April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۶۲۴۷
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
0
برخی از اعضای حزب جمهوریخواه درپی محکومیت ترامپ در دادگاه اعلام کردند درخصوص شایستگی او برای ماندن در انتخابات ۲۰۲۴ نگران هستند.

سایه سنگین محکومیت در دادگاه بر آینده سیاسی ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دادگاه به دلیل آزار جنسی جین کارول، نویسنده آمریکایی محکوم شده و دادگاه او را به پرداخت جریمه ۵ میلیون دلار ملزم کرده است. پس از این محکومیت برخی از اعضای حزب جمهوریخواه (حزب ترامپ) درباره شایستگی و میزان شانس او برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ ابراز نگرانی کردند.

جان کورنین، سناتور ایالت تگزاس اعلام کرد او معتقد است که ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده پیروز نخواهد شد، اما بنظر او رای دادگاه تاثیر منفی بر افکار رای‌دهندگان نخواهد داشت.

کورنین در ادامه افزود: حکم دادگاه نمی‌تواند نظر موافقان و مخالفان ترامپ را تغییر دهد، زیرا مخالفان او اصلا قصد رای دادن به او را نداشته و نخواهند داشت و کسانی نیز که طرفدار او هستند در هر صورتی به او رای خواهند داد.


میت رامنی، سناتور ایالت یوتا و یکی از مخالفان ترامپ اعلام کرد او دیگر صلاحیت این را ندارد که پرچم دار حزب جمهوریخواه در انتخابات باشد. سناتور ایالت یوتا در ادامه ابراز امیدواری کرد که مردم آمریکا به وجدان‌های خود تکانی بدهند و به این نکته که برخی از جمهوریخواهان به آن رسیده‌اند برسند و ترامپ را شایسته نماد این حزب نداند و او را رئیس‌جمهور آمریکا نکنند.

از نظر رامنی حزب جمهوریخواه اعضایی به مراتب بهتر از ترامپ دارد که آن‌ها می‌توانند نامزد این حزب در انتخابات پیش رو باشند. او بار دیگر تاکید کرد ترامپ کسی است که ارتکاب به تجاوز جنسی اثبات و محرز شده است و نباید نماینده حزب جمهوریخواه باشد.

سناتور جاش هاولی از ایالت میسوری با اشاره به اینکه همه چیز به رای‌دهندگان بستگی دارد، گفت: مردم متوجه خواهند شد که چه چیزی برای آن‌ها دارای اهمیت است. بسیاری دیگر از اعضای جمهوریخواه از اظهار نظر درباره رای دادگاه ترامپ و تاثیر آن بر انتخابات خودداری کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: