April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۳۱۹
۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
معاون وزیر جهاد گفت: بنابر آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون ۴ میلیون و ۸۵۲ هزارتن گندم خریداری شده که نسبت به سال قبل ۲۸ درصد رشد داشته است.

خرید تضمینی گندم به ۴ میلیون و ۸۵۲ هزارتن رسید

سید سعید راد گفت: افزایش خرید تضمینی گندم در سال جاری، یک میلیون و ۶۸ هزار تُن از سال گذشته بیشتر شده است به طوریکه نسبت به در مقایسه با بهار سال قبل بیش از ۲۸ درصد رشد داشته است.

به گفته او، از ابتدای امسال تا ساعت ۷ صبح امروز، ۴ میلیون و ۸۵۲ هزار تُن گندم خریداری شده در صورتی که سال گذشته تا این تاریخ، ۳ میلیون و ۷۸۴ هزار تُن گندم خریداری شده بود.

گفتنی است؛ به ترتیب استان‌های فارس با ۳۸۲ هزار تُن، خوزستان با ۳۵۹ هزار تُن، ایلام با ۱۱۵ هزار تُن و بوشهر با ۱۰۲ هزار تُن بیشترین افزایش خرید گندم را در مقایسه با سال گذشته داشته‌اند و از سوی دیگر، به ترتیب استان‌های بوشهر با ۴۷۲ درصد، یزد با ۳۷۹ درصد، لرستان با ۱۵۶ درصد، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۴۲ درصد و کرمانشاه با ۱۱۱ درصد بیشترین رشد خرید گندم را نسبت به سال قبل تجربه کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: