May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۵۲۰
۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
استاندار لرستان از جذب و اعطای تسهیلات اشتغال و سرمایه‌گذاری سال گذشته در استان با بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیصی خبر داد.

جذب و اعطای ۱۰۰ درصدی تسهیلات اشتغال و سرمایه‌گذاری

فرهاد زیویار استاندار لرستان در مراسم گرامیداشت اصناف و بازاریان استان، اظهار داشت: ارتباط بازاریان با روحانیون و مردم در جریان انقلاب اسلامی بیش‌تر از این که نفع مالی داشته باشد نفع معنوی داشت.

او با اشاره به حضور مؤثر اصناف و بازاریان در جریان انقلاب اسلامی و شهدای بازاری که جان خود را در این راه نثار کردند، اظهار کرد: بازاریان به‌خاطر کسب‌وکار و منفعت مالی در انقلاب شرکت نکردند؛ بلکه به جهت معرفتی بود که نسبت به ولایت و آرمان‌های انقلاب در ایشان بروز پیدا کرد.

استاندار لرستان، تصریح کرد: بسیاری از افراد به دنبال این بودند که انقلاب اسلامی را یک انقلاب اقتصادی معرفی کنند؛ اما همه دیدیم که معرفت و نگاه فرهنگی، دینی و اجتماعی عامل مهم انقلاب بود.

زیویار در ادامه به نقش بازاریان بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: بازاریان و اصناف بعد از انقلاب ثابت کردند با زحماتی که در خط مقدم اقتصاد کشور متحمل شدند تأثیر زیادی در آن داشته و دارند.

او همچنین به اقدامات بزرگ جامعه بازاری در زمان بحران‌های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: بازاریان با کوشش‌های بی‌دریغی که در راستای کار خود، کار‌های خیر و رشد اقتصاد در بحران‌هایی از جمله جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمانه نظام استعمار علیه ملت ایران، کرونا و حوادث طبیعی داشتند، همواره حامی مردم و دولت بودند.

استاندار لرستان حضور مؤثر در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله مبارزه با فتنه‌های اخیر علیه نظام و اشاعه بی‌حجابی را از دیگر نقش‌های مؤثر بازاریان برشمرد و عنوان کرد: برگزاری مناسبت‌های فرهنگی مهم از جمله محرم و صفر و مبارزه با بی‌حجابی توسط قشر بازاری و اصناف مهر تأیید دیگری بر نقش مؤثر اصناف در کشور است.

زیویار تأکید کرد: نقش بازاریان در مبارزه با توطئه‌های اخیر علیه نظام اگر جلوتر از بقیه نبود عقب‌تر نیز نبود و ما شاهد این موضوع هستیم که رویکرد نام‌گذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری به عملکرد بازاریان و اصناف مربوط است.

او عنوان کرد: بازاریان بیش از ۱۷ درصد در تولید ناخالص ملی و ۲۰ درصد در اشتغال کشور نقش‌آفرینی می‌کنند.

استاندار لرستان در بخش پایانی سخنان خود به جذب و اعطای تسهیلات اشتغال و سرمایه‌گذاری سال گذشته در استان با بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیصی اشاره کرد و گفت: امسال نیز تلاش مجموعه دولت در استان بر این است که این اعتبار را بهبود بخشیده و ارتقا دهیم.

زیویار تصریح کرد: دولت در کنار و همراه قشر بازاری و اصناف همواره در جهت رشد اقتصاد کشور تلاش می‌کنند.

او گفت: انتظار ما این است که اصناف و بازاریان مانند همیشه در رشد اقتصاد کشور از هیچ کوششی دریغ نکنند.

استاندار لرستان تأکید کرد: امیدواریم همه و در کنار هم معرفت بیش‌تری پیدا کرده و بتوانیم از امکاناتی که در اختیار ما قرار دارد در جهت ادای وظیفه خدمت به مردم به نحو شایسته‌ای عمل کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: