April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون مالی و سرمایه انسانی:
کد خبر: ۳۹۸۸۵۰
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
0
از جمله شرکت‌های همیشه خوش نام بازار سرمایه، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو است که امسال توانسته است، با اجرای علمی ابزار‌های مدیریت هزینه، ضمن ثبت فروش ۴۴ همتی در سال ۱۴۰۱، و دستیابی به حاشیه سود بیش از ۵۰ درصدی، سود خالص ۲۳ همتی را برای سهامداران خود به ارمغان بیاورد و شعار امسال، یعنی رشد تولید و مهار تورم را جهادگونه به منصه ظهور برساند.

چادرملو در سال 1401 عملکرد موفقی داشت

در همین راستا، اسماعیل خرم، معاون مالی و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفتگویی ضمن تبیین این موفقیت، افزود: درآمد شرکت در سال گذشته بالغ بر ۴۳٫۷ همت، سود خالص ۲۲٫۸ همت و در نتیجه حاشیه سود خالص ۵۲ درصد بوده است.

وی همچنین به مهم¬ترین نتایج عملیاتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در سال گذشته اشاره کرد و افزود:

– کسب جایگاه نخست کشور در تولید محصول کنسانتره آهن (خشک) در بین شرکت¬های تولید کننده این محصول.

– تحقق رکورد تولید در بخش آهن اسفنجی و فولاد از ابتدای بهره برداری کارخانجات مربوطه.

– پوشش ۱۰۵ درصدی برنامه تولید محصولات؛ و حفظ جایگاه ششمی شرکت در بازار سرمایه از نظر ارزش بازار در پایان سال ۱۴۰۱ از دستاورد‌های موفق چادرملو بوده است.

اسماعیل خرم تصریح کرد: چادرملو در سال گذشته موفق گردید افزایش سرمایه خود را به میزان ۷،۳۵۰ میلیارد تومان به ثبت برساند که در نتیجه سرمایه شرکت از مبلغ ۱۱،۹۰۰ میلیارد تومان به ۱۹،۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

معاون مالی و سرمایه انسانی چادرملو یادآور شد: اجرای تکنیک‌های مدیریت هزینه شرکت، محدود به عوامل بهای تمام شده تولید نبوده است بلکه تلاش شده، با مدیریتی جامع نگر و مستمر، سایر هزینه‌های عملیاتی و غیرعملیاتی شرکت نیز کاهش یابد. برای نمونه افزایش سرمایه سال گذشته شرکت از محل سود انباشته و مطابق با بند «ف» تبصره «۲» قانون بودجه سال ۱۴۰۱ صورت گرفت که مشمول نرخ مالیاتی صفر بود و این اقدام سبب شد با توجه به قرارداد حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از معادن منعقده با ایمیدرو، ۱۰ درصد از مبلغ افزایش سرمایه انجام شده از مبلغ کل بدهی کسر و ضمن استفاده از معافیت مذکور و کاهش هزینه¬های شرکت، از خروج وجه نقد از شرکت، جلوگیری شود.

خرم افزود: از آن جایی که در ساختار بهای تمام شده تولید شرکت‌های معدنی و صنعتی مثل چادرملو، هزینه مواد مستقیم، سهم قابل ملاحظه‌ای دارد، تلاش شد تا با خرید بهینه‌ی سنگ آهن (هم از نظر کیفیت و هم از نظر نرخ) از معادن مختلف کشور، هزینه¬های تولیدی شرکت نیز، کاهش یابد.

وی اجرای تکنیک¬ها و ابزار‌های روزآمد در حوزه مصرف انرژی را یکی دیگر از دلایل دستیابی به این موفقیت عنوان نمود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: