April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۹۸۱
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
یک تهیه‌کننده گفت: اگر می‌گوییم رکورد تعداد مخاطبان برنامه در تاریخ سیما شکسته فقط بخاطر این است که برای رضای خدا توجه به محتوا بیشتر شود.

رمز اصلی موفقیت برنامه «زندگی پس از زندگی» توجه خداوند است

نشست خبری فصل چهارم برنامه «زندگی پس از زندگی» صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

عباس موزون، تهیه‌کننده برنامه «زندگی پس از زندگی» درباره این برنامه که ۴ فصل را پشت سر گذاشت، گفت: اگر به کاری باور دارید و آن کار برای رضایت خداوند و درست است، خداوند تمام اسباب کار را جذب آن می‌کند. علاوه‌بر آن، خود شخص هم باید به آن کار باور داشته باشد.

موزون با بیان اینکه بدانیم چیزی که به هدف می‌نشیند، کار خداست و در تک تک نفس‌های ما باشد، ادامه داد: بنظرم رسیدن برنامه «زندگی پس از زندگی» به فصل چهارم کار خداست. لحظه سقوط برای این کار یا کار دیگری زمانی است که بگویم من کارگردان هستم. باید گفت تهیه‌کننده، کارگردان و مجری برنامه فقط یکی است. این‌ها شعار نیست، بلکه باید مفاهیم آن در جان بنشیند.

تهیه‌کننده برنامه «زندگی پس از زندگی» افزود: اگر می‌گوییم رکورد تعداد مخاطبان برنامه در تاریخ سیما شکسته شده فقط بخاطر این است که توجه به محتوا برای رضایت خدا شود. من فکر می‌کنم رمز اصلی موفقیت برنامه این باشد. به همین دلیل، خدا خطا‌های فنی، فرمی و محتوایی ما را به خوبی می‌پوشاند. خیلی وقت‌ها متوجه شدیم کاری را که می‌خواستیم انجام دهیم، نشده است. ولی می‌بینیم مخاطب همان قسمت را در خروجی کار پسندیده است.


وی افزود: هربار که این اتفاق می‌افتد متوجه می‌شویم خدا می‌خواهد بگوید تو کارگردان، تهیه‌کننده و مجری نیستی. من هم کمک می‌کنم که این نیستی خودت را فراموش نکنی. بار‌ها پیش آمده آن سوژه‌ای که حرص می‌خوردید نشود، شده و مخاطب پسندیده است؛ آن هم به این دلیل که خدا بگوید من کاری را بخواهم انجام می‌دهم. هر زمان که خودبینی در کارمان ببینیم، قاب و فریم خراب می‌شود. هر زمان هم برنامه افت کرد، بدانید که در یکی از موضوعات افت کردیم. دعا کنید که نلغزیم.

موزون در پاسخ به این سوال که شما چگونه صحت‌سنجی تجربه‌گر‌ها را انجام می‌دهید، توضیح داد: حدود دو قرن پیش در حوزه دانشگاهی آمریکا این پژوهش شروع شده و یک قرن است این پژوهش تثبیت شده است. با این حال، آموزش عالی را با این الگو از غرب تا شرق عالم پیش می‌رود. در این حوزه حدود پنجاه سال پیش دکتر ریموند مودی به عنوان دکترای فلسفه، پزشکی، روان‌شناسی و زبان‌شناسی متوجه شد درصدی از افرادی که از کما خارج می‌شوند، مشاهدات مشترکی را گزارش می‌کنند.

تهیه‌کننده برنامه «زندگی پس از زندگی» ادامه داد: از همان زمان مولفه‌هایی برای سنجش این تجربه‌ها ثبت شد. این فرد اولین نفر بود که ۱۵ مورد را در کتاب خود منتشر کرد. این ۱۵ مورد توسط پژوهشگران دیگری اضافه شد. بنده کمتر از ۶۰ مورد سنجه دارم که محتوای تجربه و تجربه‌گر را بررسی می‌کنیم. قطعاً برنامه تلویزیونی با این عنوان در تاریخ سیما وجود ندارد، که برای اینکه فردی مقابل دوربین حاضر شود، پنج بار در زمان‌ها و مکان‌ها و اشکال مختلف مصاحبه صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که برای جذب مخاطب در فصل جدید چه می‌کنید، تصریح کرد: این برنامه برای سرگرمی نیست. این برنامه برای جذب بیننده نیست.‌ای کاش وقتی فصل اول برنامه پخش می‌شد، یک بیننده هم نداشتیم. چون باید این موضوع برای انسان‌ها تکراری شود، که بگویند عالم غیب توضیح واضحات است. ما برای عادی و تکراری شدن برنامه آمدیم.


موزون با بیان اینکه وقتی محتوا از رسانه فراتر رفت، برای تکراری نشدن آن دست به فرم می‌زنیم، بیان کرد: مخاطب پای کار پیام می‌دهد که این موضوعات را می‌دانیم. یا بعضی از کاربران در همان شبی که برنامه روی آنتن می‌رفت، نوشتند: خداکند از آن تجربه‌گرانی نباشد که در بیمارستان رفت‌وآمد می‌کند و برنامه به آن سمت تونل برود.

تهیه‌کننده برنامه «زندگی پس از زندگی» درباره حضور مشاهیر در برنامه گفت: وقتی مشاهیر در برنامه حضور یابند، قطعاً توجه‌ها جلب می‌شود. البته این تغییر را در فرم برنامه نه محتوا می‌دانم. هرچند در محتوا هم اثرگذار است. به عنوان مثال، ممکن است بخشی از جامعه هنری بگویند این‌ها بازیگری است. اما وقتی به فرد تجربه‌گر مراجعه می‌کنند و متوجه می‌شوند بازی در کار نبوده، مخاطب جدیدی به برنامه اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه واقعاً نمی‌دانم در فصل پنجم چه کسانی حضور دارند، بیان کرد: چند روز بعد از پخش آخرین قسمت برنامه، مصاحبه‌مان را شروع کردیم. الان تجربه‌گری را داریم که هشت ماه در کما بوده است. او مرحله اول مصاحبه را پشت سر گذاشته است. تجربه‌گری را داشتیم که سه فصل دنبالش بودیم، ولی در فصل چهارم پیدایش می‌شود؛ مانند آقای اکبر بابا مرادی.

موزون با بیان اینکه تجربه‌گری هست که زیر خاک بوده، ولی حاضر نیست در برنامه شرکت کند، تصریح کرد: اینکه این تجربه‌گر چه زمانی می‌آید، خبر ندارم. تجربه این فرد بسیار تکان‌دهنده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: