آمریکا در واکنش به حفظ تحریم‌های موشکی اروپا علیه ایران:
کد خبر: ۳۹۸۵۴۱
۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
وزارت خارجه آمریکا از اقدام اروپا در حفظ تحریم‌های موشکی ایران به رغم پایان آن در ماه اکتبر حمایت کرد.

واشنگتن تغییری در تحریم‌های خود علیه ایران نداده است

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به برخی گزارش‌ها مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا قصد دارد تحریم‌های موشکی ایران ذیل مفاد توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ را پس از انقضای آن در ماه اکتبر حفظ کند، واکنش نشان داد.

او در جمع خبرنگاران با مطرح کردن این ادعا که تولید و گسترش تسلیحات موشکی از سوی ایران یک تهدید بزرگ برای امنیت بین المللی است، گفت: واشنگتن تغییری در تحریم‌های خود علیه ایران نداده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن به همکاری با متحدان خود از جمله سه کشور اروپایی برای مقابله با تهدید ناشی از توان موشک بالستیک ایران صرف نظر از تحریم‌های سازمان ملل، ادامه خواهد داد.

میلر همچین در اظهارات خود بر تداوم استفاده از تمام ابزار‌ها از جمله تحریم‌ها و محدودیت‌های صادراتی برای مقابله با برنامه موشکی ایران و توسعه تسلیحات موشکی و انتقال تکنولوژی تاکید کرد و گفت واشنگتن به مطرح کردن نگرانی‌های خود در مورد برنامه موشکی بالستیک ایران در مجامع عمومی از جمله سازمان ملل ادامه می‌دهد.

دیروز، خبرگزاری رویترز به نقل از چهار مقام آگاه اروپایی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کرد دیپلمات‌های اروپایی به طرف ایرانی خبر داده اند اتحادیه اروپا تحریم‌های مربوط به موشک‌های بالستیک که براساس مفاد توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ قرار است در ماه اکتبر منقضی شود قرار است حفظ کند، اقدامی که می‌تواند با واکنش تلافی جویانه تهران همراه شود.

مقامات اروپایی با مطرح کردن ۳ ادعا از حفظ تحریم موشک‌های بالستیک ایران خبر دادند: نخست استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین، دوم احتمال انتقال موشک‌های بالستیک ساخت ایران به روسیه برای استفاده در جنگ، و سوم محروم ساختن ایران از منافع برجام به دلیل عدم پایبندی کامل تهران به این توافق. گرچه اروپا اینکار را پس از اقدامات آمریکا در این زمینه انجام می‌دهد.

اروپایی‌ها مدعی هستند حفظ این تحریم‌ها یکی از مواردی است که می‌تواند مانع از دستیابی تهران به تسلیحات هسته‌ای شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: