کد خبر: ۳۹۸۴۱۴
۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
0
سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی با یک عملیات منحصربه‌ فرد و غرورآفرین به همت متخصصان شرکت ملی نفت ایران در موقعیت خود در خلیج فارس نصب شد.

سنگین‌ترین سکوی پارس جنوبی نصب شد/ چرخ تولید در فاز ۱۱ چرخید

عملیات نصب سکوی فاز ۱۱ که توسط شناور اوشنیک به مرزی‌ترین فاز پارس جنوبی رسیده بود با همت و برنامه‌ریزی متخصصان ایرانی در شرکت ملی نفت ایران و نفت و گاز پارس و با همکاری شرکت‌های پتروپارس و تاسیسات دریایی عصر سه‌شنبه، ششم تیرماه آغاز و دقایقی پیش در بامداد چهارشنبه با موفقیت به پایان رسید.

جابه‌جایی سکوی ۳۲۰۰ تنی فاز ۱۱ به عنوان سنگین‌ترین سکوی پارس جنوبی طی یک عملیات منحصر به فرد با ابتکار متخصصان ایرانی، منجر به آغاز تولید از این فاز مهم و استراتژیک پس از ۲۰ سال خواهد شد.

فاز ۱۱ پارس جنوبی در بخش عملیات شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های بی نظیر شرکت‌ها و متخصصان ایرانی بوده است و در بخش‌های مختلف عملیاتی از جمله برداشتن، انتقال و نصب سکو، حفاری، خطوط لوله رکورد‌ها و ابتکار‌های جالب توجهی ثبت شده است.

هدف نهایی از توسعه فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: