April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۶۴۴۳
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
0

آشنایی با داکت و انواع آن

امروزه در هر زمینه ای پیشرفت تکنولوژی بسیار چشمگیر می باشد. در زمینه برق و کابل کشی این پیشرفت تکنولوژی بسیار پررنگ شده است. خرید داکت قیمت مناسب یکی از تجهیزات پرکاربرد در زمینه سیم کشی و کابل کشی است. تا به الان برای پوشاندن کابل ها از روکش پلاستیکی به نام داکت استفاده میکنند. استفاده از داکت برای محافظت و نمای قشنگ تر بسیار راج شده است. داکت ها از نظر ایمنی نیز بسیار پر کاربرد هستند. فروش داکت ها معمولا به صورت متری میباشد. طول هر شاخه داکت سوپیتا 2 متر است. داکت سوپیتا وسیله ای استوانه ای است که برای عبور کابل از آن استفاده میکنند. وسیله جز اصلی ترین تجهیزات پسیو محسوب می شود، که جنس آن از pvc می باشد. این وسیله بیشتر نقش محافظتی برای کابل های داشته و با ایجاد مسیری  ایمن برای عبور آن ها از ایجاد ضربه های مکانیکی جلوگیری به عمل می آورد. این تجهیزات با موجود بودن انواع رنگ و مدل در زیبایی محیط نقش دارد.

انواع داکت

میدانستید انواع مختلف داکت داریم؟ بریم تا با هم آنواع داکت را بررسی کنیم علاوه بر آن در مورد هر یک از آنها گفتگویی داشته باشیم.

داکت شیاردار

داکت شیاردار یکی از پرکاربرد ترین کانال ها در ایران به حساب می آید که شکل و ظاهر منحصر به فرد دارد و عملکردی مشابه داکت های عادی دارد.بهترین داکت شیاردار برند داکت سوپیتا است. این نوع داکت از داغ شدن سیم و کابل ها جلوگیری می کند و با وجود شیار هوا در داخل داکت جریان دارد. این نوع لوله عمدتاً در تابلوهای فشار قوی و کم فشار استفاده می شود و به دلیل حجم انبوه سیم قرار داده شده در آن باید دارای درب با مقاومت بالا باشد به همین دلیل درب های کانالی شیاردار قابلیت قفل شدن را دارند. عملکر داکت های شیار دار شباهت زیادی به داکت ساده دارد. تنها تفاوت آنها شیار های روی بدنه داکت شیاردار است.

داکت کف خواب

کاربر داکت کف خواب است که برای سیم کشی سطح زمین استفاده میشود این به این دلیل است که اگر قصد دارید تجارت خود را تقسیم کنید، می توانید به راحتی سیم کشی را با استفاده از کانال کف یا کانال کف انجام دهید، به خاطر داشته باشید که درب کانال کف باید قفل شود زیرا ممکن است درب قفل شود. باز شود و در صورت برخورد اجسام با آن کابل ها بیرون کشیده شوند. مقاومت داکت کف خواب بسیار مهم است به این خاطر که احتمال راه رفتن افراد روی آن وجود دارد، بنابراین باید بتواند فشار ناشی از ضربه ها و وزن افراد را تحمل کند. از طرفی درب مجهز به مکانیزم قفل است و مهمتر از همه این مشکلات قابلیت رنگی بودن را دارد.

داکت ساده

این نوع داکت به دلیل دارا بودن ویژگی های بسیار پرفروش ترین داکت در کشور می باشد. اولین قدم این است که به این نکته اشاره کنید که بدنه این کاندویت نسبت به سایر کاندویت ها عریض تر است، بنابراین می توانید فضای داخل کاندویت و کابل ها را به راحتی جدا کنید. آن را در محل خود قرار دهید تا میزان سر و صدا کاهش یابد. در ادامه بهتر است توضیح دهیم که این نوع داکت برخلاف تصور همگان دارای حجم کابل بیشتری نسبت به بقیه داکت ها می باشد و از نظر کارایی و کیفیت تفاوتی با سایر کانال ها ندارد. اما قطعا به دلیل ظاهر ساده آن قیمت پایین تری دارد.

نحوه برقراری ارتباط با ما

برای برقراری ارتباط با شماره 09395022944 تماس حاصل فرمایید و یا از طریق آدرس سایت esoupita.com با ما در ارتباط باشید همچنین ما در تلگرام و واتساپ با همین شماره فعال هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: