April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۴۴۸
۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
رئیس مجلس در پاسخ به پیام رئیس مجلس برزیل به مناسبت ۱۲۰ سالگی روابط دیپلماتیک میان دو کشور پیامی صادر کرد.

ظرفیت‌ها و اشتراکات فراوانی میان ایران و برزیل برای توسعه همه‌جانبه مناسبات وجود دارد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پیام رئیس مجلس برزیل به مناسبت ۱۲۰ سالگی روابط میان دو کشور پیامی صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

جناب آقای آرتور لیرا

رئیس محترم مجلس نمایندگان برزیل

مایلم مراتب خرسندی خویش را از صدو بیست سال روابط دیپلماتیک میان دو کشور که حاکی از جایگاه و اهمیت ویژه برزیل در میان کشور‌های آمریکای لاتین برای جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، به جنابعالی ابراز نمایم.

همانگونه که مستحضرید؛ ظرفیت‌ها و اشتراکات فراوانی میان جمهوری اسلامی ایران و برزیل برای توسعه همه‌جانبه مناسبات به ویژه گسترش روابط اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی وجود دارد که امیدواریم این مهم، با عملیاتی و اجرایی شدن هرچه سریع‌تر توافقنامه‌های میان دو کشور محقق شود.

جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه و برزیل در آمریکای لاتین می‌توانند با ارتقاء سطح مناسبات و مشارکت فعال در همه زمینه‌ها، کانون مهمی برای توسعه همکاری‌ها در حوزه روابط دو و چندجانبه بین‌المللی، باشند.

باتوجه به نقش مهم مراودات پارلمانی در تحکیم و تقویت روابط دوستانه، امیدوارم در پرتو اهتمام و بهره‌مندی از ظرفیت و توانمندی‌های مجالس دو کشور، شاهد گسترش روز افزون مناسبات، در حوزه‌های مورد علاقه طرفین باشیم.

فرصت را مغتنم شمرده، سلامت و موفقیت جناب‌عالی، سعادت و پیشرفت ملت و دولت کشور دوست، برزیل را آرزومندم.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران
باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: