کد خبر: ۳۹۶۴۰۲
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
0
مدیر انتشارات و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران گفت:در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب ۲۰ فیلم مختلف سینمایی در ۲۲ سانس اکران خواهد شد.

اکران ۲۰ فیلم سینمایی در نمایشگاه کتاب تهران

سید جواد میرهاشمی مدیر انتشارات و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران گفت: امسال در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به همت انجمن سینمای جوانان ایران و خانه کتاب و ادبیات ایران برای اولین بار سالن سینما کتاب شاهد نمایش فیلم‌های انیمیشن، سینمایی، مستند، کوتاه هستیم و این فیلم‌ها به یک نوعی مرتبط به کتاب یا اقتباس یا فیلم‌های شخصیت نگار و یا فیلم‌هایی که از کتاب تاریخ‌های شفاهی زندگینامه افراد الهام گرفته شده است.

میرهاشمی گفت: فیلم‌های مستند بیشتر گرایش به صنعت نشر دارد، منظور از صنعت نشر مولف، مترجم، یا صحاف و صفحه آرا، مدیر فرهنگی و ناشر است، ما در ایام برگزاری نمایشگاه از روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت تا روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه در سالن سینما کتاب به غیر روز سه شنبه شهادت امام جعفر صادق فیلم‌ها و انیمیشن‌ها در روز مشخص خود اکران خواهند شد.

وی افزود: دو فیلم انیمیشن لوپتو و پسر دلفینی، سه فیلم سینمایی دسته دختران، غریب و هناس از جمله فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی هستند که در ایام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سالن سینما کتاب اکران خواهند شد.

میرهاشمی گفت: در بخش نمایش فیلم مستند و بزرگداشت فرهیختگان و صنعت نشر؛ مستند شخصیت‌نگار: روشنای زندگی روایتگر زندگی علامه محمد تقی جعفری و مستند آن زمستان درباره زندگی آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی است، همچنین مستند هیچ‌کس منتظرت نیست نگاهی به زندگی زنان دارد.

وی افزود: مستند فرزانه فروتن ایران مدار ما زندگی ایرج افشار، ایران‌شناس، مصحح و پژوهشگر را روایت می‌کند مستند، اما نامبرده درباره زندگی محمدحسن اسلام‌پناه؛ صحاف کرمانی، مصحح و پژوهشگر است، که در باقی ایام برگزاری نمایشگاه کتاب سایر مستند‌ها شخصیت نگار در حوزه‌های مختلف اکران خواهد شد

مدیر انتشارات و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران گفت: در بخش فیلم کوتاه نیز ۴ فیلم جناکات، آقای مهدی زین‌الدین، دوال‌پا، رنگارنگ نیز اکران خواهد شد.

میر هاشمی گفت: در روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در نوبت اول؛ ساعت ۱۰ تا ۱۲ فیلم لوپتو اکران شد، همچنین در این روز مستند ۷ آسمان از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برای بازدید کنندگان پخش شد، در سانس سوم نیز شاهد اکران فیلم کوتاه الف بوده ایم.

به گفته مدیر انتشارات و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران، روز جمعه ۲۲ اردیبهشت نیز در سانس اول ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح انیمیشن پسر دلفینی و در سانس دوم متولد آذر اکران شد.

میرهاشمی گفت: در روز شنبه ۲۳ اردیبهشت مستند شازده حمام در ساعت ۱۴ تا ۱۶ و فیلم کوتاه باشگاه سوره در ساعت ۱۷ تا ۱۹ اکران خواهد شد، چونان سرو در ساعت ۱۰ تا ۱۲ و مستند آن زمستان در ساعت ۱۴ تا ۱۶ و در سانس سوم ساعت ۱۷ تا ۱۹ آثار ترویجی کتاب برای علاقه‌مندان اکران در روز ۲۴ اردیبهشت خواهد شد.

وی افزود: در روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت مستند روشنای زندگی در سانس دوم از ساعت ۱۴ تا ۱۶ پخش خواهد شد، همچنین مستند هیچ کس منتظرت نیست در سانس سوم به اکران خواهد رسید. میرهاشمی گفت: ۲۷ اردیبهشت مستند فرزانه فروتن ایران مدار ما در سانس اول، مستند شناسای سخن و دسته‌ی دختران در سانس دوم و سوم به اجرا درخواهد آمد، همچنین پسر دلفینی در ۲۸ اردیبهشت در سانس اول و مستند، اما نامبرده در سانس دوم و فیلم غریب در سانس سوم روی پرده نمایش خواهد رفت.

او می‌گوید: در آخرین روز از فعالیت سالن سینما کتاب لوپتو در سانس اول، آثار عجم و هناس در سانس دوم و سوم به اجرا در خواهد آمد.

مدیر انتشارات و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران گفت: در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب مجموعا ۲۰ فیلم در قالب‌های سینمایی، کوتاه، انیمیشن، مستند در ۲۲ سانس اکران خواهد شد، همچنین از مجموع سانس‌ها ۴ سانس به اکران فیلم کوتاه اختصاص دارد که دو سانس مختلفی که می‌تواند برای علاقمندان به کتاب جذاب‌تر باشد آثار ترویجی کتاب است، آثار ترویجی کتاب فیلم‌های ساخته شده از کتاب‌ها و معرفی کتاب است که صحنه‌هایی از کتاب را بازسازی کرده اند یا به روایت خواننده کتاب آن کتاب روایت می‌شود و در انتها آن کتاب معرفی خواهد شد.

میرهاشمی گفت: بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب با مراجعه به نیم طبقه اول شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) در انتهای راهروی کتاب یاران در غرفه سینما کتاب به تماشای رایگان این فیلم‌ها بنشینند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: