April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۰۱۲
۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
0
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اذعان کرد اسرائیل با بالونی بزرگ و پیشرفته از اردن، سوریه، لبنان و عراق جاسوسی می‌کند.

اذعان روزنامه صهیونیستی به جاسوسی تل آویو از کشور‌های خاورمیانه با بالون

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت مدعی شد ارتش اسرائیل از یک بالون در منطقه الجلیل برای نظارت بر ورود هر هواپیما به آن سوی مرز استفاده می‌کند.

این روزنامه اسرائیلی، این بالون را بزرگترین بالون جهان با طول ۱۱۷ متر و مجهز به دوربین، کامپیوتر و رادار‌های ویژه توصیف کرده است.

یدیعوت آحارونوت اعتراف کرد: این بالون در مثلث مرزی اردن و سوریه قرار دارد و زمین‌های آن‌ها را رصد می‌کند و همچنین می‌تواند موشک‌های دوربرد و پهپاد‌های به پرواز درآمده از عراق، ایران، سوریه، اردن و لبنان را شناسایی کند.

این روزنامه ادعا کرد که این بالون هواپیما‌ها را نیز در فرودگاه سوریه در دمشق و عمق خاک لبنان رصد می‌کند.

ارتش اسرائیل پیش بینی می‌کند که جنگ بعدی یک رویارویی چند جانبه با حملات مشترک هزاران هواپیما و موشک‌های کروز باشد.

این روزنامه ادامه داد: «حمل و نقل و پرتاب بالون ساده نبوده و یکی از پیچیده‌ترین عملیات لجستیکی است که نیروی هوایی اسرائیل در دهه گذشته انجام داده است. خدمه آمریکایی برای مونتاژ این بالون که خاور دور را صد‌ها کیلومتر دورتر در عمق خاک دشمن رصد می‌کند، وارد اسرائیل شدند.»

این بالون برای افزایش زاویه دید، می‌تواند به ارتفاع زیادی برسد و در نتیجه فاصله طولانی تری را مشاهده کند. این بالون شبیه بالون دیگری است که از راکتور دیمونا محافظت می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: