April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۳۲۴
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
0
مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: بیکاری فارغ‌التحصیلان به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان همه مشکلات را گردن دانشگاه انداخت.

عوامل مختلفی در بیکاری فارغ‌التحصیلان نقش دارند

محمد سعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم امروز در کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور با بیان اینک‌ه ارتباط دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت روش‌های مختلفی دارد، گفت: هر یک از این روش‌ها جایگاه خود را خواهد داشت و هر یک از آن‌ها به صورت زنجیره به یکدیگر متصل هستند.

وی با بیان اینکه در مورد موضوع بیکاری فارغ‌التحصیلان، عوامل مختلفی وجود دارد و نمی‌توان همه مشکلات را گردن دانشگاه انداخت، گفت: برای مثال ما آمار بازار کار را از کجا باید داشته باشیم؟ اطلاعات را از کجا باید بگیریم؟ این آمار وجود ندارد و وزارتخانه دیگری باید این کار را انجام می‌دادند. پایش وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان را مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی انجام می‌دهد.

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم با بیان این‌که موضوع رکود کسب و کار، موضوع مهمی است، خاطر نشان کرد: اگر در کسب و کار رکود وجود دارد، سرمایه‌گذاری وجود ندارد، رشد اقتصادی نداریم و فرصت کار از بین می‌رود؛ این را باید گردن کیفیت دانشگاه‌ها و استادان دانشگاه انداخت؟ این خلط مباحث است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های درسی ما باید به‌روز باشد و متناسب با بازار کار باشد، گفت: همه این‌ها به شرط آن است که بازار نیاز‌های خود را بگوید. همچنین باید انعطاف‌پذیری خوبی داشته باشیم و مهارت‌های جدیدی را آموزش دهیم.

سیف خاطر نشان کرد: از سه سال قبل تشکیل شورای مهارت‌افزایی به ریاست وزارت علوم تصویب شده است و الان این شورا در حال تشکیل است و بحث جهت‌دهی برنامه‌های درسی و مرتبط‌سازی آن‌ها با نیاز بازار در دست انجام است.

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم در مورد دوره‌های مهارت افزایی در دانشگاه‌ها، گفت: سالانه بیش از ۷ هزار و ۹۰۰ دوره مهارت‌افزایی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و بیش از ۳۲۸ هزار نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: حدود ۵۱ مرکز مهارتی در دانشگاه‌ها تشکیل شده و این مراکز می‌توانند نقطه شروع خوبی برای فعالیت‌های دانشگاه در راستای آموزش مهارت‌محور باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: