April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۵۰۲
۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
وزارت خارجه آمریکا ضمن تاکید بر شایعه بودن اخبار درباره توافق هسته‌ای با ایران گفت ترجیح واشنگتن دیپلماسی در قبال تهران است.

آمریکا: ترجیح ما دیپلماسی در قبال ایران است

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گفت: ما در مورد زمینه‌های مختلف نگرانی‌ها با ایران، ارتباط خود را با متحدان منطقه حفظ کرده ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: شایعات در مورد یک توافق هسته‌ای با ایران اشتباه و گمراه کننده هستند. ما همچنان بر مقابله با رفتار بی ثبات کننده ایران از طریق فشار دیپلماتیک وهمکاری با متحدان و شرکا و اقدامات کاهش تنش در منطقه متمرکز هستیم.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی جدیدی درباره زندانیان ندارد، در این باره اضافه کرد: ما همچنان بر آزادی آمریکایی‌هایی که به صورت غیرقانونی در ایران بازداشت شده اند، متمرکز هستیم. اقدام ایران در بازداشت غیرقانونی آمریکایی‌ها و استفاده آن‌ها به عنوان اهرم سیاسی کاملا ظالمانه است و ما متعهد به آزادی همه آمریکایی‌ها هستیم.

پاتل در پاسخ به سوال دیگری درباره ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا گفت: ما به صورت مستقیم در خصوص مساله ایران درگیر هستیم و به همین دلیل یک اداره خاص مربوط به ایران دارد.

وی در عین حال تصریح کرد:، اما من بازهم تاکید می‌کنم که شایعات در خصوص توافق با ایران اشتباه و گمراه کننده است. سیاست ما تغییر نکرده است و بر رفتار بی ثبات کننده ایران از طریق هماهنگی نزدیک با شرکا و متحدان متمرکز هستیم و متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستیم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ما اقدامات ایران را از نزدیک دنبال می‌کنیم. ما دیپلماسی را ترجیح می‌دهیم، اما برای تمام احتمالات نیز درحال آمادگی هستیم و در این زمینه با متحدان و شرکای خود کاملا هماهنگ هستیم.

پاتل اضافه کرد: در مقابله با همه تهدیدات ایران ما با متحدان خود هماهنگ هستیم.

وی با بیان اینکه واشنگتن نگرانی‌ها پیرامون برنامه هسته‌ای ایران را به اشتراک می‌گذارد، تصریح کرد: ما متعهد به دفاع از اسرائیل و توانایی آن برای دفاع از خود هستیم. این موضعی است که ما در پیام‌های خود به ایران به صورت صریح به ایران اعلام کرده آیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: دولت بایدن به صراحت گفته است ما آماده ایم برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای اقدام کنیم.

مقامات آمریکایی بار‌ها تاکید کرده اند کاخ سفید به دنبال راه‌های دیپلماتیک برای تعامل با ایران است. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در خصوص احتمال از سرگیری مذاکرات و توافق هسته‌ای با تهران مدعی شد: «هیچ توافقی در آینده وجود ندارد، با این حال مایل هستیم به کشف مسیر‌های دیپلماتیک با ایران ادامه دهیم».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: