April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۶۵۱۶
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
0

شاید کمتر کسی در سال ۲۰۱۳ تصور می‌کرد ارز دیجیتال دوج کوین که در ابتدا به عنوان یک شوخی ایجاد شد، بتواند در سال‌های بعدی به یکی از ارزهای شناخته شده بدل شود. اما امروزه کمتر کسی است که نام دوج کوین را نشنیده باشد یا با لگوی جذاب آن آشنایی نداشته باشد. باتوجه‌به نوسانات قیمتی متعدد این ارز، بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند تا با نحوه مشخص ‌شدن قیمت دوج کوین آشنا شوند و بدانند که آیا این ارز، ارز مناسبی برای سرمایه‌گذاری و خریدوفروش شناخته می‌شود یا خیر.

قیمت دوج کوین چطور مشخص می شود؟

دوج کوین، جدی شدن یک شوخی! 

دوج کوین یا Dogecoin در سال ۲۰۱۳ توسط جکسون پالمر و بیلی مارکوس تأسیس شد. آن‌ها به عنوان یک شوخی با دنیای ارزهای دیجیتال از سکه‌ای با نام دوج کوین رونمایی کردند. سکه‌ای که نام خودش را از یک میم مشهور با همین اسم الهام گرفته بود. تصویری که برای این ارز دیجیتال انتخاب شد، یک سگ شیبا اینو (Shiba Inu) با چشمانی نگران است. همه چیز برای انجام یک شوخی جالب، آماده بود. اما رفته‌رفته تغییرات آغاز شد و دوج کوین از یک شوخی ساده به یکی ارزهای شناخته شده، بدل شد. 

دوج کوین یک ارز دیجیتال همتا به همتا و کاملاً باز است که بدون تنظیمات مرکزی و سیستم‌های مبتنی بر بلاک‌چین کار می‌کند. این ارز دیجیتال از پروتکل Scrypt جهت رمزگذاری و امنیت اطلاعات کاربران استفاده می‌کند. جالب است بدانید که شبکه‌های اجتماعی مانند Twitter و Reddit تأثیر زیادی بر نحوه مشخص ‌شدن قیمت دوج کوین دارند. به حدی که ابراز علاقه کاربران برای خرید و یا فروش این ارز، تأثیر مستقیمی بر قیمت روز دوج کوین میگذارد.

قیمت دوج کوین چطور مشخص می شود؟

عوامل مؤثر بر قیمت دوج کوین

دوج کوین نیز به‌مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال در دنیای کریپتوکارنسی‌ها، نوسانات قیمتی بسیار زیادی را پشت سر گذاشته است. درصورتی‌که شما هم می‌خواهید با نحوه مشخص ‌شدن قیمت دوج کوین آشنا شوید، لازم است تا در ابتدا بدانید که چه عوامل و فاکتورهایی قدرت آن را دارند تا قیمت روز دوج کوین را دستخوش تغییر قرار دهند. از جمله مهمترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان تقاضای بازار

قیمت دوج کوین، وابستگی بسیار زیادی به میزان تقاضای بازار و سرمایه‌گذاران دارد. منظور از میزان تقاضا، تعداد افرادی است که مایل به خرید و یا فروش دوج کوین هستند. درصورتی‌که تقاضا برای خرید دوج کوین در دنیای کریپتوکارنسی‌ها افزایش پیدا کند، قیمت روز آن هم بیشتر خواهد شد و بالعکس، با کاهش میزان تقاضا، قیمت دوج کوین نیز افت پیدا می‌کند. 

  • قوانین و مقررات جهانی

به فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت دوج کوین، می‌توان به رویدادها، قوانین و مقررات بین‌المللی وضع شده را هم اضافه کرد. برای مثال، اعلامیه‌هایی که توسط شرکت‌های بزرگ دنیا ارائه می‌شوند، تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت این ارز دیجیتال دارند. از سوی دیگر، دستورات و قوانین دولت‌ها نیز می‌تواند باعث ایجاد نوسان در قیمت دوج کوین شود. برای مثال، تصمیم‌گیری‌هایی در خصوص ایجاد محدودیت‌های استفاده از ارزهای دیجیتال یا محدودیت‌های تجاری با ارزهای دیجیتال، به رشد و یا کاهش قیمت این ارز، منجر خواهد شد. 

  • شبکه‌های اجتماعی

حتی شبکه‌های اجتماعی، اخبار و حواشی افراد مشهور و سرشناس نیز بر نحوه مشخص ‌شدن قیمت دوج کوین تأثیرگذار خواهند بود. برای درک هرچه بهتر این موضوع، باید به سال ۲۰۲۱ بازگردیم. جایی که دوج کوین ماه مه، توسط افراد مشهوری مانند ایلان ماسک، معرفی شد و همین امر باعث گردید تا قیمت دوج کوین سر به فلک بکشد. ایلان ماسک با یک توییت مبتنی بر اینکه: «دوج کوین را به نزدیک‌ترین راکت به ماه بردم. ما همه برای یک مقصد گرفتار ماجراهای فضایی هستیم.» باعث شد تا توجهات زیادی به سمت دوج کوین جلب شده و قیمت آن به‌صورت لحظه‌ای افزایش پیدا کند.

تاریخچه قیمتی دوج کوین

«تاریخ خودش را تکرار می‌کند» جمله‌ای که کاربرد بسیار زیادی در دنیای کریپتوکارنسی‌ها دارد. تحلیلگران و کارشناسان بسیار زیادی معتقد هستند که روند قیمتی و نمودارهای ارزهای دیجیتال، می‌توانند رفتارهایی که در گذشته انجام داده‌اند را در آینده نیز ارائه کنند. ازاین‌رو نگاه‌کردن به گذشته قیمتی یک ارز دیجیتال، می‌تواند اطلاعات مفیدی در خصوص آینده قیمتی آن در اختیار شما قرار دهد. 

پس اگر می‌خواهید بدانید که نحوه مشخص ‌شدن قیمت دوج کوین به چه صورت است، در همین ابتدای امر، باید با روند قیمتی آن، تغییرات مهم، نقطه‌های اوج و فرود و… آشنا شوید. بدین منظور، ما برخی از نقاط عطف تاریخچه قیمتی دوج کوین را در ادامه به شما معرفی کرده‌ایم:

  • تاریخ تولد: دوج کوین در سال ۲۰۱۳ طراحی شد. در این سال ارزش و قیمت آن بسیار کم بود. 
  • دسامبر ۲۰۱۳: قیمت دوج با ورود الان ماسک به بازار و توییت‌های مثبت او، با رشد قیمت مواجه شد. قیمت این ارز از حدود ۰.۰۰۰۲۶ دلار در اوایل دسامبر به حدود ۰.۰۰۲۵ دلار در پایان ماه افزایش پیدا کرد. 
  • ژانویه ۲۰۱۴: دوج کوین به عنوان یکی از ارزهای پرطرفدار بازار شناخته می‌شود. قیمت دوج کوین در این ماه از حدود ۰.۰۰۰۷ دلار در اوایل ماه، به حدود ۰.۰۰۲۵ دلار افزایش پیدا کرد. 
  • مه ۲۰۱۵: دوج کوین برای مدت کوتاهی به قیمت ۰.۰۰۰۰۸۶۹ دلار که پایین‌ترین قیمت آن بود، سقوط کرد. 
  • سال ۲۰۱۸: دوج کوین نیز سرنوشتی مشابه با سایر ارزهای دیجیتال داشته و با سقوط بازار کریپتوکارنسی، افت قیمت شدیدی را تجربه کرد. 
  • ژانویه ۲۰۲۱: پس از اظهارات ایلان ماسک، دوج کوین با یک رشد ۳۳۹ درصدی، به قیمت ۰.۰۳۲۶ دلار رسید. 
  • مه ۲۰۲۱: قیمت دوج کوین به بالاترین قیمت خود، یعنی ۰.۹۶ دلار رسید. 
  • ژانویه ۲۰۲۲: دوج کوین باز هم با افت قیمتی مواجه شد و ارزش آن به حدود ۰.۳ دلار کاهش یافت. 
  • آوریل ۲۰۲۳: بعد از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، باز هم دوج کوین رشد ۳۳ درصدی قیمت را تجربه کرد و برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۳، قیمت آن به ۰.۱۰۲۶ دلار رسید.

قیمت دوج کوین چطور مشخص می شود؟

پیش‌بینی و نحوه مشخص ‌شدن قیمت دوج کوین در آینده

به‌خاطر داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال، بازاری کاملاً ناپایدار و نوسانی است. ازاین‌رو نمی‌توان به‌صورت دقیق پیش‌بینی درست و صحیحی را روی آن انجام داد. تمامی گفته‌ها در خصوص پیش‌بینی قیمت دوج کوین، باید بسته به تحقیقات و اطلاعات خود شما رخ دهد. برای آن که با نحوه مشخص ‌شدن قیمت دوج کوین در آینده آشنا شوید، لازم است تا دست به تحلیل فنی نمودارها، بررسی الگوهای قیمتی و دنبال‌کردن اخبار و حواشی‌ روز بزنید. 

بااین‌وجود، شاید شما هم بخواهید بدانید که افراد سرشناس و متخصص، چه آینده‌ای را برای قیمت دوج کوین پیش‌بینی کرده‌اند. پیش‌بینی که در ادامه به آن استناد خواهیم کرد، توسط وب‌سایت changelly. com انجام شده است:

  • آوریل ۲۰۲۳: در این ماه پیش‌بینی می‌شود که حداکثر قیمت دوج کوین به ۰.۰۹۶ و حداقل قیمت آن نیز به ۰.۰۸۵ دلار برسد. 
  • ژوئن ۲۰۲۳: کمترین قیمت این ارز حدود ۰.۰۹ و بیشترین قیمت حدود ۰.۱ دلار خواهد بود. 
  • سپتامبر ۲۰۲۳: ارزش دوج کوین در این ماه به‌صورت متوسط ۰.۹۹۹ دلار خواهد بود. 
  • سال ۲۰۲۴: پیش‌بینی می‌شود که ارزش دوج کوین در این سال بین ۰.۱۶ و ۰.۱۹ دلار باشد. 
  • سال ۲۰۲۵: حداقل و حداکثر قیمت دوج کوین به ترتیب ۰.۲۴ و ۰.۲۸ دلار خواهد بود. 
  • سال ۲۰۲۶: قیمت دوج کوین بین ۰.۳۴ و ۰۴ دلار در نوسان خواهد بود. 
  • سال ۲۰۲۷: دوج کوین در این سال با قیمتی بین ۰.۵ تا ۰.۶ دلار معامله خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: