کد خبر: ۳۹۸۶۵۹
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
0
معاون پژوهشی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی گفت: هسته‌های پژوهشی با رویکردهای شناختی در حوزه ورزش ایجاد می‌شود.

ایجاد هسته‌های پژوهشی با رویکرد شناختی در حوزه ورزش

حسین عزیزی، معاون پژوهشی، فناوری و زیرساخت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، خواستار تشکیل هسته‌های پژوهشی با رویکرد‌های شناختی درحوزه ورزش شد و از محققان و متخصصان برای فعالیت در این حیطه دعوت به همکاری کرد.

وی با تشریح بیش از یک دهه فعالیت‌ها و اقدامات این ستاد در امر ترویج، ارتقا و گسترش علوم شناختی و حمایت از توسعه و ایجاد مراکز تحقیقاتی و تخصصی در مراکز علمی، آموزشی و درمانی، گفت: پرورش و ارتقای کارکرد‌های شناختی جامعه ایرانی یکی از اولویت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری است.

وی با بیان اینکه حمایت از طرح‌های تحقیقاتی برای طراحی، تولید و بومی‌سازی ابزار‌ها و تجهیزات شناختی در کشور از سیاست‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ستاد تلاش می‌کند با حمایت از محققان، اساتید و متخصصان و علاقمندان، کسب‌وکار‌ها در حوزه علوم شناختی رونق یابد و خدمات شناختی به نحو موثر و ثمربخشی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد.

همچنین معاون پژوهشی، فناوری و زیرساخت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در ادامه، توسعه فناوری‌های شناختی خواندن و نوشتن در مغز و تقویت کارکرد‌های اجرایی در میان دانش آموزان و کمک به امر بهبود آموزش و پرورش و نیز کمک به جذب سرمایه برای کسب و کار‌ها در حوزه‌های شناختی را از دیگر اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی بر شمرد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه و گسترش فعالیت‌های پژوهشی نیازمند همکاری‌های مشترک محققان، اساتید و پژوهشگران است و این ستاد در تحقق این سیاست، همواره آماده ارائه حمایت‌های لازم است.

در نخستین کنگره رویکرد‌های نوین شناختی در ورزش مباحثی همچون تاثیرعلوم شناختی در ورزش به وسیله ابزار‌های شناختی، افزایش مهارت‌های ذهنی – ارتباطی، مهارت‌های ارتباطی، ریکاوری ذهنی و پیشگیری از تمرین زدگی، بهبود عملکرد ورزشی و نیز کاهش اضطراب، استرس و فشار روانی و نیز بهبود عملکرد مغز و توجه بینایی مورد بررسی قرار گرفت.

در این کنگره پاویون شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی با حضور چندین شرکت تولیدکننده تجهیزات شناختی نیز گشایش یافت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: