کد خبر: ۳۹۸۱۲۷
۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
معاون اجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس درمورد جزئیات رویداد ملی دیدار توضیحاتی داد.

رویداد ملی دیدار؛ گام مهمی برای تولید لباس‌های مناسبتی در کشور

محمد جواد قاسمیان، معاون اجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و دبیر رویداد ملی دیدار، درمورد این رویداد بیان کرد: از سال گذشته، یک نیازسنجی از طرف کارگروه ساماندهی مد و لباس انجام شد و با توجه به نگاه جامعی که به بازار داشتیم متوجه شدیم متأسفانه، در ایام عزاداری مناسبت‌های خاص و مذهبی، لباس‌های مناسب و کامل که در عین حال، ایرانی اسلامی باشند در دسترس مردم نبود و به همین دلیل، برنامه ریزی رویداد ملی دیدار را انجام دادیم و در حال حاضر، روی برگزاری این برنامه فعالیت می‌کنیم که در واقع، پیش رویداد جشنواره مد و لباس فجر با محوریت محرم و اربعین است.

به گفته معاون اجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، انتشار فراخوان رویداد ملی دیدار از اردیبهشت ماه آغاز شد و طراحان و تولیدکنندگان این البسه از این موضوع اطلاع پیدا کردند و تاکنون ۵۰۰ اثر به دست دبیرخانه این رویداد ارسال شده است که از میان آثار، حدود ۳۰۰ اثر قابلیت نمایش دارند و ان شاءالله، از ۳ تا ۵ تیرماه در روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه، رویداد ملی دیدار در هتل هما تهران برگزار خواهد شد و از تمام مردم ایران دعوت می‌کنیم که در این رویداد حضور داشته باشند و از تولیدکنندگان و اصحاب رسانه هم دعوت می‌کنیم تا در رویداد ملی دیدار شرکت کنند و گفتمانی درمورد طراحی و تولید لباس مناسب عزاداری داشته باشیم.

او با اشاره به تولید انبوه آثار به نمایش گذاشته شده در رویداد ملی دیدار تصریح کرد: با توجه به این که در بازار خلأ داشتیم و آن هم این بود که البسه موجود در بازار از لحاظ فرهنگی نامناسب بودند. به همین خاطر، هدف اصلی ما این است که لباس‌های مناسب این ایام برای مردم کاربردی شوند و در دسترس آن‌ها قرار گیرند. از اینرو، ابتدا با تولیدکننده‌های خُرد که می‌توانند رشد کنند و اشتغال پایدار به وجود آورند ارتباط برقرار کردیم و از آن‌ها تعهد گرفتیم در صورتی که این طرح‌ها مورد رضایت و حمایت بود به تولید انبوه برسند و با توجه به این که خود تولیدکننده در رویداد حضور دارد و ما از حلقه طراح صِرف درآمدیم و به سمت تولیدکننده رفتیم این نشان می‌دهد زنجیره تولید تا حدی رعایت شده و مورد اهمیت بوده است و ان شاءالله، در صورت حمایت دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف و تولیدکننده‌های بزرگ‌تر تا یک ماه یا چهل روز آینده، این البسه در بازار به تعداد انبوه خواهند رسید.

قاسمیان در پاسخ به این پرسش که آیا کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برنامه خاصی برای طراحی لباس‌های این چنینی یا برگزاری رویدادی مشابه رویداد دیدار را دارد یا خیر؟ افزود: کارگروه ساماندهی مد و لباس در دوره جدید به سمت کاربردی سازی رفته است. یعنی بررسی کرده که در موقعیت‌ها و زمان‌های مناسب چه نوع لباس و استایلی مورد استفاده مردم قرار بگیرد و براساس این نیازسنجی، کارگروه در حال انجام طراحی عملیات است و ان شاءالله، پس از این رویداد که برای لباس‌های مناسب محرم و اربعین برگزار می‌شود برای مناسبت‌های دیگری مثل ایام ولادت‌های مذهبی و اعیاد رجبیه و شعبانیه چنین رویداد‌هایی را برگزار خواهیم کرد و این رویداد‌های لباس‌های مناسبتی فقط محدود به ایام سوگواری نیست بلکه جشن‌ها را هم دربر می‌گیرد.

به گفته وی، یکی از دغدغه‌های اصلی کارگروه ساماندهی مد و لباس، علاوه بر کاربردی سازی برای حوزه لباس این است که بتواند سواد پوشاک را در ذهن همه مخاطبان جا بیندازد که هر لباس جایی و هر پوشش، مکانی دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: