May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر اجرایی خانه کارگر همدان بر اجرای قانون تاکید کرد
کد خبر: ۳۹۸۶۷۰
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با اعلام اینکه رشد تورم و گرانی‌ها سرسام آور است گفت: تحمل این شرایط به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و با این دستمزد ناچیز نمی‌توان حداقل‌ها را نیز سر سفره آورد.

دستمزد قانونی باعث سفره‌های خالی

چنگیز اصلانی با اشاره به اینکه آقایان دائم از رکوردزنی تولید در زمینه‌های صنعت و کشاورزی خبر می‌دهند گفت: تمامی این تلاش ها، دستاورد‌ها و رکورد زنی‌ها مرهون تلاش‌های نیروی کار است و از آنان به عنوان قهرمانان عرصه تولید یاد می‌شود، اما هنگامی که قرار است دستمزد این قهرمانان را بدهند، خساست می‌کنند و بهانه می‌تراشند.

وی از افزایش ۲۷ درصدی حقوق در سال جاری به شدت انتقاد کرد و گفت: در شرایطی که تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی ۴۶ درصد و عدد واقعی بسیار بیشتر از این‌ها بود، چگونه آقایان افزایش حقوق را ۲۷ درصد تعیین و تصویب کردند؟

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان افزایش حقوق ۲۷ درصدی را اقدام خلاف قانون شورای عالی کار توصیف کرد و گفت: از آنجا که ریاست شورای عالی کار با دولت است، این مصوبه را دست گل دولت می‌دانیم و ناچار به اعتراض و طرح دعوی در مراجع قانونی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم هیچ راهی به غیر از شکایت و اعتراض برای کارگران باقی نگذاشته گفت: به غیر از اجرای دقیق قانون هیچ چیز نمی‌خواهیم و اگر به دیوان عدالت اداری متوسل شدیم، از دولت قانون گریز به دستگاه قضایی شکایت برده ایم.

اصلانی در پاسخ به اینکه چقدر احتمال می‌دهید دیوان عدالت اداری به نفع کارگران رای دهد گفت: هیچ چیزی به غیر از اجرای قانون نمی‌خواهیم و اگر دیوان عدالت اداری بدنبال اجرای قانون باشد، باید مصوبه شورای عالی کار لغو شود و افزایش حقوق به جای ۲۷ درصد به ۴۷ برسد.

 

بیشتر بخوانید:

توسل به دیوان عدالت برای گرفتن دستمزد قانونی



وی با انتقاد شدید از نمایندگان کارگری عضو شورای عالی کار گفت: نمایندگان کارگری در شورای عالی کار حق نداشتند صورتجلسه‌ای را امضا کنند که کمتر از مر قانون باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با اعلام اینکه بند ۱ ماده ۴۱ قانون کار، افزایش دستمزد را منوط بر تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی تعیین کرده گفت: بر اساس قانون، مصوبه شورای عالی کار باید بر اساس حداقل‌ها باشد و هیچ کس حق ندارد به کمتر از حداقل‌ها بیندیشد و به کمتر از حداقل‌ها رای بدهد.

وی مصوبه شورای عالی کار را توافق غیر قانونی بین نمایندگان کارگر، کارفرما و دولت توصیف کرد و گفت: متاسفانه وزیر کار به عنوان رئیس شورای عالی کار بر این توافق غیرقانونی صحه گذاشت، در حالی که هیچ توقعی مبنی بر قانون گریزی در یک نهاد قانونی نداشتیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با ابراز تاسف از اینکه دل کارفرما و دولت می‌خواهد حقوق و مزایای کمتری به کارگر بدهند گفت: تعجب می‌کنیم که چگونه نمایندگان کارگر در زمین کارفرما و دولت بازی کردند و باعث تضییع حقوق کارگران شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: