کد خبر: ۳۹۸۳۹۱
۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
0
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از نهایی شدن ترکیب سهامداران پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و انتخاب اعضای هیئت مدیره این طرح خبر داد و گفت: هلدینگ خلیج‌فارس با ۳۰ درصد سهم به‌عنوان سهامدار عمده این پروژه انتخاب شد.

ترکیب سهامداران پتروپالایشگاه شهید سلیمانی نهایی شد/ سهم ۳۰ درصدی هلدینگ خلیج‌فارس در پروژه

جلیل سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره افزود: صندوق بازنشستگی صنعت نفت (شرکت سرمایه‌گذاری اهداف) با ۱۵ درصد، بانک ملی (گروه توسعه ملی) با ۱۵ درصد، بانک رفاه (شرکت آینده‌سازان رفاه پردیس) با ۱۵ درصد، بانک تجارت و ملت هرکدام با ۷.۵ درصد سهم به‌عنوان اعضای نهایی ترکیب سهامداران این پروژه انتخاب شدند و سهم شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز ۱۰ درصد است.

وی در تشریح دلایل تأخیر در آغاز عملیات اجرایی پروژه بیان کرد: مسیر ثبت شرکت به‌دلیل نیاز به مجوز شورای پول و اعتبار برای پرداخت قدرالسهم بانک‌ها به‌عنوان سرمایه اولیه، دچار مشکل شده بود، بنابراین درخواست ما به بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار برای اعطای مجوز به بانک‌های سهامدار پروژه ارائه شد که این مرحله نیز با فرآیندی زمان‌بر نهایی و مجوز دریافت شد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش تأکید کرد: در ساختار سهامداری نیز اشکال‌هایی وجود داشت که مشارکت‌نامه جدید و هیئت مؤسس مورد بازنگری قرار گرفت و اساسنامه شرکت اصلاح شد و خوشبختانه امروز همه سهامداران قدرالسهم خود را پرداخت کردند و ترکیب سهامداران نهایی شد.

انتخاب اعضای هیئت مدیره طرح

سالاری تصریح کرد: امروز هم جلسه‌ای با سهامداران پروژه داریم که اعضای هیئت مدیره شرکت مشخص شوند؛ اسنادی نیز باید به مدارک هیئت مدیره ضمیمه و در سامانه ثبت شرکت‌ها بارگذاری شود. پس از آن پیگیری ثبت شرکت و دریافت کدثبتی را انجام خواهیم داد تا بتوانیم مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره را مشخص کنیم.

به گزارش شانا، طرح ۳۰۰ هزار بشکه‌ای پتروپالایشگاه شهید سلیمانی نخستین پروژه صنعت نفت در حوزه تلفیق پالایش و پتروشیمی است که هدف از احداث آن، ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در جهت هم‌سویی با نگاه دولت و پیش‌بینی سند تحول است.

مشخصات طرح پتروپالایشی شهید سلیمانی

ترکیب سهامداران پتروپالایشگاه شهید سلیمانی نهایی شد/ سهم ۳۰ درصدی هلدینگ خلیج‌فارس در پروژه

این پروژه همچنین نقش مهمی در حوزه تولید و انتقال دانش فنی، اشتغال‌زایی و به‌کارگیری توانایی شرکت‌های داخلی و ظرفیت دانش‌بنیان‌ها دارد و علاوه بر آن فرصت استمرار برای حضور صنعت نفت در بازارهای جهانی را فراهم می‌کند. این طرح همچنین از جمله اقدام‌ها و برنامه‌ریزی‌های دولت سیزدهم به‌منظور ممانعت از واردات بنزین در کشور و تنوع در سبد تولیدات محصولات نفتی است که افزون بر تولید سوخت، محصولات پتروشیمیایی را نیز تولید می‌کند.

ترکیب سهامداران پتروپالایشگاه شهید سلیمانی نهایی شد/ سهم ۳۰ درصدی هلدینگ خلیج‌فارس در پروژه

مقدار تقریبی محصولات تولیدی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: