کد خبر: ۳۹۸۴۸۵
۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
0
مدیرعامل ایمپاسکو اعلام کرد: افزایش واگذاری‌ها و جذب بیشتر سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای توسعه معادن، از اهداف امسال این شرکت است.

افزایش واگذاری‌ها و جذب بیشتر سرمایه‌گذار، از اهداف امسال ایمپاسکو است

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، خدایار کریم‌نژاد در حاشیه برگزاری مجمع سالانه ایمپاسکو عنوان کرد: ایمپاسکو در سال ۱۴۰۱، بیش از ۵۹ هزار متر حفاری اکتشافی در معادن سنگ آهن، پلی متال و زغال‌سنگ انجام داده که منجر به اکتشاف ۱۶۲ میلیون تن سنگ آهن، ۱۳.۵ میلیون تن پلی‌متال و ۱۷۷ میلیون تن زغال‌سنگ شده است.
وی افزود: از سال ۹۵ تاکنون، ۳۴ پهنه اکتشافی به مساحت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع در ۱۸ استان کشور شناسایی و پی‌جویی شده است که ۹۲ محدوده امیدبخش، ۵۷ پروانه اکتشاف و ۳۳ گواهی کشف به مساحت ۱۶ هزار کیلومتر مربع ماحصل آن بوده و مابقی مساحت آزاد شد.

تلاش برای دستیابی به سومین معدن در کلاس جهانی
مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه در چشم‌انداز شرکت بر مرجعیت در اکتشاف ایمپاسکو تاکید داشته‌ایم، گفت: تلاش ما کشف ۳ معدن در کلاس جهانی تا سال ۱۴۰۴ است که تاکنون ۲ معدن (معدن جانجا و معدن طلای هیرد) در تراز جهانی کشف و برای سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی واگذار شد.
وی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اهداف کلان شرکت، بهره‌برداری از معادن و نظارت بر طرح‌ها و مجتمع‌هاست، تصریح کرد: فعالیت این شرکت در ۲۶ استان، ۱۹ مجتمع و ۲۵ طرح ادامه دارد که ۱۴ طرح مرتبط با ایمیدرو با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲.۴ میلیارد یورو و اشتغال ۱۷ هزار نفر و نیز ۱۱ طرح متعلق به ایمپاسکو با سرمایه گذاری حدود یک میلیارد یورو و اشتغال بیش از ۷۵۰۰ نفر در حال اجراست.

بهره برداری از ۳ طرح ایمپاسکو در ۱۴۰۱
مدیرعامل ایمپاسکو با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ سه طرح به بهره‌برداری رسید، توضیح داد: نخست، طرح تولید سیلیکون متال ۱۵۰۰ تنی و به ارزش ۸.۶ میلیون یورو و اشتغال ۸۵ نفر و دوم، طرح احداث کارخانه طلای هیرد با اعتبار حدود ۷.۶ میلیون یورو و اشتغال ۱۵۰ نفر است.
وی تاکید کرد: همچنین یک طرح زیرساختی راه دسترسی به معدن نخلک به طول ۱۰ کیلومتر با همکاری حوزه زیرساخت ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و راهبر با اعتبار حدود ۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

واگذاری ۶۵ مجمع و طرح وابسته به ایمیدرو و ایمپاسکو
کریم‌نژاد عنوان کرد: از ابتدای واگذاری‌ها در سال ۹۵ تاکنون، ۶۵ مجتمع و طرح وابسته به ایمیدرو و ایمپاسکو واگذار شده که شامل ۱۷ طرح و ۱۱ مجتمع از ایمیدرو و ۲۷ طرح و ۱۰ مجتمع از ایمپاسکو می‌شود.
وی افزود: یکی دیگر از اهداف استراتژیک شرکت، پژوهش و فرآوری مواد معدنی با استفاده از فناوری‌های نوین و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان است.

خروج همه شرکت‌ها به جز البرز مرکزی از لیست آلاینده‌ها
مدیرعامل ایمپاسکو توضیح داد: در سال گذشته، با اقدامات صورت گرفته در زمینه زیست محیطی، همه مجتمع‌ها و طرح‌های وابسته به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به غیر از شرکت البرز مرکزی از لیست آلاینده خارج شدند.
وی افزود: اقدامات لازم برای خارج کردن نام شرکت زغال سنگ البرز مرکزی از لیست شرکت‌های آلاینده نیز در حال انجام است.
کریم نژاد درباره برنامه‌های سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: اکتشاف ۸۰ هزار متر حفاری، ۳۰ پروانه اکتشاف و ۶ گواهی کشف، افزایش تولید به ۳ میلیون و ۲۲۰ هزار تن، تسریع در راه‌اندازی طرح‌ها، ۹ طرح واگذاری و جذب سرمایه‌گذار، از جمله این برنامه هاست.
وی ادامه داد: ارتقای ایمنی و دریافت گواهینامه معدن سبز برای حداقل ۲ معدن و مجتمع و همچنین، رشد فروش مواد معدنی برای تامین خوراک صنایع کشور و احیا و فعال‌سازی ۴۰۰ معدن، از جمله اهدافی است که در سال جاری با شعار «مهار تورم و افزایش تولید» نسبت به سال قبل تعیین شده است.

افتتاح ۶ طرح تا پایان امسال
مدیرعامل ایمپاسکو خاطرنشان کرد: تا پایان امسال، ۶ طرح از جمله تولید طلای کوه دم، بهره برداری معدن زغال‌سنگ کوچکعلی شمالی، فاز یک کارخانه سرب و روی مهدی آباد، آهک هیدراته پلدختر و کاغذ الیگودرز افتتاح می‌شوند.
وی ادامه داد: مجموع سرمایه‌گذاری این طرح ها، ۳۷۱ میلیون یورو و اشتغال بیش از ۱۷۵۰ نفر را به دنبال دارد.
منبع: روابط عمومی ایمپاسکو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: