April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۶۸۲۲
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
0
رئیس جمهور ترکیه می‌گوید که آنکارا در تدارک بازگرداندن مهاجران سوری به کشورشان است.

اردوغان از بازگرداندن آوارگان سوری خبر داد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور ادعا می‌کند برنامه دارد آوارگان سوری را به کشور خود بازگرداند.

براساس گزارش تی آر تی، او در ادامه گفت: در آینده نزدیک نقشه راه برای بازگشت آوارگان تهیه می‌شود و در چه زمانی امکان اطمینان از بازگشت آن‌ها وجود خواهد داشت. وی با اشاره به اینکه ۴۵۰ هزار پناهجوی سوری از ترکیه به وطن خود بازگشته اند، تصریح کرد: برنامه ریزی برای بازگشت یک میلیون آواره به شمال سوریه وجود دارد

این امر پس از اظهارات کمال قلیچداراوغلو، رقیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر تصمیم وی برای حل مشکل بازگشت آوارگان سوری ظرف دو سال در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور ترکیه و تشدید اقدامات برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی صورت می‌گیرد.

در ژانویه گذشته، مقامات ترکیه اعلام کردند که تعداد پناهجویان سوری در ترکیه ۳.۵ میلیون نفر است و در سال ۲۰۲۲، حدود ۵۹۰۰۰ پناهجو به سوریه بازگشتند.

اردوغان در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه موفق به پیروزی نشد. رئیس جمهوری کنونی ترکیه برای تمدید دوران ریاست جمهوری‌اش و پیروزی قطعی در دور نخست، تقریبا به نیم درصد دیگر از آراء نیاز داشت. در سوی مقابل، قلیچدار اوغلو در دور نخست ۴۴.۸درصد از آراء را به خود اختصاص داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: