کد خبر: ۳۹۸۶۵۸
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
0
سرمربی تیم ملی نوجوانان گفت: صعود به جام جهانی دستاورد بزرگی بود که با امکانات بیشتر همه رقبای آسیایی را پشت سر می‌گذاریم.

عبدی: صعود نوجوانان به جام جهانی دستاورد بزرگی است/ من بازیکنان را برای پاداش و پول بار نیاورده ام

حسین عبدی سرمربی تیم ملی نوجوانان  جوان درباره راهیابی این تیم به جام جهانی نوجوانان اظهار کرد: باید بدانیم که این دستاوردی که آوردیم خیلی دستاورد بزرگی بود و شاید تیم‌هایی که آنجا بودند نباید با اسامی شان بازی کرد و باید به کیفیتشان هم نگاه کرد. وقتی ما جزو ۴ تیم برتر شدیم و همه تیم‌هایی که سرمایه گذاری میلیاردی کرده بودند از آنجا رفتند تازه قدر آن همه زحماتی که برای تیم کشیدیم را در آنجا دانستیم. باید به این فکر کنیم که اگر یک مقدار حمایت مناسب داشته باشیم و یک مقدار پایه ای‌تر کار کنیم و دارای امکانات بیشتری باشیم در آسیا می‌توانیم همه رقبا را پشت سربگذاریم.
هم اتفاقات فوتبالی از جمله رعد و برق در بازی با ژاپن رخ داد

عبدی درباره علت باخت به تیم ملی ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال نوجوانان گفت: فوتبال همین است. هر کس از موقعیت‌ها استفاده کند نتیجه می‌گیرد. بازی با ژاپن همه برنامه ریزی‌ها را کرده بودیم. ما ۸ ماه پیش تیم ژاپن را شکست دادیم و همدیگر را می‌شناختیم، اما آن‌ها تیمشان را تقویت کرده بودند و چند بازیکن جدید اضافه کردند و امکانات زیادی داشتند. البته شروع بسیار خوبی داشتیم و یک گل خوردیم که یک مقدار بچه‌ها را بهم ریخت. همه اتفاقاتی که لازم بود در این بازی رخ داد. رعد و برق در آنجا اتفاق افتاد و بازی متوقف شد. البته این اتفاق به نفع آن‌ها شد، چون در کوران این بودیم که بخواهیم سریعتر گل خورده را جبران کنیم، اما ۱۰، ۱۵ دقیقه بازی متوقف شد و همه ایستادند و بعد از آن هوای گرم آنجا اذیت کننده بود. من نمی‌دانم چرا ساعت بازی را ۵ بعدازظهر گذاشته بودند. در هر صورت فوتبال همین است و اگر شما از موقعیت‌های خود استفاده نکنید و تک به تک گل نکنید و پنالتی را برای شما نگیرند در نهایت بازی را می‌بازید.
حریفان با تساوی برابر تیم ما سجده شکر می‌کردند

او افزود: تیم ژاپن هم از پایه، بنیان و فونداسیون قوی برخوردار است و اگر فرصتی داشته باشد از آن استفاده می‌کند. اما نکته جالب این است، تیم‌هایی که به ۱۶ تیم برتر راه یافتند و با ما بازی می‌کردند زمانی که مساوی به دست می‌آوردند سجده شکر می‌کردند و این اتفاق نشان می‌دهد که چقدر بچه‌های ما قدرتمند، بادرایت و شناخت کافی بازی کردند. روی همین حساب بازی‌های خوبی بود و بازی با ژاپن هم خیلی خوب بود و اتفاقی بود که به ما برای آینده کمک می‌کند تا با برنامه ریزی بهتر در جام جهانی شرکت کنیم.
ما احتیاج به بازی‌های دوستانه قویتر داریم

عبدی درباره اینکه برای موفقیت تیم ملی نوجوانان در جام جهانی چه برنامه‌هایی باید داشته باشیم، گفت: امکانات خیلی محدودی وجود داشت و فدراسیون فوتبال باید در این چند ماه این امکانات محدود را یک مقدار گسترش بدهد. تاج و سایر مسئولان فدراسیون فوتبال به استقبال تیم ملی آمدند و تشکر می‌کردند که تیم ایران با صعود به جام جهانی توانست اولین ستاره اش را بگیرد و قول دادند که بتوانند همه امکانات را ایجاد کنند. امیدوارم این اتفاق بیفتد. ما فقط احتیاج به بازی‌های دوستانه قوی‌تر داریم از آنجا که می‌دانید در این چند ماه گذشته فقط یک بازی دوستانه داشتیم و به عربستان رفتیم. اما با این امکانات محدودی که وجود داشت. مثلا رقبای ما مثل ژاپن بالای ۵۵، ۶۰ بازی دوستانه داشت.
باید نوجوانان ما در سطوح جهانی بازی کنند نه فقط در آسیا

او افزود: از یک الی ۲ سال پیش حریفان ما دارند بازی می‌کنند و تمام دنیا هم می‌روند. حتی تیم عربستان که ما را دعوت کرد تیم‌هایی با سبک‌های مختلف برای آشنایی بازیکنانشان و با هزینه خودشان دعوت می‌کنند، اما ما این امکانات نداریم. ما می‌توانیم امکانات را به شرایطی نزدیک کنیم که در کمپ‌های منطقه‌ای اردو بزنیم. ما باید در سطوح جهانی بازی کنیم نه فقط در آسیا و روی همین حساب باید بازی‌های دوستانه خوبی بگذارند تا این بچه‌ها استرس‌هایی که ممکن است داشته باشند را بتوانند کنترل کنند و این مهمترین مسئله است.
فقط امکانات بدهند تا نوجوانان ما رشد کنند

سرمربی تیم ملی نوجوانان درباره اینکه چه انتظاری از مسئولان فدراسیون فوتبال دارید و پاداشی که برای بزرگسالان در نظر گرفتند برای نوجوانان هم در نظر بگیرند، گفت: این بحث فدراسیون است. من خودم شخصا این بچه‌ها را برای پاداش و پول بار نیاوردم، اما حقشان است. آن‌ها را برای آینده پرورش دادم. ما نه برای پاداش جنگیدیم نه برای چیزی که بهمان بدهند. من با این ذهنیت بچه‌ها را به زمین مسابقه نفرستادم بلکه به خاطر نام ایران و مردم ایران افتخار آفرینی کنند. هیچ انتظاری هم از هیچ کس نداریم و فقط امکانات بدهند که این بچه‌ها بتوانند رشد کنند. روی همین حساب این فلسفه ام است که این بچه‌ها بتوانند آینده بهتری برای فوتبال ایران و بالا بردن پرچم ایران رقم بزنند

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: