April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۸۲۶
۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
معاون گردشگری کشور گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های معاونت گردشگری جذب گردشگر از طریق تولید محتوا و بازاریابی خارجی است.

تولید محتوا لازمه تبدیل شدن ایران به محور جدید گردشگری

نشست تخصصی معاونان گردشگری ادارات کل استان‌ها با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور همزمان با برگزاری هفتمین همایش افق تحول امروز ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ در هتل لاله تهران برگزار شد.

معاون گردشگری کشور هدف از برگزاری این نشست را مرور هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌های گذشته، ارزیابی عملکرد ادارات کل استان‌ها و ارائه برنامه‌های جدید عنوان کرد.

او با اشاره به اهمیت حوزه بازاریابی خارجی استان‌ها، افزود: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های معاونت گردشگری جذب گردشگر از طریق تولید محتوا و بازاریابی خارجی است. اگر قصد داریم تبدیل به محور جدید گردشگری شویم و گردشگری خارجی به کشور بیاید منوط به تقویت این حوزه است.

شالبافیان بر تمرکز، تجمیع و ارائه محتوا‌های تولید شده توسط ادارات کل استانی تاکید و تصریح کرد: محتوا‌های کاربر محور که توسط گردشگران تولید می‌شود، بیشترین تاثیرگذاری را روی جذب گردشگر دارند که ترغیب گردشگران به تولید چنین محتوایی همچنین تولید محتوای موضوعی در دستور کار ادارات کل استانی قرار گیرد.

حضور در جلسات استانی همچنین ارتباط و مطالبه از دستگاه‌ها، تحقیق بازار هدف، تقویت روابط عمومی‌ها از دیگر نکات مورد تاکید شالبافیان بود.

تخصیص اعتبارات به رویداد‌های ثبت شده در سامانه تقویم رویداد‌های گردشگری/ رویدادها، مهم‌ترین ابزار چانه‌زنی در استان

معاون گردشگری کشور محوریت برای تخصیص اعتبار به رویداد‌ها را ثبت آن‌ها عنوان کرد و افزود: امروز جاذبه‌های مکان محور تحت شعاع جاذبه‌های زمان محور قرار گرفته‌اند. رویداد‌ها ابزار مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های بومی، اشتغالزایی و هم‌افزایی سه حوزه ماموریتی وزارتخانه هستند.

او همچنین یکی از ابزار‌های تقویت چانه‌زنی در استان‌ها را ثبت رویداد‌ها عنوان کرد.

بهره‌گیری از میز‌های گردشگری با تمرکز روی مزیت رقابتی استان و استفاده از ظرفیت بیرونی

شالبافیان با اشاره به اهمیت تشکیل میز‌های موضوعی گردشگری با کمک ظرفیت افراد مشتاق بیان کرد: در مورد گردشگری دسترس‌پذیر با استفاده از ظرفیت افراد دغدغه‌مند اتفاق‌های خوبی افتاده است. در دیگر حوزه‌ها نیز افراد مشتاق بسیاری هستند که با باز کردن فضا می‌توان از این ظرفیت‌ها به نفع گردشگری استفاده کرد.

معاون گردشگری کشور در ارتباط با اهمیت تنوع‌بخشی محصولات گردشگری، بیان کرد: یکی از راه‌های سریع اشتغال‌زایی شناسایی و استفاده از مزیت‌های رقابتی است که با تمرکز هر استان روی دو تا سه میز می‌توان نتیجه ملموس گرفت.

استفاده از ظرفیت‌های بیرونی و تمرکز روی مزیت‌های رقابتی مهم‌ترین موضوعی بود که شالبافیان در ارتباط با میز‌های گردشگری مورد تاکید قرار داد.

او با اشاره به مشخص بودن وظایف دستگاه‌های مختلف، بر تعامل دو طرفه تاکید کرد.

نظام‌مند شدن استان‌ها با راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها/ صدور مجوز خارج از سامانه و شروط سلیقه‌ای جرم است

معاون گردشگری کشور در ادامه به تاثیر راه‌اندازی درگاه ملی مجوز‌ها در ایجاد ارتباط نظام‌مند استان‌ها و برطرف شدن چالش‌های مرتبط اشاره کرد و هرگونه صدور مجوز خارج از سامانه و شروط سلیقه‌ای را جرم اعلام کرد.

شالبافیان تصریح کرد: مدارک و شرایط صدور مجوز در سامانه مشخص است و هیچ‌گونه شرطی خارج از شرایط به تایید رسیده نباید اعمال شود.

او همچنین در ارتباط با مجوز خانه مسافر‌ها که اختلاف نظر‌هایی در این ارتباط با هیات مقررات‌زدایی وجود دارد به پیگیری در این‌باره اشاره کرد.

سند راهبردی گردشگری، ظرفیتی برای پیشبرد کار‌ها در استان

شالبافیان با اشاره به اهمیت سند راهبردی گردشگری در پیشبرد کار‌ها در استان بیان کرد: این سند ظرفیتی است که باید مورد استفاده و به‌عنوان دستورالعمل قرار گیرد.

معاون گردشگری کشور یکی از ظرفیت‌های دولت را استاندار‌هایی عنوان کرد که اکثر آن‌ها علاقه‌مند به گردشگری هستند و بر تعامل با استاندار‌ها تاکید کرد.

نظام طراحی شده در ارتباط با آمار‌های گردشگری وروری، حمایت از افراد آموزش دیده در حوزه گردشگری، استفاده از آیین‌نامه دولت در راستای تقویت معیشت مرزنشینان، ارسال شاخص‌های تخصصی ارزیابی عملکرد گردشگری سال ۱۴۰۱، مشارکت برای احصای ظرفیت گردشگری تعالی‌بخش، انعکاس مهم‌ترین کار‌های انجام شده در بولتن ماهانه، تکمیل زیرساخت‌های روستا‌های انتخاب شده برای یونسکو، گزارش مشکلات موردی پروژه‌های نیمه کاره به‌منظور تکمیل آن‌ها ظرف دو سال آینده، رصد تور‌های ورودی، استفاده از فرصت و ظرفیت مشوق‌ها، دیگر نکات مورد اشاره او در این جلسه بود.

معاون گردشگری لایحه برنامه هفتم توسعه را در حوزه گردشگری متمایز دانست و گفت: یک فصل جداگانه با ۶ حکم ناظر بر سرمایه‌گذاری استان‌های ساحلی آماده شده و اختیارات به استانداران استان‌های ساحلی برای سرمایه‌گذاری داده شده است.

تولید هزار و ۷۸۰ محتوا در ۱۵ استان/ معرفی ۵ استان اول در ۵ آیتم

در ابتدا ارزیابی عملکرد استان‌ها در ۷۲ شاخصه مربوط به ۵ آیتم حوزه تبلیغات و بازاریابی از سوی نماینده اداره کل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی ارائه شد.

در این گزارش از بین ۱۷۸۰ محتوای مورد بررسی قرار گرفته ۱۵ استانی که در ۵ آیتم محتوا تهیه و ارسال کرده بودند، استان‌های مازندران (کاتالوگ، انطباق ۸۳ درصدی)، مرکزی (نقشه گردشگری با انظباق ۸۱ درصدی)، زنجان (بروشور، انطباق ۷۶ درصد انطباق) کردستان (کلیپ، انطباق ۷۶ درصدی)، خراسان رضوی (عکس، انطباق ۸۳ درصدی) مقام نخست را دریافت کردند.

همچنین درصد تحقق تشکیل هسته تور‌های ورودی بر اساس کشور‌های هدف ارائه شد.

برگزاری هزار و ۴۴۴ رویداد در سال ۱۴۰۲.۱۱۸ رویداد در تابستان برگزار می‌شود

نماینده اداره کل دفتر توسعه گردشگری داخلی نیز به ارائه آمار و پراکندگی رویداد‌های گردشگری کشور در سال ۱۴۰۲ پرداخت. بر این اساس ۱۴۴۴ در سال جاری و ۱۱۸ رویداد در تابستان برگزار خواهد شد. همچنین گیلان با ثبت ۱۲۹ رویداد و اصفهان ۱۲۰ رویداد دارای بیشترین میزان ثبت رویداد هستند.

تهیه بسته سامان‌دهی تعطیلات کشور، توسعه و تسهیل سفر‌های همگانی خانواده محور، توسعه گردشگری کودک و نوجوان، توسعه گردشگری دسترس‌پذیر (افراد دارای معلولیت و سالمندان).

ارائه ظرفیت استان‌ها در هریک از محصولات گردشگری و برگزاری میز‌های گردشگری موضوعی از دیگر نکات ارائه شده مربوط به اداره کل دفتر توسعه گردشگری داخلی بود.

ارائه وضعیت پاسخگویی به شکایات مردمی، نظارت جدی بر تاسیسات گردشگری با توجه به شروع تابستان، اعمال بازدارنگی‌های جدی بر فعالیت اماکن و اقامتگاه‌های غیر مجاز، شناسایی و معرفی راهنمایان روسی و چینی، معرفی و استفاده از سامانه‌های مختلف موضوعات مطرح شده از سوی مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری بود.

استفاده از ظرفیت سند راهبردی گردشگری به‌عنوان یک پلتفرم حقوقی

بهره‌برداری از ظرفیت سند راهبردی گردشگری به‌عنوان سندی بین دستگاهی و فرابخشی در راستای برطرف کردن معضلات استان، نیازسنجی آموزشی از سوی استان با توجه به تجربه زیست همچنین نکات مهم مرتبط با موضوعات آموزشی نکات مورد اشاره مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری بود.

تولید ۲هزار و ۷۰۰ محتوا به ۵ زبان در ویزیت ایران

نماینده کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی نیز با اشاره به ۲۷۰۰ محتوای جدید تولید شده به ۵ زبان در پرتال جامع گردشگری ایران (ویزیت ایران) به ارائه کمی محتوا‌های بارگذاری شده استان‌ها در این پرتال پرداخت.

در پایان نشست معاونان گردشگری ادارات کل استان‌ها به بیان دغدغه‌ها، نظرات و پیشنها‌های خود پرداختند و معاون گردشگری کشور به فراخور موضوعات پاسخ داد.

بهره‌برداری از ظرفیت سند راهبردی گردشگری به‌عنوان سندی بین دستگاهی و فرابخشی در راستای برطرف کردن معضلات استان، نیازسنجی آموزشی از سوی استان با توجه به تجربه زیست همچنین نکات مهم مرتبط با موضوعات آموزشی نکات مورد اشاره مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری بود

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: