April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

یکی از مهمترین مواردی که در خرید لاستیک باید به آن دقت کنید، نو بودن لاستیک است. یعنی لاسیتکی را تهیه نکنید که مدت‌ها است در انبار مونده یا حتی بخواهند لاستیکی که کار کرده است را به اسم نو به شما بفروشند؛ اما چگونه لاستیک نو را از کارکرده تشخیص بدیم؟

به نقل از سایت لاستیک مارکت، لاستیک‌ها به عنوان یکی از حیاتی ترین اعضاء خودرو به شمار می‌روند که امنیت و سلامت سرنشینان خودرو در حین حرکت تا حد قابل توجهی توسط لاستیک‌ها تامین می شود بنابراین باید در خرید آن‌ها دقت کنیم که لاستیک کارکرده و در انبار مونده را به جای لاستیک نو برای ماشین خریداری نکنیم.

با این حال خرید لاستیک از مراکز معتبر نیز بسیار مهم است و تا حدودی جلوی این اتفاقات را خواهد گرفت. سایت‌های زیادی نظیر تایرستان، هم پا، لاستیک مارکت و لاستیک فروش در زمینه فروش لاستیک فعالیت می‌کنند. در بین این سایت‌ها، لاستیک مارکت که یکی از برترین سایت‌های خرید لاستیک خودرو به شمار می‌رود، بهترین لاستیک‌های بازار را عرضه می‌کند که می‌توانید با مراجعه به این سایت، بهترین لاستیک مورد نیازتان را تهیه کنید.

تاریخ تولید لاستیک بسیار مهم است

یکی از مهمترین مواردی که باید هنگام خرید لاستیک به آن توجه کنید، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء لاستیک است. بسیاری از لاستیک هایی که در سطح بازار وجود دارند مانند لاستیک نکسن وارداتی هستند و ممکنه به دلیل قرار گرفتن برای تایم طولانی در انبارهای کشور مبدا، قاچاق و دیر وارد شدن به کشور، تاریخ انقضاء آن ها گذشته باشد یا بسیار نزدیک به تاریخ انقضا آن ها باشد.

ممکن است اگر از مکان‌های غیرمعتبر اقدام به خرید کنید، هزینه‌های بسیار پایین تری نسبت به نمونه اصلی و باکیفیت به شما پیشنهاد بدهند که همین می تواند شما را برای خرید وسوسه کند؛ اما در نظر داشته باشید لاستیکی با چنین شرایطی نه تنها برای شما منفعتی ندارد، بلکه باعث ایجاد هزینه های بیشتر و همچنین درخطر افتادن سلامتی شما خواهد شد.

چگونه تاریخ تولید یک لاستیک را متوجه شویم؟

در دیواره‌های بیرونی یک لاستیک، یک عدد چهار رقمی قرار دارد که تاریخ تولید لاستیک را به شما نشان می‌دهد. این عدد نشان دهنده دو مشخصه روی لاستیک است. این اعداد بر اساس سال تولید و هفته تولید شده لاستیک نشان داده شده است. دو رقم اول از سمت چپ نشان دهنده هفته تولید و دو رقم سمت راستی نشان دهنده سال تولید هستند.

لاستیک هانکوک

یعنی به طور مثال عدد 1915 نشان دهنده این است که این لاستیک در هفته 19ام در سال 2015 تولید شده است. اگر احیانا روی لاستیکی این اعداد به درستی مشخص نبود یا جوری آن را محو کرده بودند، بدانید که حتما یک نقص و ایرادی داخل این لاستیک است. بیشتر این اتفاقات در لاستیک‌های وارداتی نظیر لاستیک کومهو می‌افتد.

بررسی آج برای نو بودن لاستیک

احتمالا همه آج های روی لاستیک را دیده ایم که در واقع سطح لاستیک از این آج‌ها تشکیل شده است. این آج‌ها وظیفه دارند آب موجود در سطح را از لاستیک‌ها دور کرده و باعث می‌شوند لاستیک کارایی خوبی از خود نشان دهند. با گذر زمان این آج‌ها تغییر شکلی نمی‌کنند به شرطی از لاستیک استفاده نشده باشد.

وقتی یک لاستیک به مرور زمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، این آج‌ها بر اثر سایش از عمقشان کاسته شده و همین باعث می‌شود که در معابری که آب گرفتگی وجود دارد، خیلی وظیفه خودشان را به خوبی انجام ندهند و در این مکان‌ها ترمز به خوبی عمل نمی کند. وقتی آج یک لاستیک کم می‌شود، توانایی شما برای کنترل وسیله نقلیه کاهش پیدا کرده و همین باعث می‌شود کارایی آن لاستیک کم شود و در واقع شما باید بعد از یه مدت مجددا لاستیک تهیه کنید.

لاستیک با سن بالا نخرید!

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن دقت کنید، این است که اصلا نیازی به تهیه لاستیک با سن زیاد است. ممکن است یه موقعی یک برندی ارزش خرید با سن بالاتر را حتی داشته باشد مثلا بخواهید لاستیک هانکوک یا لاستیک تویو خریداری کنید، می توانید این مورد را چشم پوشی کرده و حتی از لاستیک هایی با سن بالاتر نیز تهیه کنید.

اما اگر قرار است از برندهای دیگر مخصوصا ایرانی‌ها تهیه کنید، بهتراست به سراغ لاستیک‌هایی بروید که خیلی از زمان تولید آن‌ها نگذشته باشد. این باعث می‌شود که لاستیک شما برای شما کارایی بیشتری داشته باشد و به این زودیا نیاز نباشد برای تهیه مجدد لاستیک هزینه کنید.

آیا خرید لاستیک کهنه ایرادی دارد؟

شاید بعد از دانستن همه این نکات، مهمترین سوال همین باشد. اولین و شاید بتوان گفت مهمترین تفاوت لاستیک کهنه و نو چسبندگی است. اگر لاستیکی که تهیه می‌کنید، کهنه باشد، چسبندگی مورد نیاز درون لاستیک وجود ندارد.

لاستیک مارکت

لاستیک ها درون زمان هایی که جاده و معابر خشک هست، به راحتی حرکت می‌کند و عمدتا خیلی مشکلی برای شما پیش نمی‌آید ولی مساله اصلی زمانی است که جاده خیس و گل آلود باشد و آن موقع است که دیگه لاستیک چسبندگی که باید داشته باشد را ندارد و همین میتونه باعث ایجاد تصادفات و خسارت‌های جبران ناپذیری بشود.

سخن پایانی

امروز در این مقاله سعی کردیم روش‌هایی که باید به آن توجه کنید تا لاستیکی که تهیه می‌کنید کاملا نو باشد و حتی ته انباری نباشد را بررسی کنیم. با این حال توصیه ما به شما تهیه لاستیک از سایت‌های معتبری هستند که دارای چندین سال سابقه در این زمینه هستند. همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، سعی کنید از سایت‌هایی نظیر لاستیک مارکت تایر خوردوی خود را تهیه کنید تا از همه چیز خیالتان راحت باشد. برای پیدا کردن این سایت، داخل گوگل جست و جو کنید "لاستیک مارکت" و روی لینک اول کلیک کنید. حال که تا اینجای مقاله همراه ما بودید، خوشحال میشیم تجربه خرید خودتون رو درباره لاستیک بفرمایین و بگید شما چه طور متوجه نو بودن یا کهنه بودن لاستیک خودتان شدید؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: