April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۳۲۱
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
0
سرپرست دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: الگو در آسیب‌های اجتماعی به سمت سنین کمتر است.

آسیب به عزت نفس و طرد اجتماعی از جمله آسیب های مصرف مواد مخدر

حامد مصلحی، سرپرست دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت  گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهند که میزان بروز آسیب‌های اجتماعی در جمعیت نوجوان و جوانان بیشتر است. این موضوع ارتباطی به مصرف مواد مخدر یا استعمال دخانیات نخواهد داشت.

به گفته وی به طور کلی الگو در آسیب‌های اجتماعی به سمت سنین کمتر است که علت این امر این است که این الگو‌ها وانمایی یا وانمود معکوسی از شکل گیری هویت افراد هستند.

مصلحی بیان کرد: تا هنگامی که نتوانیم در جامعه مداخلات روانشناختی مبتنی بر هویت را برای سنین پایین انجام بدهیم، طبیعتا نوجوانان رفتارهایشان را به سمت رفتار‌های هیجان انگیزتری هدایت کرده که بسیاری از این رفتار‌ها آسیب پذیری بالایی خواهند داشت.

او گفت: مهم‌ترین آسیبی که بر اثر مصرف مواد مخدر در فرد ایجاد خواهد شد، همان آسیب عزت نفس فرد و ساخت روانشناختی است. آسیب دیگر مصرف مواد مخدر به ویژه در افراد با سنین کم، آسیب طرد اجتماعی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: