رشد منفی در دوره اوج بار داشتیم و در کل سال هم حدود ۰.۲ کاهش داشتیم. این در حالی است که سالانه یک میلیون مشترک جدید داریم و هزار مگاوات به تقاضای برق می‌افزاید.

رجبی مشهدی در خصوص خسارات برق گفت: ارقامی که در بودجه امسال است دو برابر شده است. در سال ۱۴۰۰ بیشترین حجم خسارات را داشتیم. امیدواریم در سال ۱۴۰۲ هم بتوانیم به نتیجه برسیم و بیمه گر را انتخاب کنیم. ۷۰ میلیارد تومان برای خسارات بیمه سال گذشته در سال گذشته پرداخت شد.

او در خصوص آخرین وضعیت نیروگاه‌های فروشنده گفت: برای نیروگاه بعثت نیروگاه کلاس آف برنامه ریزی شده، واحد ساخته شده و در صورت موافقت‌های لازم عملیات احداث این واحد آغاز خواهد شد.

او ادامه داد: میزان سوخت نیروگاهی با همکاری وزارت نفت در حال تکمیل شدن است. ظرفیت مخازن نیروگاه‌های کشور ۵۰ درصد پرشده است. از ۲۵۰ میلیون مترمکعب سوخت نیروگاه‌ها ۳ میلیون مترمکعب مربوط به سوخت مایع است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: