کد خبر: ۳۹۶۳۸۴
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
شبکه الجزیره در مطلبی به بررسی ناتوانی گنبد آهنین در برابر موشک‌های فلسطینی در درگیری جدید پرداخت.

شکست گنبد آهنین در برابر موشک‌های فلسطینی

شبکه الجزیره در گزارشی به ناتوانی گنبد آهنین در برابر موشک‌های مقاومت فلسطین پرداخت و نوشت: رژیم صهیونیستی اعلام کرد سامانه ضدموشکی گنبد آهنین، از ۷۹۲ موشک فلسطینی که به سوی اراضی اشغالی شلیک شده است، ۲۹۶ فروند را رهگیری و منهدم کرده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی چند روز قبل اعلام کردند تحقیقاتی که در ارتش صورت گرفته نشان می‌دهد که سامانه گنبد آهنین در عملکرد خود دچار مشکل است.

نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از وجود مشکل در عملکرد سامانه ضد موشکی گنبد آهنین خبر داد. رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد یک مشکل فنی سبب شده است تا بسیاری از موشک‌های شلیک شده به سوی شهر سدیروت رهگیری نشوند.

اسرائیل ادعا می‌کند، گنبد آهنین می‌تواند ۹۵ درصد از موشک‌های شلیک شده را رهگیری و منهدم کند و در درگیری اخیر میزان موفقیت آن ۹۰ درصد بوده است.

بنابر گزارش‌های اسرائیلی، گنبد آهنین در ماه مه سال ۲۰۲۱ در نبرد شمشیر قدس، ۶۶۱ موشک از ۳۳۰۰ موشک شلیک شده از نوار غزه را رهگیری و منهدم کرد. در سال ۲۰۱۴ در نبرد العصف المأکول، از ۴۵۹۴ موشک شلیک شده، ۷۳۵ موشک منهدم شد. در نبرد حجاره السجیل هم فقط ۴۲۸ موشک از ۱۵۰۰ موشک شلیک شده منهدم شد.
افزایش درخواست غرامت شهرک نشینان پس از حملات مقاومت.

اما نگاهی به درخواست غرامت شهرک نشینان، تحلیل بهتری درباره عملکرد این سامانه به ما می‌دهد. در پایان نبرد شمشیر قدس در ماه مه ۲۰۲۱ میلادی در حدود ۵۸۳۰ مورد درخواست پرداخت غرامت به علت اصابت موشک‌های فلسطینی ثبت شد. ۳۳۸۰ مورد از این درخواست‌ها مربوط به خسارت به ساختمان‌ها بود. ۲۲۷۴ مورد هم به خسارت وارد شده به خودرو مربوط بود. در حدود ۱۶۹ درخواست غرامت هم سایر موارد را شامل می‌شد. میزان غرامت درخواستی در مجموع در حدود ۵۵ میلیون دلار بود. این میزان، فقط خسارت‌های مستقیم اصابت موشک‌های فلسطینی را در بر می‌گرفت و شامل خسارت‌های اقتصادی دیگر نمی‌شد.

سامانه گنبد آهنین در سال ۲۰۱۱ در سرزمین‌های اشغالی تحت مدیریت نیروی هوایی ارتش اسرائیل مستقر شد. در ابتدا در نزدیکی نوار غزه و پس از آن در عسقلان و اسدود و جنوب تل آویو و شهر نتفوت مستقر شد. قیمت هر موشک سامانه گنبد آهنین ۵۰ هزار دلار است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: