کد خبر: ۳۹۸۲۰۴
۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
0
به دستور وزير راه و شهرسازی مطالعات احداث خط ریلی ارومیه- تبریز آغاز شد.

آغاز مطالعات خط ریلی ارومیه- تبریز

وزیر راه و شهرسازی بامداد روز جمعه در حاشیه مراسم افتتاح انبار راه‌آهن با بیان اینکه خط ریلی استان آذربایجان غربی مسدود است و به خط آهن جنوب کشور متصل نیست نسبت به آغاز مطالعات احداث خط ریلی ارومیه- تبریز دستور داد.

مهرداد بذر پاش گفت: برای توسعه ایستگاه راه آهن رازی، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل با مشارکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به این موضوع اقدام کند و تلاش می‌شود تا کمبود‌های منابع از طریق مولدسازی تامین شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم همچنین در بر توسعه ایستگاه راه‌آهن رازی، افزایش لکوموتیو و افزایش حرکت قطار‌ها در مسیر و مشارکت بیشتر بخش خصوصی در این مسیر ریلی تاکید کرد.

وی تاکید کرد: با افتتاح پایانه مرزی رازی خوی موضوع توسعه ایستگاه راه‌آهن رازی اهمیت بیشتری پیدا کرده است و در اولویت اجرای برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: برای توسعه ایستگاه راه آهن رازی، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل با مشارکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به این موضوع اقدام کند، در خصوص منابع نیز کمبود‌ها از طریق منابع مولدسازی تامین خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط ریلی استان آذربایجان غربی مسدود است و به خط آهن جنوب کشور متصل نیست نسبت به آغاز مطالعات احداث خط ریلی ارومیه- تبریز دستور داد.

بذرپاش تصریح کرد: در حال حاضر هر ۲ روز یکبار قطار در مسیر حرکت می‌کند که تلاش می‌کنیم تا در همین دولت تعداد و تردد قطار به ۳ برابر افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی بر بهره‌برداری از مسیر ریلی توسط شرکت‌های خصوصی تاکید کرد و افزود: با شرکت‌های کنونی برای بهره‌برداری از خطوط ریلی در سه سطح بالا، متوسط و ضعیف مذاکره و توافق شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: