April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۹۹۰
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
0

دماوند یکی از بهترین شهرهای اطراف تهران است که در هر فصلی از سال زیبایی های خاص خود را دارد و گردشگران زیادی برای آخر هفته ها و یا تعطیلات به سراغ آن می روند. شهر زیبای دماوند در شرق تهران جای گرفته و از نزدیکترین جاذبه هایی است که فاصله آن از شرق تهران حدود 74 کیلومتر بوده و می توانید تنها با حدود 2 ساعت رانندگی به آن برسید. وجود فاصله کوتاه این شهر تا تهران، آن را به بهشتی تبدیل کرده تا پایتخت نشینان و اهالی مناطق و شهرهای اطراف بتوانند به راحتی و در مدت زمان کوتاهی آخر هفته ها و تعطیلات خود را در آن سپری کنند. هر زمان که نام دماوند به گوشمان می خورد، قله دماوند که مرتفع ترین کوه ایران و کوه آتشفشان آسیا محسوب شده، در ذهنمان تداعی می شود. شهر دماوند در هر چهار فصل سال دارای آب و هوایی دلپذیر بوده و گردشگران در هر فصلی از سال که به این شهر سفر کنند، علاوه بر اقامت می توانند در میان جاهای دیدنی این شهر گشت و گذاری داشته باشند.

لذت گردش در دماوند

هانطور که پیش تر اشاره شد، دماوند شهری پر از جاذبه های گردشگری متنوع می باشد که در انواع مختلفی در میان طبیعت دماوند پراکنده شده اند و مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته اند. دیدنی های دماوند اغلب شامل جاذبه های طبیعی و بناهای تاریخی است که بهترین مقصد برای طبیعت دوستان و علاقه مندان به بناهای تاریخی می باشد. بسیاری از جاذبه های طبیعتی دماوند بکر و دست نخورده باقی مانده اند و این موضوع سبب شده، توجه بسیاری از طبیعت دوستان به این شهر جلب گردد و برای گردش و طبیعت گردی به سراغ آن بروند. از بهترین زمان هایی که می توانید در میان طبیعت دماوند بگردید و از آب و هوای آن لذت ببرید، فصل های بهار و تابستان می باشد که از گرمای تهران و بسیاری دیگر از شهرهای گرمسیر فرار کرده و به این شهر پناه برده و از آب و هوای خنک و دلپذیر آن لذت ببرید.

دریاچه تار و هویر از جمله زیباترین و معروف ترین جاهای دیدنی دماوند به شمار می روند که دو دریاچه زیبا با فاصله 500 متری از یکدیگر در طبیعت قرار گرفته اند و منظره ای زیبا و دلنشین را پدید آورده اند. دشت لار هم که دشتی سرسبز و وسیع در میان طبیعت دماوند است که به دلیل بکر بودن، در سال 1354 به عنوان پارک ملی این شهر شناخته شد. رودخانه های کوچک و بزرگ متنوعی در طبیعت این دشت جریان دارند که گردشگران می توانند کنار آن ها بنشینند و از زیبایی و صدای دلنشین آن ها لذت ببرند. خوشبختانه شهر دماوند که شهری مملو از جاذبه های دیدنی و گردشگری است که اگر به آن سفر کنید، گزینه های متنوعی پیش روی شما خواهند بود و هیچکدام از آن ها تکراری نیستند.

اقامت در دماوند

دماوند که از خوش آب و هواترین شهرهای اطراف تهران می باشد، به واسطه آب و هوای دلنشین و جاذبه های گردشگری متنوع، مورد توجه بسیاری از افراد و به خصوص پایتخت نشینان گردیده و به آن سفر می کنند. با توجه به آن که این شهر در فاصله نزدیکی از تهران قرار دارد، بسیاری از گردشگران برای سفر یک روزه، از صبح تا شب به سراغ آن می روند و در مقابل نیز بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند یک تا چند روزی را در این شهر اقامت داشته باشند تا از جاذبه های دیدنی و آب و هوای مطلوب آن بهره مند شوند.

دماوند از آن دسته شهرهایی است که انواع اقامتگاه ها برای گردشگران با هر سلیقه و بودجه در آن وجود دارند. یکی از اقتصادی ترین و ارزان ترین اقامتگاه های این شهر، سوئیت ها می باشند که با مناسب ترین قیمت ها و امکانات به گردشگران اجاره داده می شوند. برخی از گردشگران که اصلی ترین دلیل سفر آن ها به این شهر، گردش در میان جاذبه های دیدنی دماوند است و مدت زمان کمی در اقامتگاه می مانند، اغلب به سراغ اجاره سوئیت در دماوند می روند و هزینه کمتری نسبت به اجاره ویلا را پرداخت می کنند. سوئیت های دماوند به صورت مبله اجاره داده می شوند و دارای امکانات مناسبی می باشند. همچنین ویلاهای متنوعی در مناطق مختلفی از این شهر وجود دارند که از معروف ترین آن ها آبسرد، جابان، مشاء و گیلاوند می باشند که گردشگران زیادی برای اجاره ویلا در دماوند به سراغ یکی از آن ها می روند.

برخی از گردشگران به همراه دوستان و یا خانواده خود که به این شهر سفر می کنند، ترجیح می دهند اقامتگاهی مناسب با انواع امکانات را برای خود رزرو نمایند تا بتوانند از اقامت خود نهایت لذت را ببرند و امکانات تفریحی و رفاهی مانند استخر، فوتبال دستی و بیلیارد در اختیار آن ها قرار داشته باشند. از جمله پرطرفدارترین اقامتگاه های این شهر، ویلاهای استخردار می باشند که شامل ویلا استخردار روباز، ویلا استخردار سرپوشیده و ویلا استخردار چهار فصل می شوند. نکته ای حائز اهمیت برای آن دسته از گردشگرانی که می خواهند کمترین فاصله را با تهران داشته باشند، می توانند به سراغ اجاره ویلا در مشاء بروند و از آنجایی که منطقه مشاء دارای ارتفاع بیشتری نسبت به دیگر مناطق می باشد، از چشم انداز زیباتری برخوردار خواهید بود. با مراجعه به وبسایت لوکس ویلا می توانید انواع اقامتگاه های موجود در این شهر را مشاهده نمایید و مناسب ترین آن ها را برای خود رزرو کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: