April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۶۰۸۶
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۰
0
سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه و استقبال مردم این کشور از وی آنقدر مهم بود که تا مدتها در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت.

وقتی آمریکا نگران سفر رئیس جمهور ایران می‌شود

سفر دو روزه ابراهیم رئیسی به سوریه و استقبال مردم این کشور از وی آنقدر مهم بود که تا مدتها در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت. سفر به کشوری که سواحل مدیترانه‌ای آن موقعیتی استراتژیک به آن بخشیده است و همین موقعیت و منابع کثیر انرژی باعث شد سالهای متمادی چشم طبع ایادی آمریکا و صهیونیست را به خود دوخته بود تا جایی که حدود یازده سال محل یاغی گری وحوش داعشی شد ؛ اما در نهایت نیز روسیاهی این فتنه به بانیان آن ماند و سوریه مجدد به مردم آن رسید.

و حالا اما همچنان همان‌هایی که آتش فتنه را در این کشور روشن کردند نگران خاموشی آن هستند تا جایی که « ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در در پاسخ به این که چه نظری درباره سفر سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران به سوریه دارد، با مطرح کردن ادعاهایی علیه روابط ایران و سوریه گفت: تداوم عمیق‌تر شدت روابط ایران و اسد باید نه‌تنها برای متحدان و شرکای ما و کشورهای منطقه، بلکه باید برای سراسر جهان نگران‌کننده باشد.ما همچنان بر این باوریم که روابط با رژیم اسد را عادی‌سازی نکنیم. از عادی‌سازی روابط دیگران با دمشق نیز حمایت نمی‌کنیم و این موضوع را به وضوح به شرکایمان گفته‌ایم.» اما دلیل اهمیت این سفر و نگرانی کشورهای بیگانه موضوعی است که باعث شد به سراغ کارشناس مسائل بین الملل رفته و نظر وی را در این باره جویا شویم.

حسین کنعانی مقدم در این زمینه به ما گفت: سفر ریاست جمهوری به سوریه که اولین سفر یک مقام ریاست جمهوری به این کشور پس از حوادث و نا آرامی‌های این کشور است فصل جدیدی از مناسبات منطقه ای و حتی بین المللی را آغاز کرد و شاهد این هستیم که پس از اینکه ایران و عربستان مخاصمات خود را کنار گذاشتند اتحادیه عرب از سوریه خواست تا به این اتحادیه بازگردد .عملا ما شاهد این هستیم که کشورهای عربی روش‌های پیشین خود را برای مقابله با مقاومت کنار گذاشتند و نوعی همگرایی در منطقه در حال شکل‌گیری است.

وی ادامه داد: این سفر دارای اهمیت بسزایی است از این نظر که سوریه در حال بازسازی است و میلیاردها دلار فرصت‌های شغلی و تجارتی و عمرانی در سوریه وجود دارد که ایران به عنوان یک شریک بسیار مهم می‌تواند در این زمینه کمک‌های بسیاری را انجام دهد؛ بنابراین می‌توان گفت که این سفر می‌تواند گره‌های صادرات ایران به سوریه و همچنین همکاری‌های ایران وسوریه را باز کند و مشکلات گمرکی ، ترابری ، حضور شرکت‌های ایرانی در سوریه و شرکت در مناقصاتی که در این کشور انجام می‌شود و همچنین کمک به فناوری و موضوع معادن و تجارت را ما در یک سطح بالایی داشته باشیم.

کنعانی مقدم در پایان گفت: این سفر عملا موانع اقتصادی ما را برداشته است و حرکت جدیدی بود در تبادلات اقتصادی ما با سوریه به عنوان یک پل ارتباطی تجاری با دیگر کشورها ؛ چرا که دریای مدیترانه برای ما بسیار با اهمیت است و ترابری و کشتیرانی در این منطقه یکی از اهداف استراتژیک ایران است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: