April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۵۸۳
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
0
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: چین قطعا یکی از کشورهای جدی مورد هدف ما برای همکاری علمی و فناوری است.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در جمع خبرنگاران در نمایشگاه فناوری‌های رایانه ۲۰۲۳ با اشاره به پیشرفت حوزه هوش مصنوعی گفت: پیشرفت هوش مصنوعی موضوعی جدی مورد توجه ایران و کشور‌های دیگر است در ایران محققان خوبی داریم و برنامه‌ریزی داریم جهت توسعه هوش مصنوعی در ماه‌های آینده مراکز بزرگ و امکانات خوبی برای محققین و فناوران ایرانی در این حوزه داشته باشیم.

وی افزود: قطعا حرکت و توسعه هوش مصنوعی از نظر علوم و فناوری برنامه جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران است.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه در خصوص همکاری با چین گفت: چین به عنوان کشور دوست در سال‌های اخیر هم پیمان ما بوده و همکاری‌های ما محکم‌تر و بهتر شده است. چین قطعا یکی از کشور‌های جدی مورد هدف ما برای همکاری علمی و فناوری است. در حال حاضر چند شرکت چینی در این نمایشگاه ۲۰۲۳ حضور دارند و امیدواریم این همکاری ادامه پیدا کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در ادامه با اشاره به این که اتفاقات اخیر در توسعه روابط با جهان عرب ارزشمند است، تصریح کرد: ما معتقد هستیم که اشتراک بزرگ دینی و فرهنگی با کشور‌های جهان عرب داریم و همین طور این همسایگی هم مزیت ویژه دارد. علاقه‌مند به سرمایه گذاری مشترک و انجام پروژه‌های مشترک با همه کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس هستم و امیدواریم در سال‌های آینده بروز و نمود بیشتری داشته باشد.

وی راه‌اندازی مراکز توسعه فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی در ماه‌های آینده را از دیگر برنامه‌های کشور برای توسعه این فناوری نام برد و افزود: این مراکز به امکانات مناسبی برای محققان برای توسعه فناوری‌ها از جمله هوش مصنوعی مجهز شده و می‌شوند.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه در خصوص هاب‌های فناوری گفت: هاب‌های فناوری معاونت علمی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که یکی از آن‌ها در حوزه هوش مصنوعی است و در حوزه‌های دیگر مثل حوزه مواد و حوزه شناختی و... برنامه ریزی داریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: