کد خبر: ۳۹۸۰۳۵
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
روز گذشته پیش‌فروش تابستانه بلیت قطارهای مسافری آغاز شد اما به گفته بسیاری از مسافران ظرفیت فروش بلیت در مسیرهای پرتردد در همان دقایق اولیه به اتمام رسید.

چرا بلیت قطارهای مسافری تابستانه کمیاب شد؟

پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری برای دوماه تابستان از روز ۲۸ خرداد شروع شده، اما این پیش فروش برای بسیاری از مسافرانی که قصد انجام سفر به ویژه به شهر‌های پرتردد را دارند مشکل ساز شده و با وجود آنکه پیش فروش بلیت به صورت حضوری هم بوده باعث گله مندی تعداد زیادی از مسافران شده است.

فروش حضوری بلیت قطار در این ایام باعث شده است که از یک سو بسیاری از آژانس‌ها سفارشات از پیش گرفته خود را به فروش برسانند و از سوی دیگر صف‌های بسیار طولانی مقابل آژانس‌ها ایجاد شود و مشکلاتی که در ایام نوروز جهت تهیه بلیت برای مسافران ایجاد شده بود در این ایام باز هم تکرار شده است. البته برخی از شنیده‌ها حاکی از آن است که تعدادی از واگن‌های قطار به دلیل مشکلاتی که در این حوزه ایجاد شده از جمله کمبود دیزل، از رده خارج شده و همین امر باعث شده است که ظرفیت واگن‌های مسافری کاهش یابد.

در یکی دو هفته اخیر شاهد بهره برداری از خطوط جدید مسافری از جمله تهران _تبریز و خاش _زاهدان توسط راه آهن بوده ایم که این امر یکی از مهم‌ترین دستاورد‌ها در حوزه ریلی کشور به شمار می‌رود، اما در حال حاضر ظرفیت بسیاری از مسیر‌های پر تردد از جمله مشهد، اهواز و شیراز کاهش یافته است و شاهد کمبود بلیت هستیم.

قاسمی یکی از نمایندگی‌های فروش بلیت قطار به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متاسفانه شاهد هستیم که عرضه بلیت به صورت پارتی و خانوادگی شده است و بسیاری از ظرفیت فروش بلیت‌ها تنها به صورت گروهی به مدیریت اداره و اقوام داده شده و ظرفیت‌های کمی برای مسافران نگه داشته می‌شود.

از ساعت ۸ صبح روز گذشته فروش حضوری بلیت قطار و از ساعت ۱۴ فروش اینترنتی بلیت شروع شد، اما به گفته بسیاری از مسافران در ساعت ۸:۰۵ صبح فروش بلیت به برای بازه دوماه تابستان به اتمام رسید.

در همین رابطه صدیقی یکی از متقاضیان بلیت مسیر مشهد برای هفته آینده به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ساعت ۷ صبح به یک آژانس مسافرتی مراجعه کردم تا زودتر بتوانم بلیت برای مشهد خریداری کنم، اما با کمال تعجب با یک صف بسیار طولانی مواجه شدم به طوری که من نفر ۱۰۰ بودم و آژانس ۵ نفر، ۵ نفر به داخل راهنمایی می‌کرد.

او گفت: در نهایت ساعت ۱۳ با تکمیل ظرفیت و نبودن جا مواجه شدم.

همچنین نریمانی یکی دیگر از مسافران در مسیر تبریز گفت: از یک هفته پیش هتل خود را در تبریز رزرو کرده بودم، اما برای این مسیر بلیت قطار پیدا نکردم.

در همین رابطه رجبی نایب رئیس انجمن شرکت‌های حمل ونقل ریلی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تعدادی از ناوگان حمل ونقل ریلی از رده خارج شده و همین موضوع باعث کاهش ظرفیت ناوگان حمل ونقل ریلی مسافری شده است.

به گفته رجبی، در حال حاضر شرکت‌های تولید کننده واگن و ناوگان نیازمند تامین تسهیلات و اعتبارات هستند تا از این طریق بتوانند بخشی از قطعات مورد نیاز خود را تامین کنند.

او می‌گوید: مشکل اصلی در حوزه حمل ونقل ریلی، کمبود لوکوموتیو و منابع مالی است که امیدواریم هرچه سریعتر در این زمینه برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

نایب رئیس اول انجمن شرکت‌های حمل ونقل ریلی بیان کرد: راه آهن باید در این حوزه برنامه ریزی مناسبی انجام دهد تا شاهد بهبود وضعیت ناوگان حمل ونقلی باشیم.



با توجه به آنکه حوزه ریلی یکی از مهم‌ترین بخش‌های حمل ونقلی کشور به شمار می‌رود و نقش بسیار مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای ای دارد همچنین توسعه آن در کاهش مصرف سوخت بسیار تاثیرگذار است بنابراین باید در این حوزه تمهیدات لازم در نظر گرفته شود تا شاهد رونق حمل و نقل ریلی در کشور باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: