April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۷۹۵۱
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
0
بررسی کاربرد های ورق شیروانی و نحوه خرید ورق شیروانی به صورت آنلاین

ورق شیروانی انواعی از ورق های گالوانیزه رنگی هستند که با توجه به کیفیت بسیار زیادی که دارند و زیبایی خاص و منحصر به فرد به کار رفته در تولید آن ها، برای زیباسازی ظاهر و شکل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. اگر نگاهی به گذشته بیندازیم برای تولید شیروانی ها از سفال ها استفاده می کردند. با این حال معمولا به علت اینکه این گونه ورق ها از سفال ساخته می شدند با توجه به اینکه شکننده و ضربه پذیر بودند، مشکلات زیادی برای صنعتگران و ساختمان سازها ایجاد می کردند. به مرور زمان با پیشرفت در زمینه ساخت مصالح متفاوت و تجهیزات کاربردی برای استفاده کردن در ساختمان سازی باعث شد که فعالان و مهندسین این حوزه با ساخت ورق های شیروانی، با گذشت زمان یک جایگزین فوق العاده برای سفال، جهت به کار بردن شیروانی در ساختمان به ما معرفی کنند.

این ورق های شیروانی که معمولاً از جنس آهن ساخته می شوند، با یک پوشش فوق العاده، محصولی ایده آل در اختیار مصرف کنندگان قرار می ‌دهند. این گونه ورق ها که از نوع گالوانیزه هستند با مقاومت زیاد در برابر فرسایش و خوردگی و پوسیدگی، می‌توانند در آب و هوای متفاوت و شرایط اقلیمی متنوع مورد استفاده قرار داده شوند. امروزه معمولا علاوه بر این که از این ورق ها در مناطق مختلف بارانی استفاده می‌شود، به دلیل زیبایی خاصی که نوع ساخت ورق شیروانی دارد، می توان از آن در مناطق متفاوت به منظور نماسازی ساختمان ها استفاده کرد.

معمولا به علت مقاومت بالا و طول عمر بسیار زیادی که ورق های شیروانی در برابر بارش باران دارند، این ویژگی موجب شده است که امروزه به جای استفاده کردن از ورق های سفالی در مکان‌ های متفاوت، از ورق های شیروانی استفاده شود. نوع ساخت ورق شیروانی به صورتی است که به شکل استاندارد و با استفاده کردن از تکنولوژی های مدرن و پیشرفته ساخته شوند و کاربرد زیادی برای مصرف کنندگان داشته باشند.

با توجه به سلیقه ی متفاوت افراد و نیاز پیمانکاران، این گونه ورق ها در طرح های متفاوتی ساخته شده و در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. پیشرفت زیاد و چشمگیری که در زمینه ساخت تجهیزات ساختمانی و مصالح به وجود آمده است این نتیجه را در پی داشته است که مواد متفاوت را برای ساخت سقف های شیروانی به کار گیرند. همچنین از سقف های شیروانی در مکان های خاص و منازل مسکونی استفاده می‌شود،

مجموعه آهن لند در فروش انواع ورق های شیروانی با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در خدمت شما دوستان عزیز می باشد. 02191010666 و 06153222100 شماره تماس این مجموعه می باشد.

 

کاربرد ورق شیروانی

بسیاری از افراد معمولا با شنیدن نام ورق شیروانی شاید تنها کاربرد آن را برای استفاده به عنوان سقف منازل نام ببرند. با این حال نوع طراحی و ساخت این قطعات به شکلی است که در شرایط مختلف می توان از کاربردهای گوناگون آن بهره برد. علاوه بر استفاده به عنوان سقف منازل، برای طراحی داخلی ساختمان ها به شکل منحصر به فرد می‌توان از این ورق ها استفاده نمود. از دیگر کاربردهای ورق شیروانی می‌توان به گزینه ایده آل برای پوشش سقف سوله اشاره کرد.

در کنار این موارد گفته شده اگر به دنبال نصب سقف کاذب برای ساختمان های متفاوت هستید، ما به شما توصیه می کنیم که از ورق های شیروانی استفاده کنید. پوشش دیوار های کارگاه و استخر و انبارها، استفاده در صنایع مختلف ساختمانی و صنایع مختلف فلزی و گزینه ای فوق العاده برای موارد مختلف در صنعت های حمل و نقل از دیگر انواع مختلف کاربردهای ورق شیروانی است.

از پرکاربردترین و مهم ترین مواردی که از ورق شیروانی در آن ها استفاده می شود می توان به گزینه های زیر اشاره کرد.

• گزینه ای ایده آل برای سالن های سرپوشیده و باشگاه های ورزشی

•قابلیت استفاده در سقف انبارها و پارکینگ

• استفاده از این ورق ها به عنوان آلاچیق

• استفاده در سقف خانه ها و ویلاها در مناطقی با آب و هوای مرطوب

• استفاده در بام خانه ها

• قابلیت استفاده در گلخانه ها

انواع ورق شیروانی

  • ورق شیروانی فرمینگ سفال

ورق های فرمینگ سفال علاوه بر اینکه تنوع رنگ و زیبایی بالایی دارند استحکام را نیز برای شما فراهم می کنند. از این ورق های فرمینگ برای تولید سقف های سوله ها و سقف های شیبدار استفاده می شود.

مزایای مهم این گونه ورق ها این است که در برابر حرارت زیاد مقاومت بسیاری دارند و این هم به علت وزن سبک و کم این ورق ها است که موجب می شود در صورتی که آتش بگیرند دیرتر فرو بریزند.

  • ورق شیروانی شادولاین

•ورق های شادولاین ازجمله زیباترین طرح های ورق های شیروانی هستند که از نظر ظاهری اندکی به ورق های طرح ذوزنقه شباهت دارند. از این نوع ورق ها علاوه بر سقف های مختلف برای حصار کشیدن دور محوطه ها هم استفاده می شود.

  • ورق طرح سفال پالرمو

این ورق های طرح سفال پالرمو به علت ظاهر فوق العاده و زیبایی که دارند بسیار پرکاربرد و مهم هستند. از آنجایی که این نوع سفال شباهت بسیاری به سفال های خاکی قدیمی دارد از آن برای تولید سقف ویلاها و منازل استفاده می کنند. این ورق شیروانی دارای رنگ های متفاوتی هستند و استحکام بسیار زیادی دارد. از قبیل مزایای مهم این نوع ورق ها می توان به قابلیت ویژگی ضد زلزله بودن، ماندگاری طولانی و نصب آسان آن اشاره کرد.

  • ورق شیروانی طرح ذوزنقه

اگر می خواهید بدانید دلیل نامگذاری این نوع ورق شیروانی چیست, باید بگوییم که به دلیل موج هایی که در عرض آن وجود دارند شکل خاصی روی سطح این نوع ورق های شیروانی ایجاد می شود و دلیل نامگذاری آن هم همین است. ضخامت این ورق ها از 0.4 تا 60 میلی متر متغیر است. از این ورق هم در صنایع مختلفی ازجمله ساختمان سازی استفاده می شود.

  • طرح سفال چینی

•ورق طرح سفال چینی که از نوع دیگر و مهم ورق های شیروانی است به علت مقاومت و استحکام آن ها در مقابل پوسیدگی و خوردگی شناخته شده اند. این ورق های طرح سفال زیبا معمولا برای تولید سقف مورد استفاده می شوند.

  • ورق طرح دامپا (لمبه)

این ورق های سبک و ظریف در سه نوع ورق طولی, برگی و قطعه ای در بازار موجود هستند. این ورق ها علاوه بر زیبایی ویژگی های دیگری نظیر استحکام بالا, قیمت مقرون به صرفه, تنوع در رنگ و ابعاد و طول عمر بالا را هم دارند. از این ورق های شیروانی برای نمای ساختمان ها, سقف کاذب, سقف مکان هایی مانند پارکینگ ها, فروشگاه ها و… استفاده می شود.

  • ورق طرح ژانو یا جنوا

•ورق های طرح ژانو که نوع بعدی از ورق های شیروانی هستند تا حدی به ورق های طرح سفال پالرمو شباهت هایی دارند, اما معمولا کاربرد این انواع از ورق های شیروانی چه چیزی است؟ از این ورق های طرح ژانو برای تولید سقف های بیرونی ویلا ها و ساختمان ها استفاده شده است. مقاومت بالای این نوع ورق ها از ورق های شیروانی طرح سفال پالرمو زیاد تر است و قیمت مناسب تری هم دارند.

  • ورق طرح سینوسی (کرکره ای)

از این ورق ها معمولا در مکان هایی که شرایط آب و هوایی مرطوب ندارند و امکان بارش باران زیاد نیست استفاده می شود. امکان تهیه این ورق ها در ابعاد مختلف وجود دارد و وزن آن ها هم بسیار کم است. ورق های کرکره ای در دو نوع ورق های کرکره ای رنگی (جهت مطالعه بیشتر به ورق رنگی چیست مراجعه نمایید) و ورق های گالوانیزه ای تولید می شوند.

  • ورق شیروانی طرح پرچینی

این نوع ورق های شیروانی طرح پرچینی که معمولا از جنس ورق های گالوانیزه رنگی هستند برای تولید آلاچیق ها و سایه بان و سقف منازل و…استفاده می شود. حتما این انواع سقف ها را در شمال کشور دیده اید. بهترین و مهم ترین ورق ها برای تولید سقف های شیب دار ورق های طرح پرچین هستند..

منبع : https://ahanlands.com/sheet

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: