کد خبر: ۳۹۸۵۲۴
۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
0
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر رئیس جمهور به این استان تسهیلات ۵۰ هزار میلیاردی تبصره ۱۸ را درخواست می‌کنیم.

درخواست برای تسهیلات ۵۰ هزار میلیارد تومانی تبصره ۱۸

علی احمدزاده در نشست با صنعتگران و فعالان اقتصادی با اشاره به اینکه گروهی از نهاد ریاست جمهوری با حضور در استان مشکلات صنعتگران را احصاء کردند، افزود: این استان ظرف روز‌های آینده میزبان دولت خواهد بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به وضعیت استان در حوزه صنعت تلاش می‌کنیم راه‌های سرمایه‌گذاری برای صنایع بزرگ و پایین دستی باز شود.

وی با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران هم استانی، خارج از استان و حتی سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در استان دعوت می‌کنیم، یادآور شد: این استان در زمینه‌های مختلف نفت و گاز، حوزه کشاورزی، گیاهان دارویی، آبزیان، معادن، بخش گردشگری و سایر حوزه‌ها مستعد سرمایه‌گذاری است.

احمدزاده افزود: در گذشته سرمایه‌گذاری‌هایی در استان انجام گرفت، اما با مشکلاتی مواجه و برخی هم متضرر شدند و تلاش می‌کنیم نیاز‌های آن‌ها برای تولید و سرمایه‌گذاری در سفر دولت احصاء و تسهیلات مورد نیاز اختصاص داده شود.

استاندار با بیان اینکه اعتبارات تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۱ در سطح کشور ابلاغ نشده است، افزود: در سفر رئیس جمهور به استان تسهیلات ۵۰ هزار میلیاردی تبصره ۱۸ را درخواست می‌کنیم.

وی در ادامه به دغدغه یکی از معدنکاران در خصوص ممنوعیت ادامه فعالیت در جنگل‌های استان پاسخ داد و گفت: امکان بهره برداری از معادن در جنگل وجود ندارد و اجازه فعالیت معدنی در جنگل‌ها را نمی‌دهیم.

احمدزاده افزود: برای طرح نهضت ملی مسکن در شهر یاسوج با مشکل زمین مواجه بودیم در این خصوص هم اجازه ندادیم جنگل تخریب شود.

احمدزاده در پاسخ به دغدغه یکی از فعالان بخش گردشگری مبنی بر اینکه علاوه بر گچساران، دهدشت هم منطقه ویژه اقتصادی اعلام شود، ادامه داد: در هر استان یک مجوز منطقه ویژه اقتصادی داده می‌شود، که در دولت نهم و دهم برای گچساران صادر شد، اما اجرا نشد و با اختصاص دو هزار هکتار زمین و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار خارجی بنا داریم آن را اجرایی کنیم.

وی در پاسخ به دغدغه یکی از صنعتگران مبنی بر تعریف مگاپروژه برای دیشموک گفت: آنچه برای دیشموک در سفر دولت دیده شده اجرای طرح آبیاری ۹۰۰ هکتار زمین در منطقه دلی نعمت‌الهی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان است، ضمن اینکه علاقمند به سرمایه‌گذاری گاوداری سه هزار راسی بنیاد مستضعفان در این منطقه هستیم.

استاندار به ضرر و زیان یکی از واحد‌های تولیدی استان در اثر قطع برق سال گذشته اشاره کرد و افزود: اگر در اثر حوادث خساراتی به کارخانجات وارد شد در ستاد بحران پرونده تشکیل شود و باید از تسهیلاتی که در سطح کشور برای این امر در نظر گرفته شد استفاده کنند و در سیل مانسون پارسال ۱۳ میلیارد تومان به سیل زدگان کمک کردیم.

وی از فراهم شدن شرایط راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خبر داد و ادامه داد: اصل کار راه‌اندازی دفتر وزارت امور خارجه در کهگیلویه و بویراحمد پذیرفته شده و این دفتر برای تسهیل در صادرات محصولات استان ایجاد می‌شود.

وی در خصوص دغدغه یکی از فعالان بخش اقتصادی مبنی بر مشکل وثیقه برای استفاده از تسهیلات بانکی گفت: این مورد را در سفر دور دوم دولت مطرح می‌کنیم تا مشکل صنعتگران و فعالان بخش اقتصادی رفع شود.

استاندار در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به صورت مرتب برگزار می‌شود و اعلام کردم که این جلسات با حضور خودم تشکیل شود، افزود: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با سرمایه‌گذار هستند.

‌وی ادامه داد: اگر مدیر یا مدیرانی در دستگاه‌ها با شما همکاری نکردند اعلام کنید بدون شک با مدیرانی که با سرمایه‌گذار همکاری نکنند برخورد می‌کنیم.

وی همچنین از اختصاص زمان ملاقات عمومی برای سرمایه‌گذاران خبر داد و افزود: این ملاقات عمومی تنها مختص سرمایه‌گذاران خواهد بود.

احمدزاده اضافه کرد: ضرورت دارد فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان به وسیله رسانه‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: