April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت از حضور موفق در روسیه و سوریه خبرداد
کد خبر: ۳۹۸۶۴۰
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
مدیرعامل شرکت از حضور موفق در روسیه و سوریه خبرداد و گفت: بیمه البرز با حضور موثر و گسترده، بدنبال تسخیر بازار‌های جهانی در عرصه بیمه است.

بیمه البرز بدنبال تسخیر بازار‌های جهانی

بی شک صنعت بیمه یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین بخش‌های اقتصادی کشور است که گردش مالی، رونق اقتصادی، اشتغالزایی و تحولات گسترده‌ای را رقم می‌زند، از سوی دیگر با مدیریت ریسک در تمامی زمینه ها، باعث اطمینان خاطر برای گروه‌های حقیقی و حقوقی می‌شود. اگرچه بیمه شرایط و راه‌های بسیاری برای گسترش در داخل دارد، اما نمی‌توان و نباید از ظرفیت سرمایه گذاری در خارج غافل شد و می‌توان با بکارگیری بیمه در کشور‌های دیگر، باعث ارزآوری برای کشور شد.

یکی از شرکت‌هایی که گام‌های قابل توجهی در مسیر بیمه در خارج از کشور برداشته، شرکت بیمه البرز است که در کشور‌های سوریه و روسیه فعالیت‌های قابل توجهی داشته است. در این رابطه مدیرعامل بیمه البرز به تشریح عملکرد شرکت در بخش خارجی پرداخت و گفت: در حال حاضر شرکت بیمه البرز لیدر صنعت بیمه ایران در بازار روسیه است.

موسی رضایی میرقائد در گفت و گو با خبرنگار خبرداری با اعلام اینکه شرکت بیمه البرز در سال گذشته توانست به‌عنوان لیدر صنعت بیمه ایران در بازار روسیه باشد گفت: بیمه البرز به‌صورت متقابل، هم در خصوص واگذاری ریسک و هم بحث قبولی در بازار روسیه بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی از حضور بیمه البرز در سوریه به عنوان حرکت بزرگ دیگری در عرصه جارجی یاد کرد و گفت: در توافقی که بین دولت ایران و سوریه اتفاق افتاد، قرار شد از توان بیمه البرز در سوریه نیز استفاده شود.

مدیرعامل بیمه البرز به تشریح شرایط توافق بین ایران و سوریه پرداخت و گفت: قرار شد یک شرکت بیمه با مشارکت شرکت‌های بیمه‌گر ایرانی و سوری در کشور سوریه تاسیس شود که این شرکت هم با راهبری و لیدری شرکت بیمه البرز تاسیس می‌شود.


وی با اعلام اینکه کار عملیاتی تاسیس شرکت بیمه مشترک در سوریه انجام و تفاهم‌نامه نیز امضا شده گفت: پس از آنکه بحث قبولی در بخش‌هایی از سوریه انجام شود، متعاقب آن تأسیس شرکت بیمه مشترک ایران و سوریه عملیاتی خواهد شد.

رضایی در خصوص بخش‌های مهم این بیمه گفت: این بیمه بیشتر برای حمایت از سرمایه‌گذاران ایرانی است که در کشور سوریه هستند و بیمه حمل‌ونقلی است که بین کشور سوریه و ایران اتفاق می‌افتد.

 

بیشتر بخوانید:

توسعه همکاری های بیمه ای و سرمایه گذاری تامین سرمایه تمدن و بیمه البرز



وی در پاسخ به اینکه ریسک سرمایه‌گذاری با توجه به جنگ داخلی و خارجی در سوریه بالاست، آیا بیمه در سوریه با این شرایط صرفه دارد و میزان حق بیمه با توجه به شرایط تعیین می‌شود گفت: تمامی این موارد در نظر گرفته می‌شود و تحلیل ریسک انجام خواهد شد. در بیمه البرز کارشناسان توانمندی داریم که می‌توانند همه شرایط را تفسیر کنند.

مدیرعامل بیمه البرز با تاکید بر اینکه به‌هرحال باید از سرمایه‌گذاران ایرانی در هر نقطه از جهان حمایت کنیم گفت: به‌عنوان صنعت بیمه کشور، همان‌طور که طی بیست تا سی‌سال اخیر تحت شدیدترین تحریم‌ها بودیم و توانستیم مدیریت ریسک کشور را داشته باشیم، می‌توانیم از توان خارج نیز استفاده کنیم.
وی بر استفاده از ظرفیت‌های خارجی تاکید کرد و گفت: اکنون نیز اگر در سطح بین‌المللی سرمایه‌گذار ما وارد نشود، دیگر کشور پا پیش می‌گذارند، از فرصت‌های ایجاد شده نهایت بهره را می‌برند و صنعت بیمه ما عقب می‌ماند.

رضایی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذار ایرانی باید یک نقطه اطمینان با توسل به مدیریت ریسک از طریق بیمه داشته باشد گفت: با توجه به دیدگاه بیمه البرز، نقطه اطمینان سرمایه گذار داخلی، صنعت بیمه کشور می‌شود و به جای آنکه عرصه را شرکت‌های خارجی بسپاریم، با قدرت حضور پیدا می‌کنیم.

وی به تشریح مزایای بیمه در خارج از کشور پرداخت و گفت: ما به دنبال این هستیم تا با حمایت از صنعتگران و سرمایه‌گذاران خود در کشور سوریه، از یک سو برای کشور آورده اقتصادی داشته باشیم و از سوی دیگر صنعت بیمه ایران در جهان حضور جدی داشته باشد.

مدیرعامل بیمه البرز در پاسخ به اینکه آیا روسیه، سوریه یا دیگر کشور‌ها بیمه ایران را می‌پذیرند و بیمه‌های ایرانی استاندارد‌های لازم را دارند گفت: بی شک این طور است. ما با روسیه توافق نامه داریم و به پشتوانه این توافق است که اکنون در روسیه فعال هستیم.

وی از رویکرد دو جانبه در خارج از کشور خبر داد و گفت: هم ایران از طرف روسیه مورد تایید است و هم شرکت‌های روسی مورد تایید ایران هستند که البته این تایید با پیشگامی بیمه البرز است.

مدیرعامل بیمه البرز در پاسخ به اینکه در سوریه و روسیه در چه زمینه‌هایی قرارداد بیمه‌ای بسته می‌شود گفت: در همه زمینه‌ها قرارداد بسته می‌شود؛ در بیمه‌های مسوولیت، باربری، اموال، حمل و نقل، آتش سوزی، هواپیما و همه رشته‌های مختلف بیمه ای، در کشور روسیه فعال هستیم که با نقش آفرینی بیمه البرز است.

وی در پاسخ به اینکه امروزه با چالش جدی انتقال ارز بدلیل شدت تحریم‌ها رو به رو هستیم، آیا این معضل، مشکلی در پرداخت خسارت یا انجام تعهدات به وجود نیاورده است گفت: برای دور زدن این چالشها، تعاملات تاثیرگذاری داریم و با یک سری از راهکار‌ها که وزارت اقتصاد فراهم کرده و زمینه سازی‌های صورت گرفته از سوی بانک مرکزی روسیه، توانسته ایم مشکلات را مدیریت و بر آن اساس فعالیت می‌کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: