April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۴۸۱
۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
تولید محصولات معدنی پایه کاتالیست ها، از اقدامات ایمیدرو در حوزه توسعه دانش و فناوری است.

اقدامات ایمیدرو برای تولید محصولات معدنی پایه کاتالیست ها

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، با توجه به نیاز کشور به ماده معدنی بوهمیت به منظور تولید انواع کاتالیست‌ها و جاذب پایه آلومینایی، مرکز تحقیقات غرب کشور (زیرمجموعه ایمیدرو)، سالانه حدود ۱۳۰ تن آن را تولید و در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌دهد.

بومی سازی تولید بوهمیت از نفلین سینیت در مرکز تحقیقات غرب کشور (مرکز آذرشهر) انجام شد و ثبت اختراع آن در سال گذشته به نام ایمیدرو صورت گرفت.

در همین حال ایمیدرو برنامه افزایش ظرفیت تولید بوهمیت در آن مرکز به میزان ۲ برابر را در برنامه دارد.

از سوی دیگر پروژه انتقال دانش فنی، طراحی و احداث واحد نیمه صنعتی ساخت پایه و کاتالیست HDS (نفتا) اکسترود، بین مرکز تحقیقات مواد معدنی غرب کشور و جهاد دانشگاهی منعقد و سال گذشته محصول (کاتالیست HDS) با دانش فنی بومی شده در مرکز آذر شهر تولید شد که تمامی فرایند از مراحل اولیه تا تولید محصول را شامل می‌شود.

تولید این محصولات از مواد معدنی تا مرحله تولید کاتالیست، ارزش افزوده بالایی برای حوزه معدن و به ویژه شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: