April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۵۱۴
۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
0
معاون سلامت دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: کار واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در استان از ۲۰ خردادماه آغاز و تاکنون ۴۵ هزار و ۴۸۸ قطعه علیه این بیماری واکسینه شده است.

واکسینه شدن بیش‌از ۴۵ هزار قطعه طیور بومی سیستان و بلوچستان علیه بیماری نیوکاسل

مسعود اصغری در بازدید از روند اجرای این طرح اظهارکرد: اجرای طرح واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل یک برنامه مهم و تاثیرگذار برای سازمان دامپزشکی کشور است که علاوه‌بر جلوگیری از سرایت و انتشار بیماری به مرغداری‌های صنعتی، ارتقا ضریب بهداشت عمومی و امنیت غذایی، نقش مهمی در کمک به اقتصاد خانوار روستایی و ایجاد انگیزه در مردم ساکن روستا دارد.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش انتقال و انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحد‌های صنعتی عنوان کرد و افزود: کاهش کانون‌های این بیماری در طیور روستایی باعث حفظ سرمایه، افزایش تولید و کمک به پایداری معیشت روستاییان می‌شود.

معاون سلامت دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی طیور است که می‌تواند ضمن ایجاد بیماری در طیور بومی و صنعتی، خسارات اقتصادی سنگینی را در واحد‌های پرورشی طیور گوشتی و تخمگذار ایجاد کند.

وی ادامه داد: مهمترین راه پیشگیری از این بیماری و سایر بیماری‌های تنفسی، رعایت اصول بهداشت و امنیت زیستی همچنین اجرای برنامه واکسیناسیون مناسب علیه بیماری است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: