کد خبر: ۳۹۶۵۲۴
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
0
فروش آنلاین میلگرد و مقاطع فولادی

لوله مانیسمان، یک نوع لوله فلزی است که کاربرد فراوانی، در صنایع مختلف از جمله: صنعت هیدرولیک، صنایع انتقال آب، نفت وگاز، و همچنین صنایع پتروشیمی و دیگر صنایع دارد. 
قیمت لوله مانیسمان در بازار یک عامل مهم در نظر گرفته می شود که در انتخاب و استفاده از آن تاثیر دارد. 
برای مثال قیمت لوله مانیسمان 3/4، با توجه به عواملی که بر روی قیمت این نوع محصول تاثیر گذار هستند، تغییر می‌کند. بعضی از این عوامل تاثیر گزار در قیمت ها را می‌توان پیش ‌بینی کرد، اما بسیاری از این قیمت ها غیرقابل پیش ‌بینی هستند. 
مثلا موضوعی مانند تورم‌ های ناگهانی که در کشور ایجاد می شود، قیمت لوله مانیسمان و دیگر محصولات فولادی را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. این تغییرات قیمت معمولا قابل پیش ‌بینی نیستند و امکان دارد که به یکباره قیمت لوله مانیسمان 3/4 و دیگ لوله های فلزی، دچار نوسان شوند. به ‌همین‌ علت، مشتریان و خریداران محترم باید قیمت این نوع محصول فلزی را به‌ صورت روزانه بررسی کنند. 
آهن لند قیمت های لحظه ای این محصول را در سایت خود بروزرسانی میکند، همچنین می توانید با تماس با کارشناسان فروش این مجموعه، از قیمت روز لوله مانیسمان 3/4 و دیگر سایزها مطلع شوید.
وضعیت اقتصادی در هر کشوری، باعث ایجاد نوسانات بر روی قیمت تمای مقاطع فولادی از جمله لوله مانسیمان و همچین میلگرد آجدار می شود. دلار و ارز، مهم‌ ترین عواملی هستند که تاثیرات خود را بر تمامی مقاطع فولادی به صورت مستقیم می گذارند .
معمولا همه شرکت ها و کارخانه های تولید کننده محصولات فولادی به ویژه میلگرد و تیرآهن در آغاز روز، نرخ محصول مورد نظر خود را با بررسی فاکتورهای مختلفل اعلام می کنند. در صورتی که تغییراتی در طول روز ایجاد شود، فروش محصولات فولادی خود را با نرخ قبلی متوقف می کنند و با نرخ جدیدی آغاز به کار می‌کنند.
معمولا فروشندگان و واسطه‌گران بازار فولاد و آهن ، با کارخانه‌ های تولید کننده مقاطع فولادی در تماس هستند. تمامی نوسانات پیش آمده را در معامله های خود لحاظ می کنند. خوب است بدانید که یکی از مهم ‌ترین گروه‌ هایی که به نوسان‌ ها و قیمت لحظه ‌ای میلگرد و سایر مقاطع فولادی توجه ویژه ای دارند، سرمایه‌گذاران هستند.

کاربرد و اهمیت میلگرد در پروژه

میلگرد باعث مقاومت بیشتر بتن در برابر خرابی و ترک خوردگی ها می شود و با استفاده از یک نوار تقویت شده که در برابر خوردگی مقاوم است، استحکام کششی را برای بتن فراهم می کند. به علت نزدیک بودن ضریب انبساط دمایی بتن و فولاد، هنگام تغییرات دمایی، تنش‌های اضافی درونی در ساختار بتن ایجاد نمی شود و لغزشی بین فولاد و بتن صورت نمی گیرد. اگر می خواهید سازه های بتنی خود را مقاوم و با استحکام بنا کنید، مقاومت میلگرد نسبت به فایبرگلاس تقویت شده، سیم های فولادی و بسیاری از محصولات دیگر موجود در بازار بیشتر است.
یکی دیگر از کاربردهای میلگرد در بتن، کم کردن ضخامت بتن است. با کار گذاشتن میلگرد درون بتن، احتیاجی به بتن ‌ریزی ضخیم نیست چراکه وجود میلگرد در بتن، استحکام بتن را به قدری بالا می برد که دیگر نیازی به ضخامت بالای بتن نباشد.
با اجرای میلگرد در بتن، خاصیت شکنندگی و ترک‌ خوردگی آن کاهش می یابد. میلگرد در بتن علاوه بر مقاوم کردن بتن و سازه ساخته‌ شده با آن، سبب صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها نیز می‌ شود.
تولید انواع سازه ها با میلگرد
انواع میلگرد، در اجرای سازه ها در شکل های متفاوتی به کار برده می شوند. از کارآمدترین این انواع می توان به میلگرد بستر، خاموت، آرماتور خرک، سنجاقی، ادکا و رکابی و میلگرد سیتکا اشاره کرد..
•    خاموت: برای اینکه میلگردهای طولی در اثر کمانش از مقطع خود بیرون نزند از خاموت استفاده می شود. همچنین در کاهش ترک بتن نقش به سزایی دارد.
•    سنجاقی: سنجاقی علاوه بر افزایش نیروی برشی، اتصالات بین مقاطع طولی و خاموت را بهبود می بخشد.
•    میلگرد راستا: این میلگرد مقاومت کششی در فونداسیون را بهبود می بخشد.
•    خرک: از دیگر انواع میلگرد به کار برده شده در فونداسیون می باشد که به صورت دو شبکه متوالی افقی اجرا می شود.
•    رکابی: میلگرد رکابی در ساخت دیوار و نگه داشتن چیدمان مقاطع طولی و عمودی بسیار کاربرد دارد.
•    مفتول: میلگرد مفتول به صورت کلاف آماده می شود و انواع مختلفی دارد. مفتول در اجرای فونداسیون برای و انواع اتصال ها به کار برده می شود.
•    ادکا: این نوع میلگرد به کار برده شده در سازه ها، نیروی برشی را تحمل می کند و لنگر منفی در تکیه گاه را میسر می سازد.

منبع : https://ahanlands.com/rebar-archive

قیمت روز میلگرد آجدار در بازار و بررسی آن ، همیشه از جمله اصلی‌ترین کارهای فعالان و خریداران بازار آهن است. نوسانات بازار مقاطع فولادی به حدی زیاد است که گاهی وقت ها ممکن است که نرخ این نوع مقاطع و محصولات فولادی در عرض چند لحظه زیر و رو شود. بی‌توجهی نسبت به نرخ لحظه ‌ای این نوع محصولات، گاهی وقت ها ضررهای هنگفتی را به خریداران این نوع محصول وارد کرده است.

عوامل موثر بر قیمت میلگرد آجدار

عوامل موثر بر قیمت میلگرد آجدار را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم ‌بندی کرد. یک سری از پارامترها شامل ابعاد، وزن و مشخصات محصول ثابت بوده و قابل پیش‌بینی هستند. 
برای مثال هرچه ابعاد و وزن میلگرد بیشتر باشد، این محصول از قیمت بالاتری برخوردار است. همچنین برخی برندها بسته به تجهیزات مورداستفاده برای تولید، قیمت متفاوتی نسبت به سایر کارخانجات دارند. برند ذوب آهن در این دسته قرار داشته و به دلیل کیفیت بالای محصولات تولیدی، استفاده از استانداردهای بین‌المللی و تبعیت از جدول اشتال، دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر کارخانجات است. 
بنابراین قیمت میلگرد براساس مشخصات ظاهری، شیمیایی، مکانیکی و برند تولیدی قیمت متفاوتی خواهدداشت. این عوامل قابل بررسی بوده و خریداران می‌توانند پیش از خرید با مقایسه مشخصات میلگرد کارخانجات مختلف، مناسب‌ترین محصول را انتخاب کنند.
علاوه بر عوامل ذکر شده، پارامترهای متعدد دیگری نیز بر قیمت روز میلگرد تاثیرگذار هستند که لازم است پیش از خرید موردبررسی قرار گیرند. 
از جمله این عوامل می‌توان به نرخ ارز، قیمت جهانی آهن، میزان عرضه و تقاضا، شرایط آب و هوایی، شرایط سیاسی و اقتصادی و نرخ تورم اشاره کرد. این پارامترها قابل پیش‌بینی نبوده و بایستی قبل از خرید به طور کامل بررسی شوند. 
یکی از تکنیک‌ های بررسی پارامترهای موثر بر قیمت میلگرد در دوره‌های زمانی مختلف مراجعه به نمودار قیمت میلگرد است. شما می‌توانید با مراجعه به نمودار قیمت میلگرد در بازه ‌های زمانی یک ماه، شش ماه و یک سال از روند تغییرات قیمت این محصول آگاه شده و به پیش ‌بینی قیمت در روزهای بعد بپردازید.

قیمت روز میلگرد آجدار در بازار به صورت شاخه ای

تعیین قیمت میلگرد آجدار، به دو نوع کیلویی و شاخه ای در بازار صورت می گیرد. بیشتر افرادی که قصد خرید میلگرد در تناژ پایین دارند، به دنبال اطلاع از قیمت روز هر شاخه میلگرد هستند. برای به دست آوردن نرخ و قیمت میلگرد آجدار به صورت شاخه ای لازم است به مواردی همچون: وزن و سایز، نوسانات حاکم بر بازار، نرخ ارز، بهای مواد اولیه، کارخانه های تولید کننده، کارمزد واسطه ها و … توجه ویژه داشت.
معمولا در این مقطع فولادی، باتوجه به مصرف بالای آن نرخ شاخه ‌ای کمتر از کیلویی استعلام می‌شود؛ چرا که حتی در پروژه‌ های کوچک نیز، خریداران خرید خود را به صورت بندیلی انجام می‌دهند. اما در مواردی که چندین شاخه مورد نیاز مشتری باشد، فروشندگان بازار آهن آلات ، هر شاخه میلگرد را قیمت‌گذاری می کنند و در اختیار مشتریان قرار می‌دهند .
کارخانه‌ ها معمولا قیمت های خود را به صورت شاخه ‌ای اعلام نمی‌کنند. آن‌ها محصولات خود را در حجم زیاد می ‌فروشند و قیمت ها را به صورت کیلویی به مشتریان اعلام می‌کنند. البته در این زمینه استثنا هم وجود دارد و ممکن است بعضی از تولیدکننده ‌ها قیمت هر شاخه میلگرد آجدار را به مشتریان بدهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: