April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۵۷۳
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی ۶۷۷ خدمت در چهار دسته را به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌دهد.

رشد ۱۰۰ همتی ۶۷ شرکت دانش بنیان

محمد صادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در نشست هم‌اندیشی با شرکت‌های دانش بنیان گفت: استان مرکزی ظرفیت بسیار زیادی در حوزه دانش بنیان دارد و حدود ۱۳۰ شرکت دانش بنیان در استان مرکزی فعالیت می‌کنند و مشغول تولید هستند.

وی افزود: استان مرکزی و شرکت‌های دانش بنیان استان نمونه خود باوری و ظرفیت نخبگانی کشور است و امیدواریم این ظرفیت‌ها در کشور توسعه پیدا کند و از این مزایا بهره‌مند شویم.

رئیس صندوق نوآوری شکوفایی کشور تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی ۶۷۷ خدمت در چهار دسته اعم از تسهیلات، سرمایه گذاری، ضمانت نامه و توانمندسازی را به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌دهد.

خیاطیان عنوان کرد: شعار صندوق نوآوری و شکوفایی این است که موضوع تامین مالی باید آخرین دغدغه شرکت‌های دانش بنیان باشد و کار هیچ شرکتی به جهت تامین مالی ناتمام باقی نماند و تمام تلاش و جهت گیری صندوق در این راستا است، دغدغه دانش بنیان‌ها باید در حوزه دانش فنی و تمام تمرکز بر توسعه فنی باشد و دانش خود را آرندی کنید، تلاش ما بر این است با همکاری شرکت‌های بزرگ و بانک‌هاشبکه همکاری را گسترده و مشکلات این حوزه را تسهیل کنیم.

او ادامه داد: مشکل تبصره ۱۶ دانش بنیان‌ها به زودی رفع شود و با پیگیری صندوق موضوع تبصره روان شده و تا آخر ماه به حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد تعهد بانک‌ها خواهیم رسید.

وی درخصوص موضوع تبصره ۱۶ گفت: رئیس جمهور حدود یک ماه پیش در جلسه شورای اشتغال در این زمینه انتقاد بسیاری از عدم توجه بانک‌ها در حوزه تبصره ۱۶ به دانش بنیان‌ها داشتند و مقرر شد که مشکل تبصره ۱۶ دانش بنیان‌ها به زودی رفع شود و با پیگیری صندوق موضوع تبصره روان شده و تا آخر ماه به حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد تعهد بانک‌ها خواهیم رسید.

خیاطیان درخصوص مشکلات در حوزه بانک‌های عامل عنوان کرد: تکالیف بانک‌ها در حوزه‌های مختلف زیاد است و متعهد هستند تعهد خود را انجام دهند، موضوع دانش بنیان مورد علاقه بانک‌ها است چراکه این شرکت‌ها بسیار خوش حساب هستند، قرار است حوزه دانش بنیان یکی از اولویت‌های آن‌ها در ارائه تسهیلات باشد، بانک‌ها متعهد شدند ۵ هزار میلیارد تومان برای حوزه اشتغال شرکت‌های دانش بنیان هزینه کنند.

وی ادامه داد: بخش نامه بانک مرکزی رشد بانک‌ها را محدود کرده و دست بانک‌ها برای ارائه تسهیلات جدید باز نیست، اما قرار است حوزه دانش بنیان یکی از اولویت‌های آن‌ها در ارائه تسهیلات باشد، بانک‌ها متعهد شدند ۵ هزار میلیارد تومان برای حوزه اشتغال شرکت‌های دانش بنیان هزینه کنند و امیدواریم تا پایان سال ۷۰ الی ۸۰ این میزان را محقق کنیم.

رئیس صندوق نوآوری شکوفایی کشوربا بیان این که برش دانش بنیان برای رشد تولید دنبال می‌شود گفت: در تلاش هستیم رشد ۱۰۰ همتی را برای ۶۷ شرکت دانش بنیان رقم بزنیم و شرکت‌هایی که می‌توانند دو برابر رشد داشته باشند باید اطلاع بدهند. همچنین بسته حمایتی خوبی در راستای صادرات تولیدات دانش بنیان ارائه می‌شود.

رئیس صندوق نوآوری شکوفایی کشور عنوان کرد: یکی از پایه‌های اصلی حوزه دانش بنیان نیروی انسانی است و نشان می‌دهد استان مرکزی ظرفیت نیروی انسانی بالایی در حوزه دانش بنیان دارد، برخی از محصولاتی که در حوزه دانش بنیان استان تولید می‌شود قابلیت رقابت با محصولات خارجی که در کشور‌های پیشرفته تولید می‌شود را دارد، تمام تلاش صندوق نوآوری و شکوفایی بر حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان است.

خیاطیان خاطرنشان کرد: در صندوق نوآوری و شکوفایی تمام تلاشمان بر این است که از شرکت‌های دانش بنیان حمایت داشته باشیم در کنار حمایت‌های مالی که طراحی شده بیش از ۷۹ خدمت را در بخش‌های مختلفی، چون تسهیلات، سرمایه گذاری، ضمانتنامه و توانمندسازی به این شرکت‌ها ارائه خواهیم کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: