کد خبر: ۳۹۸۹۲۰
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
به گفته مسئولان، تشدید نظارت ها و مسدودسازی سایت های متخلف فروش بلیت سبب ایجاد ثبات و آرامش در بازار بلیت هواپیما می شود.

بازگشت آرامش به بازار بلیت هواپیما با انسداد سایت‌های متخلف فروش بلیت

این روز‌ها همزمان با اوج گرفتن سفر‌های تابستانی، برخی مسافران تمایل دارند که از طریق بخش هوایی سفر کنند، اما بررسی‌های میدانی حاکی از کمبود بلیت هواپیما بوده که این امر شکایت و گله مندی افراد را به همراه داشته است؛ رئیس سازمان هواپیمایی کشور دلیل این کمبود‌ها را نبود تناسب بین عرضه و تقاضا در این بخش عنوان می‌کند.

محمد محمدی بخش می‌گوید: تقاضا در حوزه سفر‌های هوایی روز به روز در حال افزایش است. با توجه به جمعیت کشور، فراوانی فرودگاه‌ها و حجم پروازها، تعداد ناوگان محدودی در کشور داریم. با توجه به این جمعیت حداقل ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم، اما اکنون تعداد هواپیما‌های عملیاتی در کشور به ۱۸۰ فروند رسیده است.

او در خصوص دلایل گران فروشی بلیت هواپیما توضیح داد: عدم تناسب عرضه و تقاضا، تشکیل بازار سیاه و شکل گرفتن درگاه‌های غیررسمی از عمده دلایل گران‌فروشی بلیت به شمار می‌روند. در این خصوص آسیب شناسی کردیم. آژانس‌ها و سایت‌های مجازی که مجوز از سازمان هواپیمایی داشتند، اما بلیت را خارج از نرخ مصوب می‌فروختند، جریمه شدند.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی، در حال حاضر بخش عمده‌ای از تخلفات مربوط به سایت‌های غیرمجاز است که با همکاری دستگاه قضایی با آن‌ها هم برخورد شد و اسامی ۱۹ سایت غیر مجاز و متخلف رسما اعلام شده است و این برخورد‌ها و نظارت‌ها به طور قطع ادامه دارد.

یکی از تخلفاتی که اخیرا سر وصدا کرد و باعث شکایت افراد بسیاری به سازمان هواپیمایی کشور شد، مربوط به فروش بلیت دلاری پرواز‌های داخلی در سایت‌های خارجی بود که در نهایت با ورود و پیگیری سازمان هواپیمایی مشخص شد که این سایت‌ها ایرانی بوده که توسط یک شرکت خدمات مسافرت هوایی اداره می‌شد. در همین رابطه جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: در روز‌های اخیر سایت عربی الدلیل که اقدام به فروش دلاری بالاتر از نرخ‌های ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری می‌کرد مورد رصد دفتر نظارت بر سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفت.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، طبق بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده مشخص شد که این سایت توسط شرکت خدمات مسافرت هوایی وزین مهر اکسین ایجاد شده است که دارای مجوز فروش الکترونیکی به آدرس Oxintravel.ir از سازمان هواپیمایی کشوری بوده است.

او گفت: با انجام این تخلف هم شرکت خدمات مسافرت هوایی به موجب آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی مصوب سال ۱۳۸۰ به مدت یک ماه تعلیق شد و هم دامنه الدلیل به مرجع قضایی برای صدور انسداد و پیگرد قانونی متخلفان معرفی شد.

یازرلو تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشور، نظارت و بازرسی‌های بسیار دقیق و کاملی بر تمامی دفاتر فروش بلیت هواپیمایی انجام می‌دهد و اجازه هیچ گونه تخلف و یا گران فروشی را به شرکت‌های هواپیمایی وهمچنین سایت‌های فروش بلیت هواپیما را نخواهد داد.

او افزود: البته بخش عمده‌ای از تخلفات و گران فروشی‌ها از طریق سایت‌های غیر مجاز است که سازمان هواپیمایی کشور بخشی از این سایت‌ها را مسدود کرده است، اما در حال حاضر این مشکل باز هم وجود دارد از این رو به مسافران همواره توصیه می‌شود که بلیت‌های خود را از سایت‌های مجاز و یا از سایت‌های خود شرکت‌های هواپیمایی خریداری کنند.

براساس این گزارش در حال حاضر مشکل کمبود یا نبود بلیت در تمامی بخش‌های حمل ونقل کشوری وجود دارد که در این حوزه دولت و وزارت راه وشهرسازی اعلام کرده اند برنامه ریزی لازم را برای بهبود و افزایش ظرفیت ناوگان حمل ونقل در دستور کار خود قرار داده اند تا این کمبود‌ها هرچه سریعتر برطرف شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: