در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل از آن ثبت شد؛
کد خبر: ۳۹۷۹۱۱
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
0
مدیرکل دفتر شرق آسیا سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مبادلات تجاری ایران و چین در سال ۲۰۲۲ با رشد ۷ درصدی نسبت به سال قبل از آن به بیش از ۱۵ میلیارد دلار رسید

رشد ۷ درصدی مبادلات تجاری ایران و چین

کاوه دلیری مدیرکل دفتر شرق آسیا سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اهمیت بازار چین برای تقویت حضور منسجم و حداکثری شرکت‌ها نمایشگاه در راستای معرفی پتانسیل‌های صادراتی کشور تاکید کرد و گفت: شرکت‌های با رویکرد انفرادی و به صورت واحد و پاویون می‌توانند وارد نمایشگاه شوند و پتانسیل‌های صادراتی خود را در جهت ارتقای برند صادراتی ایران و انتقال پیام کشور معرفی کنند.

مدیرکل شرق آسیای سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اقدامات دولت برای رعایت زمان‌بندی گفت: در بخش دولتی تلاش کردیم حضور در نمایشگاه را برای شرکت‌ها تسهیل و مشوق‌های مربوطه را فعال کنیم. اکثر کشور‌های منطقه و رقبا برای همکاری با چین برنامه‌ریزی مشخص و دقیقی دارند و از همین رو برای حفظ این بازار و رقابت باید براساس برنامه‌ریزی دقیق و مشخصی پیش برویم.

دلیری با اشاره به فرصت‌های موجود در زمینه افزایش سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ایران بر پتانسیل‌های کشور در زمینه ایفای نقش تامین‌کننده انرژی، مواد اولیه، مواد معدنی و …برای چین گفت: در این رابطه باید سرمایه‌گذاری‌ها فعال شود و از تحلیل‌های سیاست‌زده در تجارت با چین پرهیز شود. کشور چین شریک تجاری مهمی برای کشور است و ضروری است برای حضور پر قدرت و جدی در این بازار و رقابت برنامه‌ریزی کنیم.

دلیری گفت: شرکت‌ها می‌توانند با رویکر فردی و جمعی در نمایشگاه حضور داشته باشند، تمامی کشور‌ها با چین دارای روابط کاری هستند رقبای اقتصادی و تجاری ما با چین دارای برنامه‌ریزی هستند ما برای اینکه بازار را ازدست ندهیم باید تلاش‌های زیادی را انجام دهیم.

دلیری بهبود روابط و ارتقای کیفیت تجارت میان ایران و چین را زمینه‌ساز توسعه روابط دوجانبه دانست و گفت: اتصال مستمر میان دو کشور و تکمیل روابط در زمینه‌های فناوری و جریان تجارت دوجانبه از موضوعاتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

مدیر کل شرق آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: شورای گسترش تجارت بین‌المللی چین، اتصال‌دهنده بخش خصوصی و بخش دولتی با جوامع تجاری کشور‌های مختلف است و در توسعه روابط با ایران نیز می‌تواند نقش پررنگی ایفا کند.

به گفته او مبادلات تجاری ایران و چین در سال ۲۰۲۲ با رشد ۷ درصدی نسبت به سال قبل از آن به بیش از ۱۵ میلیارد دلار رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: