کد خبر: ۳۹۶۴۹۶
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵
0
رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با اینکه یک درصد جمعیت دنیا را داریم، گفت: سال گذشته ۷۸ هزار مقاله یعنی معادل ۳.۷ درصد مقاله های دنیا را ارائه دادیم.

ایران سال گذشته ۳.۷ درصد مقاله های دنیا را ارائه داد

حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران روز یکشنبه در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: تنها راه صنعتی کردن کشور شرکت‌های دانش بنیان است.

وی افزود: ۲۳ طرح کلان برای آینده پژوهشی کشور برنامه ریزی شده که تا ۲۰۵۰ اجرا و به نتیجه می‌رسد.

زمانیان عنوان کرد: برای صنعتی شدن دانشگاه چهار مرحله مد نظر است که شامل توسعه پژوهشی، توسعه آموزش، کیفیت آموزشی و فناوری است.

معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تصریح کرد: بیش از ۲ درصد دانشمندان جهان را داریم و دانشگاه یاسوج که دانشگاه جوانی است در تراز خوبی قرار دارد و به خوبی توانسته رشد پیدا کند.

وی با اشاره به اجرای طرح مهمی در کشور به نام طرح سیمرغ گفت: این طرح را از استان‌های کمتر توسعه یافته شروع کردیم که از استان کهگیلویه و بویراحمد مشکل پساب آب شیرین کن را داریم.

معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بیان کرد: به عنوان نمونه در طرح سیمرغ می‌توانیم در خصوص بیابان زدائی و همچنین خشکیدگی درختان بلوط کار کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با وجود نبود زمین، اما برای احداث پارک علم و فناوری در یاسوج سه نقطه مهم مشخص شده است.

سید علی احمدزاده افزود: سه سایت ۷۰ هکتاری زمین واگذاری به دانشگاه یاسوج که برای کار‌های پژوهشی و تحقیقاتی در اختیار دانشگاه قرار گرفته است، سایت پنج هزار متر مربعی و یک قطعه پنج هکتاری سایت سپاه فتح استان از مکان‌های تعیین شده برای احداث پارک علم و فناوری یاسوج هستند.

وی تصریح کرد: برای تامین منابع احداث پارک علم و فناوری در یاسوج از محل اعتبارات استانی و سفر دور دوم رئیس جمهور به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های استان در قالب مصوبات سفر ارائه خواهد شد.

استاندار ابراز کرد: برای احداث پارک علم و فناوری در دیگر شهر‌های استان مشکل زمین نداریم.

احمدزاده از مسئولین این وزارتخانه خواست تا برای احداث پارک علم و فناوری در کنار دیگر منابع و اختصاص ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی به حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان همکاری لازم را در این استان داشته باشند.

استاندار موضوع دانش بنیان و فناوری را بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد: اعتقاد داریم که از پارک علم و فناوری حمایت کنیم و برای تامین منابع هرجا طرفیت قانون بودجه وجود دارد بهره بگیریم.

گفتنی است در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، معاون فناوری و نوآوری وزیرعلوم و مدیرکل پشتیبانی و نوآوری و جمعی از مدیران استانی حضور داشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: