April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۶۶۹۶
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
0
بلندگو پیجینگ یک ابزار عالی برای برقراری ارتباط صوتی سریع در مکان‌هایی مانند ادارات است. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

بلندگوی تحت شبکه

بلندگو پیجینگ چیست؟

بلندگو پیجینگ یکی از پرکاربردترین وسایلی است که در مکان‌‎هایی مانند مدرسه، بیمارستان، ادارات، بانک‌ها، مساجد و... وجود دارد. با استفاده از این بلندگوها در کنار یک سیستم تحت شبکه می‌توان صدا را با کیفیت عالی در نقاط مختلف پخش کرد. برای مثال با استفاده از بلندگو پیجینگ می‌توانید هماهنگی‌ لازم را در بخش‌های خاصی از یک اداره برقرار کنید. اما این نوع بلندگوها چگونه کار می‌کنند؟ انواع بلندگوهای پیجینگ کدام‌ بلندگوها هستند و چرا باید از این بلندگوها به‌جای بلندگوهای دیگر استفاده کرد؟ در این مطلب به بررسی کارکرد و انواع بلندگوهای پیجینگ می‌پردازیم.

بلندگو پیجینگ چگونه کار می‌کند؟

در گذشته که هنوز خبری از بلندگوهای تحت شبکه و بی‌سیم نبود، سیستم‌های صوتی با استفاده از اتصالات کابلی به یکدیگر متصل می‌شدند و صوت را از طریق یک منبع پخش می‌کردند. برای مثال تمام بلندگوها به یک تغذیه‌کننده میکروفون متصل بودند و صدای میکروفون را به شکل مستقیم دریافت و پخش می‌کردند. اما در حال حاضر بلندگوهای پیجینگ این‌گونه عمل نمی‌کنند و سازوکار کاملا متفاوتی دارند.

بلندگوهای پیجینگ تحت شبکه با استفاده از فناوری PA صوت را انتقال می‌دهند. فناوری PA یا همان Public Address این امکان را فراهم می‌کند که تعداد زیادی بلندگو را به‌صورت بی‎‌سیم به یک آمپلی‌فایر یا رک متصل کنیم. در چنین شرایطی می‌توان بدون نگرانی درباره سیم‌کشی و محل قرار دادن بلندگوها، در مکان‌های مختلف از آن‌ها برای پخش صوت استفاده کرد.

اسپیکر تحت شبکه

چرا از بلندگوهای پیجینگ به‌جای بلندگوهای سیمی استفاده کنیم؟

همان‌طور که گفتیم در گذشته تمام سیستم‌های صوتی با استفاده از اتصالات کابلی کار می‌کردند. اما در حال حاضر بلندگوهای پیجینگ تحت شبکه، از کاربردها و مزایای بیشتری برخوردار هستند. در ادامه برخی از مواردی که باعث برتری بلندگوهای پیجینگ نسبت به‌جای بلندگوهای سیمی می‌شوند را با هم بررسی می‌کنیم:

  • سرعت و دقت بالای بلندگوهای پیجینگ در دریافت و پخش صوت
  • امکان ایجاد یک ارتباط گروهی مطمئن در سطح داخلی
  • امکان ارسال پیام به شکل هم‌زمان به نقاط گوناگونی از ساختمان
  • انتخاب یک مکان خاص در میان سایر مکان‌ها برای ارسال صوت
  • عدم نیاز بلندگوهای پیجینگ به مکانیزم پخش اختصاصی
  • مقیاس‌پذیری بالا و امکان استفاده از این بلندگوها با تلفن همراه هوشمند

 

انواع بلندگو پیجینگ

بلندگوهای پیجینگ هرچند که در نهایت دارای کاربرد یکسانی هستند، اما انواع مختلفی را در بر می‌گیرند. در حال حاضر سه شکل مختلف از بلندگوهای پیجینگ وجود دارند که هرکدام از آن‌‌ها می‌توانند یک ارتباط صوتی قدرتمند را به‌صورت بی‌سیم برقرار کنند. در ادامه این سه نوع از بلندگو را باهم بررسی می‌‎کنیم.

بلندگوی شیپوری تحت شبکه

بلندگوی شیپوری تحت شبکه

اسپیکر تحت شبکه شیپوری یکی از انواع رایج بلندگو پیجینگ است. این نوع از بلندگوها دارای قدرت و کیفیت بالایی هستند و صدا را با ظرفیت بالایی پخش می‌کنند. به دلیل طراحی خاص بلندگوی شیپوری، می‌توان آن را به‌سادگی در هر مکانی نصب کرد. نگفته نماند که بیشتر از بلندگوی شیپوری در فضاهای بیرون ساختمان استفاده می‌شود. مدل‌های شیپوری بلندگوی  پیجینگ، با استفاده به از آمپلی‌فایر به شبکه اصلی متصل می‌شوند و به همین دلیل هیچ‌گونه نویزی در صدای خروجی آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

بلندگوی سقفی تحت شبکه

بلندگوی سقفی تحت شبکه

یکی دیگر از انواع بلندگوهای پیجینگ، اسپیکر تحت شبکه سقفی است. از این نوع بلندگو بیشتر برای مکان‌هایی استفاده می‌شود که رفت‌وآمد در آن بسیار است و یا امکان دارد که اجسام بر روی زمین، فضا را برای افراد اشغال کنند. برای مثال، مدارس و بیمارستان‌ها از مکان‌‌هایی هستند که به این نوع بلندگو برای ارتباط صوتی تحت شبکه احتیاج دارند. در چنین شرایطی اسپیکرهای پیجینگ سقفی به کمک شما می‌آیند. البته تحت هر شرایطی می‌توان از این نوع بلندگو استفاده کرد، اما به دلیل امنیت بیشتری و عدم دسترسی افراد، از این نوع بلندگو در موقعیت‌های خاص بیشتر استفاده می‌شود.

بلندگوی ستونی تحت شبکه

بلندگوی ستونی تحت شبکه

اگر به یک صدای یکنواخت و باکیفیت در فضاهای باز احتیاج دارید، اسپیکر تحت شبکه ستونی می‌تواند نیاز شما را برطرف کند. یک بلندگوی ستونی با شکل استوانه‌ای که دارد می‌تواند در گوشه‌ای قرار بگیرد و فضای اندکی را اشغال کند.  این نوع بلندگوی پیجینگ دارای قدرت بسیار بالایی است و برای مساحت‌های بزرگ نیز کاربرد دارد. برای مثال از این نوع بلندگو می‌توان برای پخش صوت در استادیوم‌های ورزشی، پارکینگ‌ها و حیاط مدارس استفاده کرد.

لوازم مورد نیاز برای راه‌اندازی بلندگوهای پیجینگ

مهم‌ترین مواردی که باید برای راه‌اندازی بلندگوهای پیجینگ در نظر داشته باشید، میکسر و آمپلی‌فایر است. آمپلی‌فایر به بلندگوها کمک می‌کند که با نیروی بیشتری کار کنند و در نتیجه کیفیت بالاتری را ارائه دهند. در واقع آمپلی‌فایر نقش تقویتی را برای بلندگوها ایفا می‌کند. لازم به ذکر است که با استفاده از این ابزار، نویزها کاملا از بین می‌روند و شاهد کاهش کیفیت صدا نخواهیم بود. میکسر نیز برای مدیریت و استفاده آسان بلندگوها کاربرد دارد. با استفاده از این ابزار می‌توانید میزان صدا، ورودی و خروجی صدا و سایر تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید. در آخر وسایلی مانند میکروفون و ابزار دیواری نیز برای استفاده از بلندگوهای پیجینگ کاربردی هستند.

استفاده از بلندگو پیجینگ مناسب چه مکان‌هایی است؟

حتما با مشاهده مزایای بی‌شمار بلندگوهای پیجینگ، مشتاق شده‌اید که آن‌ها را تهیه کنید. اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا این نوع بلندگو برایتان کاربردی است یا خیر. انواع بلندگوهای پیجینگ می‌توانند در مکان‌های زیر کاربردی و حتی ضروری باشند:

  • بیمارستان‌ها
  • محیط‌های شهری
  • محیط‌های کارخانه و صنعتی
  • ادارات
  • بخش‌های حمل‌ونقل
  • سالن‌های کنفرانس
  • مجتمعات مسکونی
  • فروشگاه‌های بزرگ
  • رستوران‌ها
  • ترمینال‌های مسافربری
  • مراکز آموزشی
  • میدان‌های شهر
  • مراکز ورزشی

برقراری ارتباط صوتی کارآمد با استفاده از بلندگوهای پیجینگ

بلندگوهای پیجینگ تحت شبکه می‌توانند برقراری یک ارتباط صوتی باکیفیت را تضمین کنند. با استفاده از این بلندگوها می‌توان با افراد در بخش‌های مختلفی از یک سازمان هماهنگی لازم را ایجاد کرد و یا این که اطلاعات خاصی را در اختیار مشتریان قرار داد. شرکت جوان پردازش آماده است تا سیستم پیجینگ و ملحقات آن را با بهترین کیفیت به دست شما برساند و در محیط مورد نظر شما نصب و راه‌اندازی کند. فرقی ندارد که صاحب یک رستوران هستید یا مدیر یک بیمارستان هستید؛ شما هم می‌توانید این تجهیزات این سیستم را از فروشگاه ما تهیه کنید و از مزایای آن برخوردار شوید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: