April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۵۹۰
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
کارشناس مسکن گفت: ترویج توسعه افقی شهری در بسیاری از شهرهای مهم جهان در حال انجام است و باید این طرح در تمامی شهرهای کشور اجرا شود.

توسعه افقی شهری باید در تمامی شهرهای کشور اجرایی شود

حمزه نژاد گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از روند ساخت وساز در کشور‌های مختلف مشخص شد که طی ۳۰ سال گذشته سیاست‌های توسعه شهری شهر‌های مختلف آمریکا از جمله تگزاس، سانفرانسیکو روند بلند مرتبه سازی کاهش یافته و شاهد ساخت وساز در حوزه برج سازی و آپارتمان‌های آسمان خراش نبوده ایم.

به گفته این کارشناس مسکن، طبق بررسی‌های صورت گرفته در میان روند توسعه شهری ما شاهد ساخت وساز به صورت طبقات کم بوده ایم و توسعه اصلی شهر هم به سمت ساخت وساز به صورت واحد‌های کم طبقه بوده است.

او افزود: دولت و وزارت راه وشهرسازی در این زمینه باید به سمت تامین زمین و سیاست باز را ادامه دهد و با تامین زیربنا‌ها و همچنین هماهنگی مدیریت شهری اقدام به تامین زیرساخت‌ها برای توسعه افقی شهر‌ها صورت گیرد.

این کارشناس مسکن افزود: تامین زیربنا‌ها هزینه بر است که این اقدامات باید به صورت مدیریت محور و به شکل یکپارچه با هماهنگی تمامی دستگاه‌ها صورت گیرد چراکه برای توسعه شهری نیاز به تامین بیمارستان، نیروی انتظامی، مدرسه فضای سبز است که اکنون باید عزم دستگاه‌ها برای اجرای آن بیشتر باشد.

او گفت: با رفع برخی از محدودیت‌ها در این حوزه ما شاهد تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به صورت افقی و همچنین توسعه شهری خواهیم بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: