April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۷۷۷
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
0

روش‌ های تحلیل تتر چیست؟

اصلی‌ترین هدف سرمایه‌گذاران در هر بازار، شناسایی روندها در کوتاه‌مدت و بلندمدت برای انتخاب بهترین زمان سرمایه‌گذاری است. تحلیل تتر یکی از روش‌هایی است که بسیاری از افراد با استفاده از آن، آینده بازار کریپتو را پیش‌بینی می‌کنند؛ به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم انواع روش‌ تحلیل این دارایی و مزایای استفاده از آن را بررسی کنیم. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید، در ادامه با ما همراه شوید.

بررسی ارز دیجیتال تتر

همان طور که در TGJU درباره تحلیل تتر یا USDT نوشته شده است، ارز تتر USDT (Tether) نیز به‌عنوان معروف‌­ترین استیبل­ کوین بازار کریپتو، نیازمند تحلیلی دقیق و شفاف است.درمورد تحلیل تتر، با توجه به استیبل کوین بودن آن، ممکن است شرایط متفاوت باشد و نیازمند روش­‌های دیگری برای تحلیل باشیم. بهتر است با این دارایی دیجیتال بیشتر آشنا شوید. رمزارزی که برای ساخت آن از تکنولوژی بلاک‌چین ساخته شده و اصلی‌ترین ویژگی آن برابری با دلار و سایر ارزهای فیاتی است که بر اساس آن طراحی شده است. روش کار به این شکل است که پس از واریز و خرید یک واحد از این دارایی، شرکت به‌سرعت آن را به سکه‌ای ضرب کرده و وارد چرخه معاملات می‌کند.

یعنی به‌ازای هر tether موجود در بازار، یک دلار در خزانه وجود دارد. البته به این نکته توجه داشته باشید که در واقعیت مؤسسه سازنده این توکن، از اوراق و سایر سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شده نیز به‌عنوان پشتیبانی برای این دارایی استفاده می‌کند؛ همین موضوع باعث شده تا برخی از افراد تردیدهای درباره خرید و استفاده از تتر داشته باشند.

انواع روش‌ تحلیل تتر

پس از اینکه با این رمزارز آشنا شدید، نوبت به آن فرارسید تا انواع روش‌ تحلیل تتر را بررسی کنیم تا در صورت لزوم بتوان بهترین زمان سرمایه‌گذاری در این استیبل‌کوین را مشخص کرد. به‌طورکلی سه‌راه برای پیش‌بینی آینده قیمت تتر وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • تحلیل تکنیکال

  • تحلیل بنیادی

  • آنچین

تکنیکال

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای پیش‌بینی آینده دارایی‌ها در بازارهای مالی مختلف، تحلیل تکنیکال است. برای این کار کافی است نمودار منتشر شده در مورد اطلاعات قیمت را با استفاده از روش‌های مختلف مثل کلاسیک، پرایس‌اکشن، نئو ویو و ... بررسی کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که تحلیل تتر کمی متفاوت‌تر از سایر دارایی‌هاست؛ زیرا نمودار آن نوسانات کمی دارد. به همین دلیل از دامیننس تتر استفاده می‌شود. این شاخص که در بازار با نماد USDT.D نمایش داده می‌شود، در واقع میزان تسلط این رمزارز بر بازار را نشان می‌دهد. بررسی آن به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید سرمایه‌گذاران چه میزان از نقدینگی موجود در این بازار را به خرید tether اختصاص داده‌اند.

اگر نمودار این شاخص صعودی باشد؛ یعنی تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران در حال فروش سایر کوین‌ها هستند و پیش‌بینی می‌کنند قیمت آن‌ها در آینده کاهش پیدا می‌کند؛ اما اگر این نمودار نزولی باشد، نشان‌دهنده خوش‌بین بودن خریداران نسبت به سایر توکن‌ها مثل بیت‌کوین است.

فاندامنتال

روش دیگری که بسیار از افراد برای تحلیل تتر از آن استفاده می‌کنند، بررسی ارزش ذاتی این دارایی است. در این روش شخص با استفاده از اخبار، وایت پیپر و سایر اطلاعاتی که در دسترس است، آینده را پیش‌بینی می‌کند. یکی از شاخص‌های مهم FCAS یا همان امتیاز بنیادین دارایی دیجیتال است. در این روش سرمایه‌گذار پارامترهایی مثل رفتار کاربر، توسعه‌دهنده و بلوغ بازار را مورد بررسی قرار می‌دهد.

البته به این نکته توجه داشته باشید که روش‌ها و پارامترهایی دیگری نیز وجود دارد که شما می‌توانید برای مشخص‌کردن روند آینده بازار از آن استفاده کنید که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ارز بازار اشاره کرد.

آنچین

آنچین یکی از قدرتمندترین روش‌ها که برای تحلیل usdt از آن استفاده می‌شود. برای پیش‌بینی روند قیمت تتر در آینده، شما اطلاعات مهمی نظیر مبالغ منتقل‌شده در شبکه، آدرس دریافت‌کنندگان و ارسال‌کنندگان، موجودی کیف پول‌های خاص، کارمزد ماینرها و ... را مورد بررسی قرار می‌دهید.

هدف اصلی سرمایه‌گذاران از این کار، بررسی میزان تقاضای موجود در شبکه و تشخیص روند بازار در آینده است؛ به همین دلیل است که افراد حرفه‌ای نگاه ویژه‌ای به این روش تحلیل و اطلاعات منتشرشده بر اساس آن دارند.

مزایای رمزارز تتر

پس از بررسی روش‌های مختلف تحلیل usdt، حال زمان آن فرارسید که مزایای استفاده از این دارایی کم‌ریسک و باثبات را بررسی کنیم.

کارمزد کم

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های سرمایه‌گذران در بازار کریپتوکارنسی‌ها پرداخت کارمزد زیاد برای انجام تبادلات است. تتر به دلیل نوع بلاک‌چین و روش‌های منحصربه‌فردی که برای تأیید تراکنش‌ها و نقل‌وانتقالات مختلف از آن استفاده می‌کند، این هزینه را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده است؛ به همین دلیل است که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای پرداخت هزینه خدمات و کالاهایی که خریداری شده از آن استفاده کنند.

تحلیل تتر و پیش‌بینی آینده بازار

مزیت دیگر این استیبل‌کوین، امکان بررسی و پیش‌بینی آینده بازار است. شما می‌توانید با تحلیل داده‌های موجود مشخص کنید که روند سایر دارایی‌ها در بازار کریپتوکارنسی‌ها به چه صورت خواهد بود. به طور مثل با تحلیل usdt (دامیننس) می‌توان مشخص کرد سرمایه‌گذار روند حرکت رمزارزهایی مثل بیت‌کوین را چگونه ارزیابی می‌کند.

حفظ ارزش دارایی

بسیاری از مواقع توکن‌های نوسانات شدید را تجربه می‌کنند. تعداد زیادی از فعالان ترجیح می‌دهند در این مواقع با خرید تتر ریسک را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهند؛ زیرا نرخ هر واحد از این رمزارز با دلار آمریکا برابری می‌کند.

بی‌نیازی از سیستم بانکی

شما برای جابه‌جاکردن دلار و سایر پول‌های فیات نیاز به دسترسی به یک سیستم بانکی متمرکز دارید که تراکنش‌های شما را تأیید کند؛ اما برای انتقال دارایی‌های خود از یک کیف پول به کیف پول دیگر در شبکه بلاک‌چین نیاز به وجود واسط نیست. این روش به افرادی که به دلایل مختلف مثل تحریم یا سایر مشکلات به سیستم‌های جهانی مثل سوئیفت دسترسی ندارند، کمک می‌کند تا بدون هیچ دغدغه‌ای دارایی‌های خود را جابه‌جا کنند.

جمع‌بندی

هدف اصلی سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی به‌ویژه رمزارزها، پیش‌بینی آینده و خرید بهترین دارایی است. یکی از روش‌های پر کاربرد برای انجام درست این کار، تحلیل تتر و داده‌های منتشر شده در مورد آن است. در این مقاله سعی کردیم روش‌های موجود در مورد این کار را بررسی کنیم تا اگر قصد استفاده از آن‌ها را دارید، دچار سردرگمی نشوید. کافی است بادقت بخش‌های مختلف را بررسی کرده تا بتوانید روندها را مشخص کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: