کد خبر: ۳۹۷۹۲۴
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
0
ایلان ماسک پیش بینی کرد که امسال اولین مورد کاشت تراشه‌های الکترونیکی در مغز انسان به وقوع بپیوندد.

احتمال کاشت اولین تراشه الکترونیکی در مغز انسان تا پایان امسال

ایلان ماسک، میلیاردر معروف و مدیر عامل شرکت تسلا گفت که پیش بینی می‌کند استارتاپ او به نام Neuralink که متخصص در تولید تراشه‌های الکترونیکی قابل کاشت در مغز است، اولین آزمایش انسانی خود را در سال جاری آغاز کند.

ایلان ماسک در کنفرانس فناوری Vivatech در پاریس گفت: Neuralink قصد دارد تراشه را در مغز یک بیمار فلج یا پاراپلژیک کاشت کند.

ماسک مشخص نکرد که شرکت او این تراشه‌ها را در چند بیمار یا برای چه مدت کاشت خواهد کرد؛ اما توضیح داد: به نظر می‌رسد اولین مورد اواخر امسال باشد.

ماه گذشته، Neuralink اعلام کرد که مجوز اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) را برای انجام اولین آزمایش بالینی انسانی خود دریافت کرده است. این اتفاق نقطه عطفی برای این استارتاپ در آمریکا است.

هنگامی که Neuralink بتواند ثابت کند که دستگاه هایش برای انسان ایمن هستند، چند سال یا شاید بیش از یک دهه طول خواهد کشید تا مجوز استفاده تجاری دریافت کند.

منبع: الیوم السابع

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: