April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۹۸۸
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
دبیر جشنواره دومین دوره مستند رادیویی گفت: از مجموع ۷۰۰ اثری که به جشنواره رادیویی رسیده بود، ۵۹۰ اثر به مرحله انتخاب آثار راه یافتند.

۵۹۰ اثر به مرحله انتخاب آثار دومین دوره جشنواره رادیویی پژواک راه یافتند

نشست خبری دومین دوره جشنواره رادیویی پژواک با حضور حمیدرضا افتخاری دبیر جشنواره در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.

افتخاری گفت: دومین دوره جشنواره رادیویی پژواک با اعلام فراخوان در دو بخش مردمی و حرفه‌ای از ۲۶ مهر کار خود را آغاز کرد. البته کار اصلی جشنواره پژواک از فردای روز اختتامیه دوره اول شروع شد. باتوجه به درس‌هایی که در دوره اول جشنواره گرفته شد، لازم بود نواقص رفع و نقاط قوت تقویت شود.

دبیر دومین دوره جشنواره رادیویی پژواک ادامه داد: با اعلام فراخوان از ۲۶ مهر آثار در بهمن دریافت شد. از مجموع بیش از ۷۰۰ اثری که رسیده بود، ۵۹۰ اثر به مرحله انتخاب آثار راه یافتند.

به گفته وی، مرحله انتخاب آثار تا ۲۰ اسفند ادامه داشت. اواخر اسفند آثار راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره معرفی شدند. همچنین، تا ۳۰ فروردین داوری نهایی انجام شد. ۴ اردیبهشت همزمان با سالگرد تاسیس رادیو اسامی نامزد‌های دریافت جایزه معرفی شدند. روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت برگزیدگان دومین دوره جشنواره پژواک در مرکز همایش‌های صداوسیما معرفی خواهند شد.

افتخاری با بیان اینکه در بخش مردمی برنامه‌سازان حرفه‌ای اجازه شرکت نداشتند، توضیح داد: تحلیل محتوای موضوعی آثار مردمی دستاورد‌های خوبی برای رادیو خواهد داشت. اتفاقی که در دوره دوم جشنواره پژواک افتاد این بوده که آثار وزنی دوره اول جشنواره را در آنتن رادیو‌های معاونت صدا بررسی کردیم. علاوه‌بر اینکه یک برنامه‌ای را از آرشیو بر می‌داشتیم و گوش می‌کردیم، سه اثر دیگر هم گوش می‌کردیم.

دبیر دومین دوره جشنواره رادیویی پژواک با بیان اینکه دلیل راه‌اندازی جشنواره رادیویی پژواک جا انداختن گونه بسیار سخت گونه رادیو بود، توضیح داد: بخش ویژه این دوره از جشنواره به شهدای مدافع امنیت اختصاص داشت. به گواه آمار و اعلام داوران جشنواره در بخش حرفه‌ای رشد کیفی و کمی داشتیم.

به گفته وی، یک جایزه هم به اثر منتخب مردمی تعلق می‌گیرد. مخاطبان می‌توانند در سایت جشنواره https://www.pejvak.irib.ir رای مردمی بدهند.

افتخاری در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی‌بر اینکه آیا برگزیدگان نهایی دوره دوم جشنواره پژواک استخدام رسمی می‌شوند، تصریح کرد: هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است. این تصمیم با رئیس سازمان صداوسیماست. ایشان در دوره گذشته این فرصت را به برگزیدگان جشنواره دادند. فکر می‌کنم از ۸ نفر ۴ نفر آن‌ها استخدام رسمی شدند. بقیه هم در مراحل استخدامی قرار دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: