April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۹۴۰
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
سخنگوی کرملین از دیدار سه ساعته رئیس جمهور روسیه با فرمانده گروه واگنر در ۲۹ ژوئن خبر داد.

کرملین: پوتین ۵ روز بعد از شورش با پریگوژین دیدار کرد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه تایید کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر در ۲۹ ژوئن (۸ تیر) ۵ روز پس از شورش دیدار کرد.

پسکوف در یک کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران گفت که در آن مناسبت پوتین با ۳۵ نماینده گروه واگنر از جمله پریگوژین دیدار داشت که سه ساعت به طول انجامید.

وی افزود: این اجلاس به شورش این سازمان در ۲۴ ژوئن و ارزیابی رویداد‌ها اختصاص داشت. پسکوف خاطرنشان کرد: پوتین به توضیحات فرماندهان گوش داد و گزینه‌های بیشتری برای گسترش این گروه پیشنهاد داد.

در ۲۴ ژوئن، فرمانده گروه نظامی واگنر با ادعای اینکه حملات موشکی مسکو پایگاه‌های او را در اوکراین هدف قرار داده، اعلام شورش مسلحانه کرد. وی یک روز بعد عقب نشینی کرد و مشغول مذاکره با مسکو با میانجیگری بلاروس شد. رئیس گروه واگنر دوستی ۲۰ ساله با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس دارد و میانجیگری لوکاشنکو باعث پایان صلح آمیز تمرد گروه واگنر بود. کرملین اندکی بعد اعلام کرد پس از مذاکره و تهیه یک پیش‌نویس، پرونده جنایی علیه پریگوژین لغو شده و او روسیه را به مقصد بلاروس ترک خواهد کرد. کرملین همچنین اعلام کرد که هیچ‌گونه اقدام قضایی علیه افراد مسلح گروه واگنر که در این شورش حضور داشته و وارد اراضی روسیه شدند، انجام نخواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: