کد خبر: ۳۹۶۴۰۳
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
0
تعداد از جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا از جو بایدن خواستند در آزمون سلامت روانی شرکت کند.

جمهوریخواهان: بایدن باید آزمون سلامت روانی بدهد

شماری از جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از جو بایدن رئیس جمهوری این کشور خواستند در آزمون سلامت روانی شرکت کند یا از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کناره‌گیری کند.

به گزارش واشنگتن اگزمینر، ۶۱ عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند نگران وضع ذهنی فعلی بایدن و توانایی وی برای خدمت در دور بعدی ریاست جمهوری هستند. نویسندگان این نامه تاکید کردند: ما معتقدیم که فارغ از جنسیت، سن یا حزب سیاسی، همه روسای جمهوری باید توانایی و سلامت روانی خود را مستند کرده و نشان دهند.

در این نامه آمده است: در حالی که بایدن در دوره ریاست جمهوری ۲ بار در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۷ آبان ۱۴۰۰) و ۱۶ فوریه ۲۰۲۳ (۲۷ بهمن ۱۴۰۱) آزمایش‌های فیزیکی داده هیچ نشانه‌ای در مورد انجام ارزیابی‌های ذهنی وجود ندارد و اگر چنین آزمونی داده‌اید نتایج آن عمومی اعلام نشده است.

کوین اوکانور پزشک کاخ سفید در فوریه گذشته از بایدن آزمایش جسمانی گرفت و اعلام کرد وی یک مرد ۸۰ ساله سالم و سرحال است که وظایف خود را با موفقیت انجام می‌دهد.

نامه‌های مشابهی نیز در ژوئن ۲۰۲۱، فوریه ۲۰۲۲ و ژوئیه ۲۰۲۲ به رئیس جمهوری آمریکا نوشته شده و از وی درخواست شده بود آزمون سلامت روان انجام دهد.

این نمایندگان به مواردی از جمله فراموش کردن اسامی و ادای اشتباه کلمات اشاره کردند که در دو سال گذشته بار‌ها از رییس جمهور آمریکا سر زده است. گاف‌های بایدن در دست دادن به افراد خیالی و گم کردن مسیر حرکت خود همواره مورد توجه رسانه‌های آمریکایی به ویژه طرفداران دموکرات‌ها بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: